1.

158 3 3
                                    

,,Evelyn, vstávej!" Zavolal na ní Remus. Evelyn si promnula oči a šla dolů. ,,Dobré ráno," řekla Evelyn. ,,Dobré, dáš si snídani?" Zeptal se Remus. Vypadal poněkud nervózně. ,,Nedám, děkuju. Proč se tak klepeš? To jsi z něčeho nervózní?" Zeptala se ho Evelyn. ,,Tak je to poprvé, co budu učit v Bradavicích. A ty nervózní nejsi? Je to tvůj první den v pátém ročníku. Už jsi velká. Rosteš mi před očima." Usmál se na ní Remus. ,,Ani ne, už jsem si zvykla."

Remus se na ní usmál a šel ke dveřím, když zrovna přišla pošta. Remus s poštou přišel do kuchyně a prohrabával se dopisy. ,,Nic moc nepřišlo. Jen denní věštec." Evelyn si právě česala své dlouhé medové vlasy aby nebyly tak neupravené. Remus se opřel a začal číst denní věštec. Netrvalo to ale dlouho a Remus byl jako zkamenělý. Mezitím se Evelyn posadila ke stolu. ,,Um.. jsi v pohodě?" Zeptala se ho. Remus neodpovídal. To, co se dočetl v denním věštci, ho vyděsilo natolik, že se nezmohl ani na slovo. Masový vrah Sirius Black utekl z Azkabanu. Pokud ho potkáte, nepoužívejte proti němu žádná kouzla. Hned to oznamte ministerstvu.

,,Haló?! Co se stalo?" Ptala se pořád Evelyn. Remus jí beze slova podal noviny. ,,Co je-" Zastavila se Evelyn a mumlala si článek pro sebe. ,,Sirius Black..- Azkaban..- magie...- ministerstvo.." Oba tam seděli nehybně. ,,Takže.. on utekl. Je opravdu tak nebezpečný, jak píšou?" Zeptala se Evelyn. Remus zavrtěl hlavou ne. ,,Není. Nebo teda.. od roku 1981 jsem ho neviděl a v Azkabanu je to drsný.. bůh ví, jakej bude teď. Ale určitě by nikdy nikomu neublížil. To určitě ne." ,,Myslíš," odmlčela se na chvíli Evelyn. ,,Že se mě bude pokoušet najít?" Při té představě se Evelyn zachvěla. Evelyn žila se svou matkou jenomže jednoho dne v červenci 1981 její matku a celou její rodinu zabili smrtijedi. Zabili by i Evelyn ale ta měla tajnou skrýš ve svém pokoji, kde se skryla.

Remus se pohotově zvedl od stolu celý nervózní. ,,Ne, do školy nepůjdeš. Ještě by se tam dostal a něco by se mohlo stát." Řekl Remus a přitom rozhazoval rukama. ,,Cože? Ne to ne. Tenhle rok nemůžu nejít do školy. Budou se dělat zkoušky NKÚ o ty nesmím přijít!" Obrátila se na Remuse. ,,U Merlina.. dávej ale pozor. Drž se u kamarádů a nechoď sama a pokud si tě bude někdo dobírat, kvůli stejnýmu příjmení, tak mi to hned řekni. Nezapomeň, že tam budu taky, takže na tebe dám pozor." Řekl Remus a už se uklidnil. Evelyn kývla hlavou na souhlas a obejmula Remuse. 

Zapomenutá BlackováWhere stories live. Discover now