BAB 68

6.7K 174 16
                                    

Dilapangan terbang KLIA, terdapat pelbagai orang tidak kira pelancong atau penduduk tempatan di situ. Mereka semua berpusu-pusu di KLIA. Ada yang ingin melancong, ada juga yang baru pulang dari merantau dan ada juga pelancong asing yang datang ke Malaysia.

Terdapat sebuah kumpulan yang berpakain serba hitam berjalan dengan penuh berkarisma. Seorang wanita dari kumpulan tersebut telah mencuri perhatian pengungjung di lapangan terbang tersebut. Wanita tersebut hanya mengendahkan pandangan mereka. Dengan kaca mata hitamnya, membuatkan orang ramai sukar mengecam wajahnya.

"Bos asal ramai tengok kita. Rasa seram sejuk lah pulak." Wanita itu hanya tertawa halus. "Cuba kau tengok kita semua pakai apa. Mesti lah diorang pelik tengok kita. Macam samseng kau tahu. Dari atas sampai bawah semua hitam je. Macam samseng nak berkabung tahu." Luah wanita itu.

Orang suruhannya melihat diri mereka. Terdapat 6 orang termasuk ketuanya yang memakai serba hitam. "Bos sape amik kita. Takkan bos suruh kumpulan kita amik." Ketuanya mengeleng kepala mendengar celoteh Hazfan. "Kata nak bagi suprise kat diorang. So aku tak suruh meraka semua amik kita lah. Aku suruh orang lain amik." Balas wanita itu.

Mereka terus melangkah kearah pintu keluar masuk dihadapan mereka. Terdapat beberapa orang sedang menunggu ketibaan mereka.

"Tengok sana, diorang lah yang amik kita." Mereka melihat ke arah yang ditunjukkan oleh ketuanya. Terdapat tiga orang lelaki yang berada di kereta mereka. Satu kereta Lamborghini dan 2 kereta BMW. Mereka mengahampiri jejaka tersebut.

Wanita tersebut hanya mempamerkan senyuman sinisnya. Dari jauh dia sudah melihat telatah jejaka-jejaka dihadapannya. Sudah lama dia meninggalkan jejaka tersebut. Rindu untuk membuli jejaka tersebut semakin mendalam. Tidak lama pasti wanita itu melepaskan rindunya untuk membuli meraka.

"Welcome back baby. I miss you so much." Wanita yang digelar baby hanya mampu tersenyum. "I'm back. How kat sini? 6 bulan aku tak ada semua ok tak." Tanya wanita itu. Si jejaka tersebut hanya buat simbol ok. "Lee, tak rindu aku ke, James pun tak rindu aku ke. Rasyid je miss aku." James dan Lee yang terkejut akan kehadiran wanita itu lantas menitiskan air mata lelakinya.

Anak buah wanita itu tergelak mentertawakan rakan bos mereka. "Bos cengengnya diorang ni." Wanita itu tertawa halus. "Nak buat camne guys, diorang ni memang cengeng. Come kat mummy. Mummy pujuk ya. Ala baby bucuk mummy ni." Wanita itu mengusap kepala James dan Lee. Rasyid dan yang lain tergelak sahaja.

"Kau masih hidup Eryka. Is that you baby." Wanita itu angguk kepala. "Ya this me your baby, Eryka Sandra." Eryka menjawab pertanyaan Lee. "But how?" Eryka tergelak mendengar pertanyaan James. "Nanti aku story. Jom balik rumah aku. Aku nak buat suprise untuk mereka semua malam karang."

Mereka mengangguk kepala. Eryka terlihat seorang lelaki menghampri dia. "Welcome back Eryka. I dah uruskan semua untuk you." Eryka tersenyum mendengarnya. "Thank Shahrul. I terhutang budi dengan you." Shahrul gelengkan kepalanya. "I yang banyak terhutang budi dengan you."

"Shahrul, I yang terhutang budi dengan you. I ucapkan terima kasih pada you." Shahrul senyum dan meninggalkan mereka semua. "Thank Shahrul, tanpa kau aku mesti dah mati."

****

Tubuhnya terasa lemah kerana kehilangan banyak darah. Dia sedar yang musuh semakin ramai dan mahu kan dirinya. Telefon dicapai, panggilan dibuat. Setelah penyahut terima panggilan, dia terus bersuara.

"Yes Ery, You nak apa call I." Tanya Si penyahut. "Help me shahrul. I tak kuat. I akan hantar location. Tolong I, I perlukan bantuan you lagi." Kata Eryka. "Ok, I bantu you. Hantar location sekarang." Kata Shahrul.

Panggilan dimatikan. Location di hantar pada shahrul. Keretanya yang sudah dijilat api hanya dipandang sepi.

Nasib dia sempat keluar dari kereta. Suara orang ramai didengari Eryka dari tadi dihiraukannya. Dia hanya tersenyum sinis. "Dalam jugak aku jatuh. Nasib sempat aku keluar, kalau tak rentung aku. Hahaha." Tawa sinisnya.

Eryka mencari tempat berlindung sementara tunggu Shahrul. Bunyi siren polis, bomba dan sebagainya tidak diendahkan Eryka. Dia masih merehatkan tubuhnya di sebatang pokok yang besar. Tidah jauh dari keretanya yang meletup.

Nasib tidak dalam sangat gaungnya. Kalau tak, pasti Eryka tidak bernyawa lagi. Eryka menoleh kearah keretanya yang sudah diapadam apinya. Pasukan keselamatan cuba menarik keretanya keluar menggunakan jentera yang disediakan oleh mereka.

Beberapa pasukan polis melakukan penyiasatan. Eryka tersenyum sinis melihat meraka. "Apalah yang korang cari." Kata Eryka sambil menggelengkan kepalanya. Beberapa minit kemundian, salah seorang dari pasukan polis tersebut yang merupakan ketua mereka mara kearah Eryka.

"Jauh you rehat." Katanya. Eryka tersenyum sinis. "Ingat nak rehat jauh lagi, terus tak nak balik. Tapi nak buat camne, sini je mampu." Kata Eryka. Shahrul melepaskan tawanya.

"Palsukan kematian I, sehingga I balik. I perlu selesaikan sesuatu." Kata Eryka tiba-tiba. Shahrul tergamam. "Apa yang you cuba buat lagi, berhenti lah Eryka. Walaupun I tahu you tak membunuh diorang, tapi you kena fikir keselamatan you, keluarga you. I tahu You bukan mafia yang dikatakan orang.

You hanya seorang wanita yang berpengaruh dan bekerjasama dengan kami demi melindungi orang ramai dan mereka yang teraniya serta menegakkan keadilan untuk you." Kata Shahrul.

Eryka tersenyum sinis. Sehingga kini Shahrul hanya menganggap Eryka wanita biasa. Dia sedar wanita tersebut mafia. Bila Eryka bekerjasam dengan mereka, Eryka dah hapuskan kumpula mafia tersebut.

Tapi sebenarnya tidak. Kata Shahrul yang mengatakan Eryka tidak membunuh tersebut pun tidak benar. Tanpa pengetahuan lelaki itu, Eryka tetap melakukan aktiviti kejam tersebut.

"Eryka" Tegur Shahrul Eryka tersentak. "Lakukan sahaja Shahrul. I perlu lakukan sesuatu. I tak akan disini selama beberapa bulan. I nak pastikan musuh-musuh betul-betul dah tiada. Faham kan maksud I. Lagi satu, I nak tengok ada musuh lagi tak yang ingin menghapuskan keluarga I. Lepas semua selesai I balik." Shahrul hanya mampu angguk kepala.

"Mari I bawak you ke hospital." Eryka gelengkan kepala. "Look, mereka dah sampai. I akan pergi dengan mereka. Tolong lakukan apa yang suruh." Kata Eryka mendapat anggukan Shahrul. Shahrul meninggalkan Eryka dan mengarahkan pasukannya keatas.

Mereka hanya membiarkan Eryka dipapah oleh orang-orangnya. Orang ramai dan wartawan tidak tahu akan keadaan mahupun kewujudan Eryka disebabakan suasana malam yang gelap.

Eryka hanya melemparkan senyuman pada Shahrul walaupun dia tahu Shahrul tidak dapat melihatnya. Akhirnya pandangannya kelam dan gelap.

****

"Ery..... nak balik... jom lah. Hazfan lapar ni." Rengekan Hazfan menyetak Eryka. Orang suruhan Eryka yang lain tayang muka simpati. Rasyid, Lee dan James geleng kepala je. "Ok. Jom balik."

Kereta meninggalkan KLIA dan menuju kerumah. "Yeah! Dah balik, dah balik." Hazfan bersorak di dalam kereta yang dipandu Eryka, kereta Lamborghini. Eryka satu kereta dengan Hazfan. "Yup kita dah balik. Nanti kita buat suprises." Hazfan angguk kepala je.

WUJUDKAH SAYANG, TERHAPUSKAH DENDAMWhere stories live. Discover now