Mandag d. 20. April 2020
Mit første læsemarathon gik ikke helt som planlagt.😅 Jeg har lært ting undervejs som jeg vil tage med videre til næste gang - og resten af mit liv.
Baba Dunja og Kærligheden
Jeg nåede at blive færdig med Baba Dunja, hvilket var virkelig dejligt. Den var virkelig spændende og anderledes. Det er helt klart ikke en bog for alle og slet ikke på min alder - 15.
Jeg gav Baba Dunja tre stjerner på Goodreads. Den var meget god, men det er ikke en bog som blæste mig bagover. Jeg hyggede mig med den og grinte undervejs, men den er ikke en ny yndling. Jeg kan godt forestille mig at genlæse den engang.
Jeg læste den henover torsdag og fredag.Harry Potter and the Chamber of Secrets
Jeg nåede ikke at blive færdig med den - desværre. Jeg regner med at få den læst færdig i løbet af den kommende uge, fordi jeg har tid til at læse ekstra meget.
Jeg læste et kapitel torsdag, endnu et fredag, ca. tre og et halvt lørdag og ca. seks kapitler søndag. Jeg er nået til side 159 ud af 251, så jeg mangler under 100 sider - ja, jeg gav op på at stave de store tal.
Den her bog lærte mig at man skal læse sine lange bøger først i et læsemarathon - faktisk var det Jesse the Reader på YouTube, men den her viste mig at han havde ret.Spindelvæv
... kaos.
Den her bog har vist mig, hvor vigtigt det er at læse de første sider af en bog, før du slæber den med hjem fra boghandlen. Fungerer skrivestilen for en?
Skrivestilen i Spindelvæv er så forvirrende synes jeg. Den skifter hele tiden POV, men man er ikke sikker på hvem der har det. Alting er virkelig svært at forstå, så jeg gav ret hurtigt op. Jeg læste omkring 20 sider i den søndag.
Men plottet lyder meget spændende, så jeg giver den måske en chance og prøver at læse til side 50.Tanker om det hele
Overordnet set var jeg ikke så fokuseret på læsning som jeg havde håbet på at være.
Torsdag var jeg ude ved min farmor i nogle timer. Jeg tævede hende i 500, hvilket var rart siden hun vandt sidst.
Fredag gik ok, jeg ville gerne have læst noget mere af Harry Potter, men jeg fik i det mindste færdiggjort Baba Dunja.
Lørdag var bare ikke en god læsedag, men jeg sad ude i haven og læste. Mine forældre er ved at ommøblere hele stuen og skal også finde maling. Jeg brugte meget af dagen på at give dem mine meninger - som de sikkert ikke lytter til alligevel - og flytte rundt på nogle af møblerne.
Søndag havde jeg ondt i hovedet af helvedes til fra jeg vågnede til jeg gik i seng - hvilket jeg stadig har, bare mildere. Så jeg brugte næsten hele dagen på mit værelse hvor jeg læste en del men også ryddede ting op, fordi vores ting skal sorteres, som mor siger.
Jeg opdagede også at kold drikkeyoghurt hjælper reeet godt på hovedpine😂Jeg vil helt klart gerne prøve igen, så det bliver da spændende. Jeg skal nok kigge lidt nærmere på de bøger jeg vælger næste gang, så jeg når nogle flere. Mit mål var at få læst 2 bøger, så det gik jo godt😂
YOU ARE READING
68 dage i karantæne
RandomEn blog om hvad jeg laver og tænker, hver dag under corona-karantænen. Har ikke prøvet det her før, så det bliver da spændende. Altså hverken karantæne eller at skrive en blog😂