Four : Dream

14 4 4
                                    

Kyungri bangun dari tidur. mata ditenyeh dan menggaru perlahan. baru Kyungri tersedar yang dia berada di dalam bilik. Kyungri menoleh ke arah tingkap yang telah dibuka oleh seseorang. Puan Do memandang dengan penuh kerisauan. dia pergi ke arah anaknya dan terus peluk.

" kenapa tak bagitahu awal awal yang Kyungri nak balik dulu sebelum kami? eomma, appa dengan oppa risau tau. " Puan Do melepaskan pelukan.

" nasib baik bila kami balik oppa terus buka pintu bilik. dia kata Kyungri tidur. eomma nak tengok keadaan kamu tapi dia tak bagi sebab dia kata takut mengganggu kamu tengah tidur. tapi takpela janji kamu ada. nasib tak report polis awal awal "

Kyungri hanya tersenyum dan bangkit dari pembaringannya. Kyungri merasa kepalanya pening terus pegang dahinya dipicit picit

" mianhae, eomma. " Kyungri memandang Puan Do pelik semacam sebab dia tutup hidungnya waktu Kyungri sedang bercakap.

" kamu bau wainla. " Puan Do mendekatkan hidungnya pada mulut anaknya itu terus dia tutup hidung lagi.

" kamu minum soju dengan wain ke malam tadi?" Kyungri hanya diam sahaja. Puan Do terus memukul bahu Kyungri kasar.

" pandai eh sekarang? siapa ajar ha? " Puan Do masih memukul bahu Kyungri lagi.

" eomma sakitla. " terus Puan Do berhenti memukulbahu anaknya itu. bahu yang dipukul tadi kyungri pegang sambil mengusap.

" ni kalau appa tahu ni. mati kau kang. " Puan Do hanya menggeleng sambil memerhati anaknya atas bawah. kecik kecik dah pandai buat benda tak senonoh.

" pergi mandi dulu. nanti eomma bawakan air madu untuk kamu. " Puan Do mula bangun dan berlalu pergi. dress hitam semalam yang telah dipakai Kyungri pandang. baru Kyungri perasan yang dia tak tukar baju pun semalam. tanpa berfikir panjang, Kyungri terus masuk ke dalam bilik air untuk membersihkan dirinya

_____________💮

" terima kasih cikgu. " ucap ketua kelas dan diikuti yang lain.

Youngmi mengetuk meja Kyungri yang sedang tidur beralaskan lengannya. masih tak bangun, Youngmj mengetuk meja Kyungri dengan lebih kuat. terus Kyungri terbangun akibat terkejut dengan tindakan bangang si Youngmi.

" bangun pun! " puas hati si Youngmi.

" kenapa harini kau asyik tidur je? dahlah aku tipu cikgu yang kau demam. terpaksa tipu sunat tau. " bebel Youngmi.

" mana Jihoon? " terus Kyungri menyoal kerana malas ingin melayan Youngmi yang meroyan.

" dia pergi beli roti jap. kau nak order apa apa tak? aku boleh belikan. " Youngmi dan bersedia menghulurkan tangan untuk menerima wang dari Kyungri.

" takpela tak nak. kau pergilah rehat. nanti aku menyusul. " Youngmi sekadar mengangguk dan pergi dari situ.

Kyungri mula bangun dari tempat duduknya dan berjalan perlahan menuju ke tandas untuk membasuh muka. cermin tandas Kyungri pandang. Kyungri tenung mukanya yang basah. Kyungri cuma ingin mengingat sesuatu yang berlaku.

" let's play. " kata Jungkook sambil meneguk wain.

" ohmaigad! " ucap Kyungri perlahan sambil menekup mulutnya sendiri dihadapan cermin.

" do you want to know something? " soalnya. Kyungri hanya memandang Jungkook sahaja. Kyungri memandang pelik kenapa dia minum banyak mana pun tapi tak mabuk langsung tak macam dirinya.

" i'll keep watching you. " katanya sambil tergelak kecil.

Kyungrj menekup mukanya dengan kedua dua belah tangannya. dia merasakan dia seperti orang bodoh. sekarang dia dah mula ingat sedikit demi sedikit.

Trapped 一JjkWhere stories live. Discover now