Ice Breaking

51 9 91
                                    

Senja sudah pun menjelma, semua dah ada dalam bilik. Ada yang main fon atas katil, ada yang mandi, ada yang tak habis2 lagi kemas beg. Senyap sunyi je dorm diorang, dengar bunyi nafas je, biasalah memasing tak kenal lagi kan.

Yubin yang sememangnya jenis banyak mulut and tak boleh keadaan sunyi sepi macam tu memecahkan kesunyian dalam bilik itu.

"Weh korang, kita ni dari tadi duk weh weh. Nama sekoq pun aku tak tahu. Jom kita buat ice breaking?", cadang yubin dan yang lain setuju. Mereka duduk berkumpulan di tengah2 bilik.

(Kalau tak ingat bentuk bilik tu cane boleh rujuk chap sebelum ni ehek)

"Ok biar aku mula dulu. Nama aku Oh Yubin, aku 18 tahun. Aku suka memasak, makan and aku suka tidur jugak so kalau nampak aku tidur sepanjang cuti ke hari ke paham2 je lah ye. Aku tak suka tempat bersepah, harapnya kita ni semua pembersih lah ye. Ok next!", kata yubin dan yang lain hanya mengangguk-anggukkan kepala.

"Hiii! Aku Hyunie Kim, aku pun 18 tahun. Aku pun suka makan lepastu aku ni suka gelak tau so korang jangan risau, kalau kau buat lawak hambar pun aku gelak. Aku pun tak suka tempat bersepah anddd aku tak suka makan kacang. Ok next!"

"Hii! Aku Choi Hayoun, aku pun 18 tahun. Aku pun suka makan, lepastu aku suka main badminton petang2, aku pun tak suka tempat bersepah and aku tak pernah potong rambut aku jadi pendek sebab aku tak suka. Lagi satu aku ni suka memekak dalam bilik air tau so yeah paham2 je lah and aku seorang yang simple dan single k next!"

"Hiiii, nama saya Camellie Jihya Park, saya 17 tahun. Awak and unnie semua boleh panggil saya jihya atau ellie atau mellie hehe"

"Banyak betul nickname kau, ha sambung2"

"Hehe saya seorang yang agak clumsy. Saya juga suka makan dan saya tak suka orang kacau saya tidur. Ok tu je, hehe next!"

"Hiii nama saya Takeyuchi Akiyo dan saya berumur 16 tahun"

"Wahhh orang jepun ah, gila ah aku duduk ngan orang jepun siot", kata yuri yang agak excited😂. Akiyo malu2 bila semua tengok dia dan dia sambung perkenalkan dirinya.

"Saya suka classical music and saya suka tengok bulan penuh. Last but not least, saya tak suka makan sayur ok next!"

"Hi, nama saya Choi Minha dan saya berumur 15 tahun. Saya minta maaf awal2 sebab saya nanti kalau marah, semua orang saya tengking so i need someone yang boleh cool down kan saya. Saya juga seorang yang agak cuai. Saya suka makan, especially chocolate and benda yang pedas, tapi saya tak suka makan sayur jugak", yang lain semua senyum2 tengok minha, mungkin sebab dia maknae and cute. Diorang tak rasa diorang takut bila perangai garang minha keluar sebab diorang rasa minha cute.

"Ok, next!", even dia cakap macam tu pun, unnie line berfangirl sebab dia cute.

"Hi, nama saya Park Minji dan berumur 17 tahun. Saya kuat mencarut tau, so tahan je lah eh kalau saya tengah marah ke, mengamuk tak tentu pasal ke ehek. Saya suka makan chocolate and tengok horror movie. Saya tak suka makan sayur, ok next!"

"Hii saya Song Heejin dan berumur 17 tahun jugak. Saya ni crybaby, manja and blur sikit tau hehe. Saya suka makan, tidur, main among us and cravityyy!!"

"Wahhh luvity lahh ni"

"Haah hehe, anddd saya tak suka makan sayur. Ok next!"

"Hii nama saya Cho Minjung dan berumur 16 tahun. Saya suka makan cheesecake and lollipop lepastu saya suka main game. Saya tak suka tengok horror movie dan saya tak suka makan sayur hehe ok next!"

"Sooo saya orang last kann? Hii nama saya Kim Yuri dan berumur 17 tahun. Saya minta ampun awal2 kalau nanti saya akan buat hati2 siapa yang terasa uhuk kekadang mulut ni takleh nak control. Saya suka tengok badut lepastu saya suka taekwondo jugak. Saya tak suka tempat tinggi and tempat gelap dan saya tak suka ombak. Ok the enddd", yang lain tepuk2 tangan. Pahal diorang ni tibe tepuk2 tangan.

[OG] HATE or LOVE? || af TOO [CLOSED]Where stories live. Discover now