"Aloitetaan tänään uusi projekti!" Horatius Kuhnusarvio sanoi ja löi käsiään innokkaasti yhteen.
Harry vilkaisi huolestuneena Hermionea ja Ronia, sillä hän tiesi, että opettajalla oli tapana tehdä hyvin haastavia projekteja, joihin liittyi aina jotain lisäosia.
"Olen jakanut teidät pareiksi, eikä niitä pysty enää vaihtamaan! Ilmoitan parit nyt ja sen jälkeen kerron projektin aiheen!" Kuhnusarvio rykäisi ja aloitti: "Ensimmäisenä meillä on täällä Seamus ja Dean. Sitten on..."
Harry huokaisi ja nojasi päätään seinään. Hän odotti pelonsekaisin tuntein omaa nimeään sekä ihmistä, jonka kanssa hän joutuisi työskentelemään.
"... Seuraavana on Harry ja Draco. Ja viimeisenä, mutta ei vähäisempänä... Hermione ja Ron!"
Harryn suu loksahti auki ja hän tuijotti opettajaa järkyttyneenä. Sitten hän kääntyi katsomaan takarivissä istuvaa blondia, joka oli keskittynyt puhelimensa tuijotteluun, eikä tunnin aiheeseen. Harry huokaisi ja kääntyi takaisin oikeinpäin.
"Sä ja Potter ootte pari!" Pansy sanoi Dracolle ja purskahti hysteeriseen nauruun.
Draco nosti katseensa ylös puhelimestaan ja kohotti kulmiaan. "Missä muka?"
"Jossain Kuhnusarvion uudessa projektissa." Pansy vastasi, yrittäen samalla rauhoittua.
"Nah, en suostu." Draco vastasi välinpitämättömästi ja palasi puhelimensa selailuun.
"Tää projekti vaikuttaa enemmän sun arvosanaan kuin mikään muu."
"Mistä sä sen tiedät?"
"Se kirjottaa niitä tällä hetkellä taululle."
"En mä saa siitä selvää."
"Hankkisit ne lasit jo."
"En."
Pansy pyöräytti silmiään ja keskittyi lukemaan taululle kirjoitettua tekstiä.
"No, mitä siinä lukee?" Draco kysyi kärsimättömänä.
"Tän projektin aihe on meidän koulu. Meidän pitää luoda taideteos jostain osasta meidän koulua."
"Siinä se?"
"Aikalailla."
Draco nyökkäsi. "No, eihän tää sitten oo niin paha."
* * *
Harry
mä sain HIRVEIMMÄN parin ikinä
Draco
Mä kans
Harry
meillä molemmilla on huono tuuri :|
kuka muuten sun pari on
Draco
en kerrro loolllolol
Harry
ei.
onks pansy taas siel
Draco
On
Enkä mä saa kertoo kuka mun pari on koska muuten sä saisit tietää kuka mä oon
Harry
mut eihän se haittaa
mä haluaisin tietää kuka sä oot
Draco
Et haluu
Sä vihaisit mua sen jälkee
Haluun vaan pitää tän
Mitä ikinä tää onkaan
Harry
okei sitten
ei se haittaa
ehkä joskus sitten
Draco
Jooo!
Joskus.
Harry
pelataaks jotai? :}
Draco
Ei nyt sori
Ei tee oikee mieli tehä mitään
Harry
ai
okei
huomenna?
Draco
Huomenna.