💘الفصل الرابع عشر💘

5.8K 220 121
                                    

الحمد لله الذى تتم بنعمته الصالحات 💋💋💋
ذهلت ثراء مما قاله لها ذكي...ومعرفته بحملها...وتهديده لها...ذهلت لتغيير شخصيه والداها الذي رباها علي الجشع والطمع...علمها أن تأخذ حقوق الغير بدون وجه حق...رباها علي نفسي ثم نفسي ثم نفسي...كيف له أن يقوم بتحطيم كل مخططاتها...لماذا يتحد مع الكل ضدها...كادت أن توقع غاده في شر أعمالها...بالاتفاق مع شريف..ولكن هيهات لو حدث هذا...سوف يعلم شريف بحملها وسيفسد ما تخطط له.

نظرت الي والداها بغضب لتجده يستكمل باقي كلامه قائلا

=ايه كل اللي قلته ده محتاج تفكير من سيادتك...بقولك لو غاده اطلقت من شهاب هتبقا ضرتك...عايزة ايه أكتر من كده...وساعتها البنت هترضي علشان تدوقك من نفس الكاس اللي بتشربيها منه.

لتجز علي أسنانها قائله

=تمام أوى..يعني كلكم في صفها...والبيه فاقد الذاكرة مش عارف ايه اللي حصل...يبقا أنا بقا أقوله وأريحه...ولو طلع عارف...يبقا أريح غاده وأقولها ان شهاب لجأ لحركه فقدان الذاكرة علشان يكسب شريف في كل حاجه.

ليتنهد ذكي بتعب قائلا

=هتخسرى برضه.. لأنها هتكون مجروحه وهتسيب شهاب فعلا...بس أول ما تلاقي أبوها بيضغط عليها بشريف...هترضي..علشان تجرح شهاب....أنا قلتلك كل اللي عندي واللي متوقع انه يحصل...وانتي عقلك في راسك تعرفي خلاصك...أأه وقبل ما  أنسي لو مش خايفه من شريف خافي من شهاب لانه اصعب منه لدرجه انتي لا يمكن تتخيليها

تركته ثراء وهي ترتجف وبشده خوفا من علم شهاب بحملها وكذبها عليه ...تعلم أخلاق شهاب جيدا ان علم بحملها سوف يقلبها رأسا علي عقبا ومن الممكن التحالف نع شريف ضدها ولتأديبها... لتلعن حظها  علي السوء الذي لحق بها...لتقرر الالتقاء بشهاب بمفرده بدون غاده  حتي تتمكن من فعل شئ قبل معرفه شريف  وشهاب بحملها...ليأتيها اتصال من البنت اللي قامت بمرواغه شهاب أثناء المحاضرة لتعلمها أن اليوم لم تأتي غاده وأنه يوجد بالجامعه بمفرده..
🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾🐾
#غلطه_وندم بقلم #مروة_محمد

.توجهت ثراء اليه في الجامعه ودلفت مكتبه ليستغرب وجودها فهو لم يعلم أحدا قط بهذا العمل ليتأكد من وجود شخص يراقبه ويقوم بنقل أخباره الي ثراء...توتر من دلوفها وعلم أنها ستكون مواجهه شرسه بينهم...ولكن كان مطمئنا من عدم وجود غاده اليوم في الجامعه...لم يكن في حسبانه أن غاده ستأتي في نفس التوقيت كمفاجأة له وتعويضا له عما صدر منها مسائا بالاضافه  أنها لم تراه صباحا.....دلفت  ثراء تبتسم بخبث قائله

=في واحد بيعمل ماجستير في الجامعه...واتعين مدرس دراسات عليا...وميقولش لأهله حتي...طب والله أنا لما عرفت كنت هعملك حفله.

لينظر اليه من تحت نظارته الطبيه وهو يتحدث بنفاذ صبر قائلا

=الموضوع مش مستاهل حفله يا ثراء...وبعدين الحفله دي لما أخد الدكتوراه...وأعتقد ان ملكيش في الليله...انتي لا مراتي ولا أختي...انتي بنت خالي.

غلطه وندم🤎 (مكتمله)💞حيث تعيش القصص. اكتشف الآن