bab 35

416 17 3
                                    

Sejak daripada kejadian itu ibu bapa naufal sering ajak zafran datang ke rumah. Hazim tetap dengan pendirian dia. Dia tetap tak percayakan zafran. Nampak nya hazim sudah menjalani pt3. Keputusan nya agak memuaskan.....

Dia telah mendapat 7A 1B. Wahh. Dia akan masuk aliran sains tulin. Naufal pun makin rapat dengan zafran... Sehingga ryan dan haikal jelous..........

20 ogos 20xx. umur 14 thn. kelas yg sama.

*di kantin*

Waktu ini terjadilah satu perbalahan antara ryan&haikal bersama naufal. "berapa kali aku nak kata jangan rapat dengan dia!" marah ryan. "suka hati lah aku nak kawan dengan sapa!" balas naufal.

"eh boleh tak dengar cakap kitorang?" kata haikal dengan nada sedikit marah. "tak korang ni overprotective kenapa?" naufal cuba untuk tidak tengking kepada mereka. "sebab kau dah kawan dengan orang yang salah!" marah haikal tiba2.

Semua yang berada di kantin  tiba2 senyap. "AKU ADE HAK UNTUK KAWAN DENGAN SAPA2!" naufal bangun dan pergi dari situ.

"kau ingat! Kau tu baik! Jangan jadi manusia tak guna!" jerit ryan. Naufal terus pergi ke tandas. Suasana kantin pun mula bising kembali.

"takpe ke kita buat macam tu kat dia?" tanya haikal walaupun masih panas lagi hati dia. "kita kene ajar dia tu. Orang kata banyak kali dia tanak dengar" ryan pun sambung bertugas.

Zafran yang memerhati di satu kawasan yang tidak sedari oleh manusia kelaparan telah pun gembira. "haihh. Naufal2. Kenapa lah kau bodoh sangat AHAHAHAAH" kata2 zafran telah didengar oleh rusyaidi yang tak sengaja lalu situ. Syukur zafran tak perasan.

*tandas yang takde sape*

Naufal menangis sambil berkata " a-aku nak berk-kawan je hiks......" naufal nangis selama2 minit. Kemudian dia basuh muka nya. Dan keluar dari tandas itu dan masuk kelas yang terletak di  tingkat 2.

Tempat duduk masih mengikut keadaan tahun lepas. Hidayatul dan aisyah pun tanya. "kau ok ke" "nampak muram je". "kene marah biasalah. Dah jom masuk.

Beberapa classmate naufal yang dah masuk pandang naufal dengan cara macam stranger.

*sebuah kawasan*

Ryan,haikal dan rusyaidi berkumpul. "hah kenapa kau panggil kitorang?" tanya ryan. "tadi aku terdengar zafran kata naufal bodoh sangat kawan dengan dia. Pastu dia happy" kata rusyaidi.

"kitorang dah lama agak dia buat semua ni. Lagi pun kau tak rapat dengan naufal sebab dia kan" kata haikal. "macam mana korang tau?" rusyaidi terkejut. "kitorang adalah time tu. Aku sure yang dia ada cakap sesuatu kat kau waktu tu kan?" kata ryan.

"so ape dia cakap? Takpe kitorang nak cungkil kebenaran" kata haikal. " dia ugut aku jangan rapat dengan naufal. Kalau tak dia buat sesuatu dengan aku. Lagi pun naufal selalu dengan zafran" kata rusyaidi.

"kesian kau terpaksa rehat dengan orang kau tak beberapa selesa. Takpe kitorang akan tolong kau" kata ryan.

Mereka pun masuk ke kelas setelah bunyi loceng tamat waktu rehat.

*kelas*

"takpe naufal. Kitorang tetap ada. Lagi pun kitorang tak rasa terhina pun kalau kawan dengan kau" kata aisyah. "hah betul tu" kata hidayatul. Nampaknya haikal dan ryan telah pun sampai ke kelas.

Skip

*rumah*

Hazim dapat tau naufal buat masalah darpada seorang spy upahan dia. Sesudah naufal buka pintu hazim telah berada depan pintu rumah. "adik! Kau buat apa kat sekolah tadi?!" hazim tarik lengan naufal dan bawanya masuk ke bilik. Maklum lah tanak bagi mak ayah dorang dengar.

"a-aku mana ada buat pape. Lepas lah!" naufal cuba untuk dilepaskan. "cakap betul2 ape dah jadi kat sekolah! Ingat aku tak tau ke?!" mereka dah berada dalam bilik.

"dah tau tu cakap je lah..." kata naufal dengan nada sedih. "ohh jadi betul lah kau degil? Dah kata kan jangan kawan dengan dia!" marah hazim. "AKU ADA HAK LAH NAK KAWAN DENGAN SAPE! EEEH EEEHH" naufal nangis dan terus ambil tuala dan mandi.

"kalau satu hari nanti kau kecewa aku akan tepuk tangan. Srs aku kata. Aku janji aku akan buat!" hazim keluar dan menghempas pintu bilik.

(when adik beradik gado be like)

Hazim keluar pun ade bende jugak nak dibuat. Iaitu tolong mak dia masak. Nasib mak dia tak keluar lagi dari bilik.

*pukul 8*

Masa untuk makan malam. Ayahnya pandang naufal dan hazim banyak kali. "korang ni kenapa? Tak cakap dari tadi" tanya ayah mereka. "takde pape" kata naufal.

"ye ke? Ok takpe. Gaduh urus sendiri ayah tanak tolong kalau sikit je gaduh" kata ayah mereka. Semua jadi krik2. Lepas 20 minit semua dah siap. Naufal terus masuk bilik.

"abang ada buat pape ke kat adik?" tanya mak mereka. "eh mana ada bye abang masuk dulu" kata hazim. "betuah punya anak. Aku tak habis cakap lagi" mak nya pun tengok tv di ruang tamu.

Hazim masuk2 nampak naufal buat kerja. Mereka tak bercakap. Pukul 10 naufal baring dan pejamkan mata walau tak boleh tidur. Hazim masih main telifon tapi dah tutup lampu.

(macam mana nak eja telefon. Saya dah lupa😂)

Akhirnya naufal dah tidur pada jam 11 malam. Hazim pun pergi kat katil dan baring. Mereka hadap ke arah yang berbeza. Hazim baring hadap kanan, naufal hadap kiri.

Jam 6 pagi.

Naufal tersedar. Dia lihat hazim peluk nya dengan kuat. Jadi dia bangun dan tidur kat bawah sambil nangis. Lepas 3 minit naufal nangis abang dia bangun. Naufal terus lap air mata dan pura2 tidur.

"adik?..." hazim duduk dan perasan naufal baring kat lantai. "ish budak ni. Marah pun baring lah atas" hazim pun pergi pada naufal. "hemm budak ni nangis" naufal terkejut tapi masih boleh pura2 tidur. Hazim pun angkat naufal dan letak atas katil.

Selepas itu dia pun mandi

Bersambung......

Aye aye ending hapir tiba. Tapi macam jauh je

mempunyai perasaan terhadap ku? [DONE!]Where stories live. Discover now