Bab 25 ✨

221 13 2
                                    

Puan park telah dimasukkan kedalam penjara selama 2 tahun. Namjoon sekeluarga dan jimin juga telah kembali menetap di Malaysia. Katanya Nurin mahu bersalin di tanah air dia sendiri.

Nurin masih lagi bekerja di syarikat jungkook. Hah cakap pasal jungkook ni. Korang mesti nak tahu apa yang terjadi dengan dia kan??.

Flashback..

Jungkook berjalan menuju ke kereta. Kedengaran suara perempuan menjerit. Jungkook pun menoleh.

"Hidayah??." . Jungkook cepat2 belari kearah hidayah.

"Woii!!!.." jerit jungkook.

"Encik.. tolong saya encik.." kata Hidayah. Dia tidak dapat melepaskan dirinya kerana dipegang oleh 2 orang lelaki yang berbadan besar.

"Kau jangan sibuk. Aku dah jual anak aku dekat diaorang." Kata orang tua tersebut.

"Ayah memang tak ada perasaan. Sanggup ayah buat kakak macam ni.." kata Hidayah.

"Lepaskan dia.. " kata jungkook.

"Kalau aku lepaskan dia. Kau nak kasi kitaorang apa?." Kata seorang lelaki. Mungkin dialah yang 'leader' nya.

"Kau nak berapa?? Aku akan kasi." Kata jungkook.

"Wow. Kaya dia ni. Kalau macam tu aku nak 50 ribu.." kata lelaki tersebut.

"Kenapa banyak sangat???."

"Kau tak tahu yang orang tua yang nak mati ni pinjam duit aku hanya untuk berjudi. Taubat nya tak nak pula" kata lelaki tersebut.

"Kau pun tak nak bertaubat. Dasar manusia bertopengkan syaitonn!!." Kata hidayah .

"Kitaorang taubat nanti2.. kan?." Kata lelaki itu kepada kawannya yang lain lalu tergelak2 macam kena rasuk.

Jungkook pun mengeluarkan cek nya lalu diberikan kepada lelaki tersebut.

"Terima kasih.. saya tak tahu macam mana nak balas budi awak.." kata hidayah.

"Kahwin dengan saya.."

"Apa??". Tanya Hidayah.

"Kahwin dengan saya. Sebenarnya sayalah jungkook lelaki yang meminati awak dan awak ingat tak Nurin. Saya lah yang suruh dia jumpa awak..." kata jungkook jujur..

Tidak lama kemudian mereka berdua diijab kabulkan. Entah macam mana si Hidayah tu boleh terbuka hati untuk menerima jungkook.

End flashback..

"Kawan aku yang dah boyot ni.." kata erwina.

"Kau bila lagi.." kata Nurin.

Erwina memandang teahyung. Suaminya hanya tersenyum malu.

"Jangan cakap kau dah...". Erwina mengangguk.

"Ya Allah wina!!!. Tahniah." Kata Nurin. Dia terus memeluk Sedara a.k.a bff nya itu.

Nurin memegang perutnya. Mukanya dikerutkan.

"Awak!!!.." jerit Nurin.

"Hah kenapa??." Kata jimin.

"Perut orang sakit lah.." kata Nurin.

"Dah nak bersalin lah ni. Chim cepat bawa pergi hospital.." kata namjoon. Jimin pun bergegas membawa isterinya ke hospital.

Jimin pun bergelar seorang ayah. (Halah comel.. 😍). Ditatapnya wajah anak lelaki sulungnya. Senyuman terukir di wajah jimin.

"Thank awak sebab melahirkan zuriat saya.." kata jimin lalu mengusap rambut isterinya.

"Suamiku.. mr mualaf. Awak adalah suami yang terbaik untuk saya.. yang dihantar oleh Allah untuk saya. Saya harap awak boleh jadi ayah yang baik untuk anak kita.." kata Nurin. Jimin mengukirkan senyuman

.

.

.


.


.

Korea....

Puan park memandang kearah luar tingkap. Tiba2 dia ketawa sendiri dan tiba2 menangis sendiri. Doktor mengesahkan bahawa puan park mengalami masalah mental dan emosi yang tak stabil.

"Aku tak akan biarkan korang hidup bahagia.." puan park..




Tamat~~



Cerita ini adalah rekaan semata mata dan tidak ada kena mengena dengan yang masih hidup atau pun yang sebaliknya. Ter 'typo' dan kecarutan haraplah tidak diikut dalam kehidupan seharian. Salam bye2 dari saya " @rose_chimmy " . Harap anda membaca dengan hati yang tenang. 'Vote' dan 'comment' okey!!!. Tu pun kalau nak. Saya tak paksa. Annyeong!!!!.

suamiku Mualaff [PJM]ⓒWhere stories live. Discover now