|¦ 51 ¦|

14 4 0
                                    

"Kan betul, Appa buat semua tu"

Soobin membetulkan kolarnya perlahan. "sekarang, kau belajar je sekolah sampai habis. Aku taknak nanti, eomma kau tahu yang sebenarnya. Kalau eomma kau masuk hospital lagi? Kita, aku dengan kau yang susah" Soobin bersuara agak tegas.

Lelaki itu mendengus perlahan.

"sampai bila?" soalan itu diajukan.

"kau tahu yang Kakak ipar tiri kau tu, isteri aku, pada masa yang sama musuh appa" lelaki itu mengangguk kecil.

"kalau dia tahu, siapa appa, and ada sesuatu jadi dalam hubungan aku dengan dia aku akan pastikan....." lelaki itu berkerut apabila Soobin berhenti berkata-kata.

"pastikan?"

Soobin menarik nafas dan memandang lelaki itu.

"kau pulak yang ambil alih syarikat tu... Besar kemungkinan, aku tak akan masuk canpur lagi dengan keluarga kau" kata-kata tersirat Soobin buat lelaki itu mengerutkan dahi.

"hyung... Seungcheol tak faham"

Soobin tersenyum nipis.

"aku tak boleh hidup tanpa dia.. Kalau dia benci aku sebab hal ni, aku sanggup pergi dari dunia ni"

+SKIP+

"aku tak faham kenapa kau nak lindung semua rahsia ni"

Jungkook memandang Taehyung perlahan. "Kau tak akan faham, kalau betullah, Appa Soobin sebenarnya ketua geng Jisung tu, then diamanahkan bunuh Seola just sebab ingatkan dia tentang anak dia... That was absolutely nonsense" Taehyung masih bersuara.

Jungkook menggeleng.

"Tae.. Appa Soobin yang bunuh appa Seola. And Appa Soobin jugaklah penyebab appa Seola terpaksa pisahkan anak-anak dia, Jimin, Jiwoon, Haneul. Just sebab diugut dia sanggup bunuh Soobin dan Soorin" Jungkook menggeleng.

"apa lagi rahsia yang Seola tak patut tahu"

"Soobin... DNA dia belum dapat result"

Taehyung serta merta mengerutkan dahinya lagi.

"maksud kau Jungkook?"

"eomma Soobin, dia pun ahli terbesar mafia, tapi dia pura-pura innocent." Taehyung masih mentafsir.

"masa diorang muda, Appa Seola rajin juga pergi kelab. Mabuk. Eomma Soobin ambil kesempatan, sebab dia suka appa Seola. Tapi tak pasti sama ada Soobin tu adik beradik Seola, atau sebenarnya kebetulan" kata-kata Jungkook buat Taehyung tediam seribu bahasa.

'Such a bitter....'

+SKIP+

"Haemin dah tidur?" soalan Seola buat Haneul mengangguk. Haneul perlahan duduk di sebelah Seola.

"kau sayang Soobin?"

Seola hairan dengan oalan tersebut. Namun, Seola hanya mengangguk. "kalau ada sesuatu berlaku dalam rumah tangga korang. Korang kena kuat" Seola mengangguk kecil.

"sebab... Kita tak tahu, bila dan kenapa masalah tu perlu datang dan beri persaan sakit kepada kita" Haneul tersenyum dan meninggalkan Seola keliru disitu.

"korang ada sembungi sesuatu dari aku.. Aku tahu"

+SKIP+

"Setiap tahun, aku sedar yang Jiwoon mesti macam bad mood bila masuk bulan sepuluh. Apesal eh?" soalan Jungkook kepada Jimin buat Jimin sekadar mengangkat bahu.

"aku pun tak tahu. Dia rapat dengan Taehyung dari aku. Sebab aku kan busy. Aku yang handle semua dengan Jumin" terang Jimin buat Jungkook mengangguk kecil.

✔️Perfake Life [CSB]Where stories live. Discover now