Part 5

263 25 0
                                    

Jimin membuka matanya. Dia memandang kekiri dimana jam loncengnya berbunyi. Pukul 4 pagi Jimin bangun dari tido. Sudah menjadi kebiasaanya. Dia menuju ke tandas. Setelah selesai,dia berjalan keluar.

Dia membuat hot chocolate untuk dirinya dan di bawa masuk kedalam bilik. Jimin menuju ke meja belajar. Dia membuka buku math dan membuat kerja.

Sekitar pukul 5.30 barulah Jimin berhenti belajar. Dia mengemas dan masuk kedalam toilet untuk mandi. Setelah selesai dia memilih pakaian mahal yang dibeli.

"Kenapalah dia kena beli baju mahal-mahal?" Gumam Jimin perlahan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Kenapalah dia kena beli baju mahal-mahal?" Gumam Jimin perlahan. Dia berjalan keluar dari bilik. Dia membuka peti sejuk lalu mengeluarkan daging dan beberapa bahan lain.

Jimin mula memotong pelbagai barang dan juga bahan yang lain. Jimin memanggang daging itu dengan lembut.

Setelah selesai Jimin menyediakan di atas meja. Susu hangat juga di letakkan atas meja. Tepat 6.01 minit Jimin selesai memasak.

Jimin meninggalkan sticky note di sebelah pinggan milik Yoongi nanti. Dia tersenyum lalu memandang sticky note tu. Jimin mencapai begnya lalu berjalan keluar.

"Tuan,biar saya hantar."

"Takpe. Saya akan pergi sendiri."

-_-_-_-

Irene dan maid yang lain sedang bersiap untuk melakukan kerja mereka. Mereka semua sudah siap dengan unirform sendiri.

"Nuna. Harini nak masak apa?"

"Harini tak payah masak breakfast. Breakfast dah siap." Kata ahjumah Yoo. Diorang semua pelik dan melihat meja makan. Sudah ada stick dekat atas meja.

"Budak baru tu?"

"Yerlah kot."

"Sejak dia ada,kenapa kerja kita seoalah dia yang amik?" Kata salah satu maid disana. Irena memandang kekirinya. Dia memandang dengan mata yang tidak tahu maknanya macam mana.

"Mina! Mulut kamu tu,kalau Tuan Muda dengar,habis kerja kamu nanti."

"Saya cakap benda yang betul nuna. Dia di bawa,dia dibelikan baju mahal. Kita pun tak dapat." Kata Mina dengan wajah yang tidak senang. Dia terus berjalan pergi meninggalkan yang lain.

Setelah perbincangan singkat itu,Yoongi baru turun. Dia melihat ke arah meja makan yang sudah ada daging stick disana. Dia mendudukan dirinya dan ternampak sticky note.

'Hey Tuan Muda,saya ada masakan daging stick untuk Yoongi. Makan tau! Saya dah masak sedap-sedap. Ouh! Saya dah gerak dulu. Bye!'

Yoongi menyembunyikan senyumanya. Dia memandang kiri dan kanan agar takde sape yang nampak. Yoongi makan masakkan Jimin dengan berselera. Dia memandang ke dapur. Takut ada yang nampak. Dasar EGO!

-_-_-_-

"Budak dah ada Sugar Daddy sekarang. Baju pun mahal! Wahh!" Joy mula membuli Jimin. Jimin hanya mampu diam saja. Dia menunduk kebawah. Jimin hanya mampu diamkan diri saja. Dia tidak mampu untuk melawan.

Tetiba dia dapat merasakan air sejuk di atas kepalanya. Setelah air itu jatuh menitik,dia memandang ke lantai, Air susu sedang jatuh menitik di bawah. Dia disiram dengan susu.

"Bukan ker warna susu ni sama dengan warna....aku tak nak cakap sebab kau jer yang pernah ada pengalaman kan?" Tanya Joy lalu tertawa nyaring.

Baju Jimin sudah basah dengan air susu yang tidak menyudah di siram oleh Joy. Dia masih tetap memandang ke lantai. Dia masih tetap berdiam diri. Dia tiada kekuatan untuk melawan. Sebab dia hanya budak biasa.

Tetiba dia terlihat Yoongi yang baru saja masuk sekolah. Dia sedikit rasa bersalah kerana baju yang Yoongi belikan dikotorkan dalam masa sehari. Dia sedikit rasa susah hati.

Dengan keberanian yang ada Jimin menolak tangan Joy lalu berlari sekencang mungkin. Berlari ke toilet lama dengan nafas yang tersangkut-sangkut.

"Aku...aku kena jumpa Yoongi..." Jimin membuka mengambil tisu basah dan lap pada bajunya agar tidak melekit di bajunya. Dia terus berjalan keluar dan menuju ke rooftop dimana Yoongi selalu ada. Dia perlu berjumpa Yoongi.

Lepas jumpa Yoongi Jimin terus memandang Yoongi. Dia memandang Yoongi denga puppy eyesnya. Yoongi mengangkat keningnya bertanya kenapa. Jimin duduk di hadapan Yoongi.

"Wea?"

"Mian..."

"Untuk?"

"Baju ni. Dah kotor..."

"Boleh beli baju lainkan?"

"Tapi...saya tetap nak minta maaf. Please..."

"Okay...but kau kena buat sesuatu...baru aku maafkan."

"Apa?"


TBC

My Story (Yoonmin) End✔Where stories live. Discover now