Chapter 26

975 92 6
                                    

Jin menuju ke arah Rosé dan diikuti oleh member yang lain. "Rosé, biar Oppa tolong ajar" kata Jin lalu dia mengajar Rosé menjawab soalan dan isi isi nota. Para member yang lain turut membantu Rosé.

Kring... Kring....

"Good luck!!" Kata mereka lalu mereka menuju ke tempat masing masing. Cikgu Somin masuk ke dalam kelas dengan ceria. "Good morning class!!" Kata Cikgu Somin. "Morning too, cikguu" Kata murid murid dengan lemah. "Ape ni monyok monyok... Ni exam je.. tak lebih pun.. now kuatkan semangat ok??" Kata Cikgu Somin lalu dia membahagikan kertas peperiksaan.

"Cikgu ada kerja sebenarnya ni.. jadi Cikgu minta Cikgu Se Chan tolong jaga ok? Jangan meniru!! CCTV ada kat kelas kita ni" kata Cikgu Somin lalu dia keluar. Beberapa minit kemudian, Cikgu Se Chan datang. "Korang tak perlu berdiri... Teruskan menjawab soalan" kata Cikgu Se Chan apabila semua murid hendak berdiri.

Rosé berjaya menjawab soalan soalan tersebut tetapi kepalanya berasa sangat sakit seperti ada jarum menusuk. Dia menahan rasa sakit tersebut dan terus kan mengulang kaji pelajaran untuk peperiksaan selepas rehat nanti. "Rosé.. jom makan??" Ajak Jisoo.

"No, thanks" Kata Rosé sambil tersenyum ke arah Jisoo. Muka Rosé betul betul pucat macam orang tak cukup darah. Jisoo, Jennie dan Lisa hanya makan di kelas untuk menemani Rosé. Mereka juga menolong Rosé belajar.

Kring.... Kring....

"Good luck Rosie Posie!!" Jerit Jensoolis. "Gomawo Unnie and Lisa!" Jerit Rosé balik. Semasa menjawab, mata Rosé menjadi kabur dan dia berasa pening dan sakit yang teramat di kepalanya. Dia teruskan menjawab soalan.

*SKIP PULANG SEKOLAH*

"Rosé? Kamu nak coffee?? Unnie belikan" kata Jennie. "Boleh jugak tu... Thanks Unnie" kata Rosé lalu mereka semua menuju ke White House Café. Rosé mengeluarkan buku nota miliknya dan juga nota yang dipinjamnya dari Chanyeol dan Kai. Dia juga meminjam beberapa buah buku untuk menambah nota.

*SKIP SELESAI*

Mereka terus menuju ke bilik masing masing. Rosé mandi, dan terus mengambil airpod miliknya, dia menyumbatkan airpod tersebut di telinganya dan menyambung mengulang kaji. Kemudian, dia terima mesej dari Papa YG

On mesej with Papa YG

"Ingat Rosé!! Naikkan gred kamu! Kalau tidak, Papa akan masukkan kamu ke dalam kelas tambahan Cikgu Tiger ( Kim Jong Kook )"

"Nee, Papa.. Rosé akan buat terbaik"

"Papa pegang kata kata kamu"

Off mesej with Papa YG

Rosé hanya mengeluh dan teruskan belajar. Dia teringat Unnie nya ( 2NE1 ) pernah pengsan apabila belajar dengan Cikgu Tiger. Itulah nama gelaran mafia YG kepada Cikgu Kim Jong Kook. Dipendekkan cerita, ramai mafia YG yang rendah gred akan belajar dengan cikgu tersebut. Cikgu Tiger ialah cikgu rasmi untuk YG ENTERTAINMENT

Semua mafia YG tersiksa belajar dengan Cikgu Tiger. Garang dan tiada belas kasihan, itulah kata kata yang boleh digambarkan untuk Cikgu Tiger. Ramai pelajar pengsan apabila belajar dengan cikgu tersebut. 17 jam belajar non stop... Rehat cuma 3 minit.

Rosé terus menulis nota dan membuat soalan.

Jensoolis situation

"LALISA ANAK PAKCIK MANOBAN!! WOI!! TURUN WOI!!!" jerit Jennie. Terlihat di tangga, Lisa terkedek kedek lari menuju ke dapur sebelum Jennie meletup. "Kenapa Unnie??" Tanya Lisa. "Bantu kami masak makanan kegemaran Rosé" Kata Jisoo lalu mereka mula memasak

*SKIP SELESAI MASAK*

"Dah siap kan? Bye Lisa nak tidur... Dah pukul 11 malam ni" kata Lisa lalu dia naik atas tangga sambil bermain phone. Jisoo membawa dulang makanan manakala Jennie membawa air teh hangat untuk Rosé.

Knock knock

"Yes?! Masuk la... Pintu tak kunci!!" Jerit Rosé. "Unnie ada bu--" kata kata Jisoo terpotong apabila melihat meja belajar Rosé

 "Unnie ada bu--" kata kata Jisoo terpotong apabila melihat meja belajar Rosé

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Wae? Unnie??" Tegur Rosé. "A-ani... Ni Unnie ada buat makanan.. makan lah nanti ye" kata Jisoo. "Nah teh hangat untuk Rosé" Kata Jennie. "Gomawo unnies" kata Rosé lalu dia mengambil air teh hangat dari tangan Jennie. "Makanan tu Unnie letak kat meja kecik tu lah" kata Rosé lalu Jisoo meletakkan makanan di situ

"Unnie nak tidur dah ni... Bye Rosie Posie" Kata Jennie dan Jisoo. "Byee" kata Rosé lalu dia menyambung mengulang kaji pelajaran. Rosé tidak sedar masa menunjukkan pukul 6.00 AM yang mana masa untuk dia bangun dari tidur.

Jisoo membuka pintu biliknya untuk membangunkan Rosé. Alangkah terkejutnya Jisoo apabila melihat Rosé masih mengulang kaji pelajaran. Makanan yang dibuatnya semalam langsung tidak diusik. Teh hangat buatan Jennie hanya dihirup sedikit.

"Rosé?" Tegur Jisoo. "Eh, Unnie... Rosé pergi mandi jap" kata Rosé lalu dia terus menuju ke bilik air.

*SKIP KE SEKOLAH*

Rosé berasa sakit yang teramat di kepalanya. Dia terus mengambil ubat painkiller dan menelan beberapa butir ubat. Dia terus ke kelas dan sambung belajar

Double up!!

Votes !!! ❤️🧡💛💚💙💜🖤

REVENGE.Where stories live. Discover now