Tips Hendak Berjaya 1

106 8 55
                                    

Bismillahirrahmanirrahim.

Semua orang pasti mahu berjaya dalam kehidupan. Setiap orang pasti ada keinginannya sendiri seperti ingin memiliki rumah besar, kereta mewah, kaya-raya dan sebagainya.

Tapi bagaimanakah caranya untuk mencapai matlamat tersebut? Adakah ianya akan muncul sendiri tanpa membuat apa-apa? Jawapannya pastilah tidak, kecuali anda seorang yang  sangat "bertuah".

Kejayaan pastilah disertai dengan usaha yang bersungguh-sungguh tanpa mengenal erti putus asa.  Baiklah, disini abg Crows hendak menggariskan beberapa tips sahaja dahulu sebagai panduan.

1. Tetapkan Matlamat.

Langkah pertama ialah kita mestilah ada matlamat. Kita perlu tanya kepada diri Kita apa yang kita mahu? Apa yang ingin kita capai dalam hidup ini? Tapi perlu diingat, matlamat tersebut biarlah 'masuk akal'.

Apabila sudah ada matlamat, cuba tetapkan target masa bila kita akan capai matlamat tersebut. Pastikan jalan kearah tercapai matlamat tersebut dilaksanakan. Teruskan fokus pada matlamat kita. Cara fokus bergantung kepada diri masing-masing.

Baik, abg crows stop disini dahalu. Lain kali insyaAllah jika berkesempatan, abg merapu lagi ya. 🤪🤪🤪

Gambar sekadar hiasan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Gambar sekadar hiasan. 😉

Ole-ole Yak-Yak Yeaaay! 2020Where stories live. Discover now