Aira terbangun dari tidurnya. Dia tengok jam, baru pukul 2 pagi ni time ii macam ni lah aku haus. Dia bangun lalu berjalan keluar dari bilik. Dia memandang sekeliling, sunyi je macam tak ada orang.
Di rumah ni hanya ada Karl dgn pembantu rumah je. Mommy karl?? Mommy karl pergi luar negara menguruskan butiknya dkt sana. Kalau karl sorang je memang taklah aku nak tinggal sini tak pasal-pasal kena tangkap basah.
"Kau buat apa dkt dapur???" Tegur seseorang
Aira terkejut dia memandang belakang, karl rupanya ingatkan siapa lah tadi nasib baik gelas yg aku pegang ni tak jatuh.
"Saya terbangun lepastu tiba-tiba haus sebab tu saya pergi dapur nak minum air"
"Okay"
Karl berlalu pergi. Dia nak keluar, time macam ni memang dia akan keluar supaya orang ii dlm rumah tak perasan dia keluar.
"Awak nak pergi mana???" Aira memandang Karl
"Bukan urusan kau"
Aira memandang je Karl keluar dari rumah. Karl sudah berubah, Karl tidak macam dulu, dulu adalah baik sikit tapi sekarang macam dah tak pedulikan. Aku tanya je pun itupun nak marah huhuhu
Aira menutup lampu di dapur lalu dia berjalan pergi ke biliknya semula. Dia memikirkan makciknya, Ish kau ni buat apa nak fikir pasal dia, dia pun tak fikir pasal kau. Aira mengeluh, dia masuk dlm biliknya.
Aira baring atas katil dia memikirkan pasal dirinya, takkan aku nak tinggal sini selama-lamanya.. aku kena lah cari rumah sewa tapi aku tak ada duit. Aku kena cari kerja, Aira memikirkan macam mana nak cari kerja.
"Aku nak kerja mana eh.. ada ke orang nak ambik pekerja macam aku ni dahlah masih sekolah lagi" Aira mengeluh, dia ambil telefonnya lalu mesej pada Qaireena dgn Darisha
Me
Korang nak tanya ni kat mana tempat yg nak pekerja eh???
✓✓Qaireena
Asal?? Kau nak kerja ke apa?? Ke kau cari kerja untuk orang??
✓✓Darisha
Ha'ah lah.. tiba-tiba je kau tanya macam tu
✓✓Me
Ye aku nak kerja takkan aku nak harapkan dia je malu lah aku nanti baik aku kerja boleh aku cari rumah sewa
✓✓Darisha
Aku pun tak tahu kat mana tempat yg cari pekerja.. nanti kalau aku tahu aku mesej kau
✓✓Qaireena
Nanti lah kitorang tolong kau.. kau kerja lah dkt mana-mana cafe dulu.. aku rasa dkt cafe ramai yg cari pekerja
✓✓Darisha
Betul jugak cakap si reena ni
✓✓Me
Nanti aku try cari cafe yg memerlukan pekerja.. thanks ye korang
✓✓Qaireena
Welcome
✓✓Darisha
No problem.. kita kan kawan
✓✓Aira senyum membaca mesej diorang btw Qaireena dgn Darisha dah tahu pasal Aira. Aira menceritakan semuanya pada diorang. Kalau tak cerita kan nanti merajuk pulak. Aira beruntung dapat kawan macam diorang, masa dia tidak pergi sekolah haritu Qaireena dgn Darisha asyik bertanya je kenapa tak datang, time tu lah dia cerita kan semuanya reaksi diorang tak payah cakap lah korang tahu-tahu je lah ye.
YOU ARE READING
MR. BAD BOY ✓
Romance⚠️ NO PLAGIAT ⚠️ Status : completed KARL ZAFRAN Seorang lelaki yg dingin dan selalu membuat hal di sekolah. Dia mempunyai 2 kawan rapat namanya Tengku Emir Syah dan Jayden. Dia berubah lepas ayahnya meninggal, dia mempunyai ayah tiri dia bersyukur...