11

217 33 0
                                    

Hari ini dah masuk lima bulan hubungan Jihyo dan Jungkook. Disebabkan Jungkook yang sentiasa bersama dan berjumpa dengan Jihyo, pelajar lain nampaknya sudah mengagak yang Jungkook the Ice Prince mempunyai hubungan istimewa dengan The Dominant Goddess Jihyo.
Walaupun sedaya upaya Jihyo cuba untuk menyembunyikan hubugan mereka, namun Jungkook sedaya upaya untuk menunjukkannya. Makin bertambah gelisah dan takut Jihyo dibuatnya. Hana dan Somin pula, hanya mendiamkan diri.

Dan hari ini juga dah masuk seminggu Jungkook tak datang sekolah. Walaupun pada mulanya Jihyo tidak kesah, namun lama kelamaan dia merasa agak risau.

Jihyo berdiri di depan kelas 6-C, tujuannya ialah untuk bertemu dengan Jimin. Jumpa sahaja Jimin, Jihyo lantas memanggilnya.

"Jimin,Jimin" panggil Jihyo.

Jimin yang dengar akan namanya dipanggil, tercari-cari. Nampak sahaja Jihyo melambai kearahnya, dia terus melangkah kearah Jihyo.

"Eh Jihyo. Wae? Jungkook tak hadir lagi hari ni." kata Jimin.

Entah mengapa, hatinya terasa agak kecewa.

"Erm boleh hyo tanya?" kata Jihyo. Jimin dipandangnya.

"Boleh. Go on" balaa Jimin. Senyuman terukir.

"Mana Jungkook? what happen to him.?" tanya Jihyo.

Jimin kelihatan memikirkan sesuatu.
"Dia tak bagitahu? kau tak message dia?" tanya Jimin sebelum dia menjawab soalan Jihyo.

Pertanyaan Jimin buatkan dia terkaku seketika. Jujur, dia dan Jungkook tak pernah saling menghantar mesej selama lima bulan mereka bersama. Itu disebabkan, Jihyo memikirkan Sehun. Cuma apabila Jungkook mahu bertemu dengan Jihyo, dia akan kerumah Jihyo secara tiba-tiba.

Jimin yang faham akan tanda Jihyo terdiam, tertawa perlahan.

"Dont worry, he fine. You just need to wait. Arra? So i need to go. Jalja". kata Jimin lalu beredar dari situ.

TBC

Dare [Short Story]Where stories live. Discover now