𝖈𝖍𝖆𝖕𝖙𝖊𝖗 𝖊𝖎𝖌𝖍𝖙𝖊𝖊𝖓 - 18

30 6 19
                                    

Jaehyun pov

siapa tau masa aku dengan neryn terserempak dengan mingyu ni bukan satu kebetulan tapi sebuah perancangan ?

aku dah bagitau lepas je aku tau yang neryn dah jumpa mingyu aku pula jumpa dia . masa tu aku memang merayu dekat mingyu untuk tolong aku . mungkin ni adalah permintaan aku yang terakhir daripada kawan baik aku sendiri ?

pada awalnya mingyu memang tak nak angkat mahupun reply chat aku tapi lama kelamaan dia sendiri cari aku . dia janji yang dia nak tolong aku sebab ni je apa yang dia boleh buat untuk tengok aku bahagia buat kali terakhir ?

mingyu janji yang sampai masa nanti bila aku dah tak ada dia yang akan ganti tempat aku untuk jaga eomma dan neryn . aku memang harapkan mingyu seorang je sekarang ni dia harapan terakhir aku .

permintaan aku dekat dia sekarang ni aku nak dia dapatkan neryn balik . kalau boleh sebelum aku pergi , aku nak neryn dah mulakan hidup baru dengan lelaki yang boleh bahagiakan dia sampai bila bila . masa tu aku dah tak nak ada apa apa hubungan dengan dia . mingyu cakap aku bodoh sebab buat permintaan macam ni tapi lepas aku merayu beribu kali baru dia buat tapi dengan niat sebab aku bukan niat lain .

aku ada cakap dekat mingyu juga "andai neryn terima kau balik , cinta dan sayangi lah macam mana seorang lelaki bernama Jung Jaehyun mencintai dia " . aku janji akan buat kau bahagia dengan cara apa sekali pon .

hari ni aku yang rancang suruh mingyu datang mall waktu kitaorang shopping tadi . apa yang keluar daripada mulut dia tu aku juga yang rancang . aku sengaja suruh dia buat neryn untuk cintakan dia balik . mungkin neryn boleh terima ?

" kau dah tau kan siapa 'dia' yang aku pernah cerita dekat kau dulu kan ? kau dah tau juga yang kewujudan dia ni takkan buat aku untuk jatuh cinta balik dekat dia . aku dah ada kau lelaki yang memang cintakan aku sepenuh hati dia buat apa aku nak cintakan balik orang yang pernah sakitkan aku dulu kan ? aku dah maafkan dia and now kitaorang rapat sebab nak berkawan tu je . " neryn menggenggam erat tangan aku

kenapa awal awal lagi dia dah cakap macam tu ? aku baru mulakan rancangan aku tapi kenapa aku dah nampak yang rancangan aku akan gagal ?

aku melihat tangan aku yang digenggam kemas oleh neryn . aku memandang lama dan bersuara " kau tak nak mulakan hubungan baru dengan dia balik ? " soal aku dengan soalan yang mungkin boleh buat dia sensitive dengan soalan yang aku ajukan itu

dia perlahan melepaskan genggaman tangan kitaorang . " berapa kali aku nak cakap ? aku tak nak - tak aku takkan terima dia balik . aku nak kau seorang je kau faham tak ?! " marah dia tiba tiba

aku dah agak lately ni dia memang sensitive kalau aku tanya soalan pelik pelik . dia taktau ke yang aku dah bagi hint atau dia masih tak perasan ?

" arasseo aigoo mianhae " kata aku dengan menggosok perlahan kepala dia

" ya lah aku takkan cakap benda pelik pelik ni lagi . aku kau punya seorang je dan kau aku punya seorang tak ada siapa boleh ambil ! " aku yang cuba buat memek muka marah sambil mencekak pinggang di depan dia lebih kepada aegyo ?

dia tersenyum melihat aku . dia orang pertama yang nampak sisi 'manja' aku macam ni . eomma pon tak pernah nampak aku buat macam ni tau . neryn beruntung sebab dia orang pertama yang tengok aku macam ni

" janji ? " soal dia dan mengeluarkan jari kelingkingnya untuk membuat perjanjian dengan aku

aku terus menyambungkan jari kelingking kami berdua . " nae , aku janji . " sambil tersenyum .

" kajja ! " jerit dia dan kitaorang berjalan keluar dari mall dengan jari kelingking masih bersambung dan dihayungkan ke depan dan ke belakang .

end pov

[OG] • benci atau suka ? Season 2 'jung jaehyun' ꨄ︎Where stories live. Discover now