......

3.6K 90 21
                                    

Hana duduk di cafe hospital, merenung tentang Naqib.

Hafiz melihat hana termenung. Mahu sahaja ditegur tetapi melihat Hana yang khusyuk termenung membuat Hana kelihatan comel. Hafiz perlahan lahan duduk di sebelah Hana. Tidak mahu mengganggu wanita tersebut. Hafiz hanya mampu menongkat dagu di atas meja melihat Hana tersenyum. COMEL!

"HANA!" Hafiz mengejutkan Hana.

"Eee kau nak apa ni bebal?"

"Sampai mana dah tu? New York?"

"Tayah menyibuk boleh tak?"Hana geram dengan sikap Hafiz dah lah dia terkejut tadi lepas tu menyakitkan hati pula.

"Ish yelah yelah sorry. Fikir apa ni?"

"Naqib"

Air muka Hafiz berubah apabila Hana menyebut nama 'Naqib'. "Kenapa dengan dia?" Hafiz meneguk air Hana di atas meja tersebut. Kalau boleh dia taknak tanya pun.

"Dia tak bagitahu dia nak pindah Australia balik?" Soal Hana.

Hafiz tersedak."Tak mungkinlah"

"Ada kemungkinan jugak"

Tiba tiba Naqib lalu dihadapan Hana dan Hafiz.

"Naqib!" Panggil Hana.

Naqib terpinga-pinga mencari orang yang memanggilnya. Naqib terus pergi ke meja Hana dan Hafiz.

"Hana, kata taknak lunch?" Bengang juga Naqib kerana Hana menolak pelawaannya. Malah dia seronok. Seronok melihat Hafiz dan Hana.

"Tak lunch tau. Minum air je tau!" Marah Hana.

"Duduklah" Ajak Hafiz.

..............................

Dari jauh melihat Hana, Hafiz dan Naqib gelak ketawa. Membuatkan Alisyia rasa membuak buak marahnya kepada Hana. Dasar perempuan murah! Alisyia dengan marah terus beredar dari situ. Melihat orang lain bahagia. Dia yang merana. Buat apa ?

...............................

Waktu sudah menunjukkan pukul 5 sepatutnya shift Hana sudah pun habis. Tanpa membuang masa Hana terus menunggu Hafiz di tempat parkir. Semasa perjalanan menuju ke kereta.

Dari arah jauh ada yang memerhati Hana di dalam kereta. Alisyia!

Mampus kau kali ni Hana! Gumam Alisyia dalam hati. Dia betul-betul nampak membenci Hana yang dah merebut Hafiz darinya. Alisyia yang sedang memegang stereng kereta dengan rasa marah menekan pedal minyak bersedia untuk melanggar Hana yang sedang berjalan menuju ke kereta Hafiz.

Dari arah jauh Hana tergamam melihat kereta memecut laju ke arahnya! Histeria! Terkejut! Sehingga Hana tidak mampu melakukan apa-apa.

"Hana!" Jerit Hafiz dari arah belakang. Duh cam drama melayu sia agagaga.

Kereta Alisyia betul-betul menyentuh kulit Hana. Syukur hanya kulitnya sahaja bukan badannya. Kereta Alisyia sudah tersasar jauh melanggar tembok parking.

Hafiz yang terkejut terus berlari ke arah Hana. "Weh kau okay tak?" Hafiz membelek tangan Hana melihat sama ada luka atau terjadi apa-apa.

"Okay lah! Kereta tu tak okay! Pergi lah tengok" Marah Hana.

Sekarang ramai yang berkerumun di kereta tersebut.

"Dr...Dr Alisyia! Awak okay ke?" Tanya seorang staf yang berada di situ.

Alisyia memegang kepalanya. Sakitnya tak terkata. Pedih sangat. Apabila Alisyia merasakan ada percikkan lendir yang hangat di kepalanya dia sudah mengagak dan melihat percikkan lendir tersebut. Darah! Alisyia marah! Dia terus keluar dari kereta dan mengabaikan apa yang ada di depan mata.

The Lovebite KillerWhere stories live. Discover now