LimaBelas

304 17 1
                                    

  "So cik Aurora, thanks for coming all the way just to making a deal with us."kata Zack. "My pleasure.Kalau dah takda masalah,I balik dulu. Thanks for your time."kata Aurora.

 "Aurora,boleh kita bercakap soal peribadi?"tanya Zack sebaik sahaja melihat Aurora yang sedang mengemas kertas-kertas pembentangan yang berselerak di atas meja. "Pasal i dengan Rayyan kan? Okay."kata Aurora lalu memberhentikan perbuatannya tadi. Seluruh perhatian diberikan kepada Zack yang sedang menyusun perkataan di dalam fikirannya.

"Kenapa you lari dari Rayyan dulu? I thought you love him?" kata Zack. Aurora hanya terdiam. Dia berdiri lalu berjalan ke arah tingkap yang menghala ke arah bangunan KLCC. Langit yang biru dipandang. Sungguh tenang. 

"Cinta. Kadang I pun keliru dengan perkataan tu. Did I really love him though? I learnt that kalau cinta pada seseorang,I perlu korbankan cinta I untuk kebahagiaan dia. Untuk kebahagiaan Rayyan,I let him go."kata Aurora perlahan namun cukup kuat untuk didengari oleh Zack. 

"Untuk kebahagiaan Rayyan? You're his happiness Aurora.Lepas you hilang,Rayyan hilang. He went to club every night even malam perkahwinan dia sendiri. Kebahagiaan apa tu?"kata Zack. "Rayyan tak pernah rasa susah Zack. I heard kalau dia tak kahwin dengan Intan,this company we're in won't survive. My parents takkan bagi I kahwin dengan Rayyan. You know the reason why right?"kata Aurora.

Zack terkedu. Dia tahu tentang keadaan syarikat daddy Rayyan sebelum perkahwinan Rayyan dan Intan. Tapi takkan sampai akan bankrupt. "Jadi you lari dari Rayyan supaya Rayyan kahwin dengan Intan? So why datang balik sekarang? Kenapa tak stay kat mana you dulu?"kata Zack.

"Yes,I lari.I mengaku I lari. Rayyan is in the mafia right? The drugs and everything. I balik sebab I tahu Rayyan dah kahwin and ada anak. I balik for good. I tak rasa sayang dekat Rayyan lagi. Lepas event kita ni habis,I takkan terlibat lagi dengan syarikat you.Maybe my daddy is but not me."kata Aurora.

Aurora berjalan ke arah meja. Fail dan beg laptop diambil lalu dia berjalan ke arah muka pintu. "It's nice dealing with you Mr Zack. Have a nice day."kata Aurora. Zack tersenyum lalu membukakan pintu untuk Aurora. 

"You too.Take care."kata Zack. Aurora berjalan lurus ke arah lift. Dia menunggu lift sambil menghentak perlahan kasut tumit tinggi miliknya perlahan. Aurora memandang ke arah nombor yang sering bertukar dari 6 ke 7 ke 8 dan seterusnya. Dia yang berada di tingkat 15 menunggu dengan penuh sabar. Tiba-tiba dirinya ditegur oleh satu suara yang amat dikenali.

"Aurora.."

"Rayyan.."

Ting!

Pintu lift terbuka. Aurora terus masuk ke dalam lift dan diikuti oleh Rayyan. "So how are you?"tanya Rayyan sebaik sahaja pintu lift ditutup. "I'm good. Congratulations on your marriage."kata Aurora sambil menjarakkan dirinya dengan Rayyan.

"Sorry sebab pagi tadi. I macam tak percaya yang you ada depan mata I." terang Rayyan.Aurora hanya mengangguk.Mereka berdua senyap. Tiada suara atau bunyi yang kedengaran.

Selepas 5 minit berlalu,pintu lift dibuka menandakan mereka telah sampai destinasi. Aurora terus keluar dari lift dan melangkah laju ke pintu keluar. Tapi niatnya terbantut apabila namanya dipanggil oleh Rayyan. Aurora berhenti melangkah dan memandang ke arah suara tadi. 

"Do you have a minute? We need to talk."


Bab seterusnya!!

Jangan lupa vote okay?

Till then..

Aku Sayang Kamu  [Completed]Where stories live. Discover now