Ep 34 : Malam terakhir

1.5K 208 3
                                    

" Awak , betul ke apa yang kita dah buat nii . Lately saya rasa bersalah sebab tipu nenek , eomma appa awak lagi " katanya perlahan . Angela masih merenung anak mata yang sedikit berwarna hazel terang itu .

" Tak payah rasa bersalah , kau nak batalkan pun dah tak guna . Semua dah siap , dengan dewan perkahwinan kita sekali dah cantik dihias " Balas taehyung .

Hari ini Taehyung datang mengajaknya datang ke Taman sungai Han lagi , tapi berbeza perasaan . Perasaan kini berdebar mengalahkan orang tunggu masa nak bersalin .

Mereka berdua sama sama gugup , masing masing tak boleh hilangkan rasa bersalah pula . Disebabkan itu , Taehyung minta kebenaran Nenek bawa Angela datang kemari .

Matahari mula terbenam itu dipandang lama , pemandangan ini yang dirinduinya . Ini hari terakhir mereka berstatus bujang dan esok berlangsungnya hari besar bagi keluarganya. 

" Taehyung "

Lelaki itu mendehem lalu memaling wajahnya kearah Angela .

" Kalau kita dah kahwin nanti , awak masih layan saya macam stranger or not ? " soal pelik Angela membuatkan Taehyung ketawa kecil. 

" apa yang kau merepek ni ? kau isteri aku mestilah aku layan macam isteri , macam pasangan suami isteri . Kalau stranger aku taknak bercakap dengan kau tahu ? lagipun masa 3 minggu ni kita macam dah kenal lama , tak ada lagi muka masam masam mencuka begitu . Kau jangan risau , aku layan isteri baik punya . Tapi jangan salahkan aku kalau kau jatuh cinta dengan aku nanti " balasnya , ayat hujung itu dibisik perlahan ke telinga Angela. 

Jatuh cinta ? Angela tak faham akan perasaan begitu . Dia hanya tahu rasa jatuh cinta terhadap neneknya .

Bukan merepek tapi fakta .

" Kalau saya jatuh cinta dengan suami saya ,  apa salahnya ? bukannya saya in love dengan lelaki lain . Awak dikira beruntung tau , awak cinta pertama saya " balasnya lembut . Wajahnya berpaling dari terus menjadi bahan renungan Taehyung .

Dia rasa anak mata Taehyung terlalu mengancam . Dia tak boleh terus merenung , ia bagaikan satu jampi yang membuatkan Angela terus terpana .

Anak rambut yang berterbangan ditiup angin diselit ketelinga . Pemandangan waktu senja sungguh menyejuk hati .

" Jadi buat aku jatuh cinta dengan aku . Aku tahu benda itu sukar bagi kau , tapi aku perlukanya un- untuk aku dan kita akan bahagia "

Angela tidak faham akan apa yang dikatakan oleh Taehyung . Kata kata Jungkook terngiang ngiang ditelinga Taehyung . Dengan bantuan Angela , mungkin peluang melupakan Yoonju itu berhasil. 

" apa yang awak maksudkan ? " soal Angela . Dahi berkerut memandang kearah Taehyung .

" kita mulakan hidup sebagai suami isteri bukan stranger lagi . No secrets no lies " ayat cukup mendalam buat Angela .

Angela mengangguk akur .

" Macam mana Girlfriend awak ? " soal Angela , Anak mata tajam merenung Angela disisi . Air liur ditelan pahit .

' aku salah cakap ke? main jeling jeking pulak ' Getusnya. 

" Dia bukan girlfriend aku , dia cinta pertama aku . Nama dia Yoonju . Aku masih tak boleh lupakan dia . Seb- sebab itu aku nak kau buat aku jatuh cinta dengan kau . Macam mana dia , buat aku jatuh cinta dengan dia dulu " Balas Taehyung sayu. 

Angela hanya mendiamkan diri . Adakah itu juga sebab utama Taehyung menggunakan Angela semata mata melupakkan perempuan bernama yoonju tadi ?

" Kau isteri aku , hanya kau saja yang layak cintakan aku bukan perempuan lain "

" Tapi awak tak cintakan saya " balas Angela menyentap hati lelaki itu . Taehyung mengemam bibirnya . Sukar baginya melupakan gadis itu . Tapi mampukah dia mencintai perempuan lain selepas Yoonju ?

" Tak apa , awak perlukan masa Taehyung "

________

TBC

Please Vote and Comment Juseyo

✔️ Married With a Stranger | [ 김태형] KTH Where stories live. Discover now