البارات 29

110 6 0
                                    

#_part_29

في اليوم التالي عند كريم كانت الساعه تشير الي الخامسه صباحا .. وكان كريم مستيقظ من البارحه من كثرة التفكير وتأنين الضمير...
فقرر ولأول مره أن يتصل علي أحد يفضفض له .. وكان ذالك الشخص محمد الذي كان رقمه في قائمة الحظر .. بسبب كثرة إتصاله...
إستخرج الرقم وإتصال علي محمد .. بعد عدة رنات أتاه الرد..
محمد فتح بدون أن ينظر في هاتفه وقال بصوت ناعث : الو مين

ك : كريم الدئي .. صباح الخير

محمد نظر في هاتفه : صباح الخير يا كريم في حاجه ولا إيه

كريم بصوت خافت : متقلقش مفيش حاجه .. عايز اتكلم معاك شويه مدايقٔ

م : تمام نتكلم

كريم بتردد : والله في موضوع شاغل بالي بس

محمد بفضول : بس ايه كمل سامعك

ك : متردد مش عارف اتكلم ولا لا

م : براحتك لو مش هترتاح في الكلام علي الفون نتكلم في الكليه

ك : مش هينفع أجي مرهق

م : تعاله بس هروق عليك ومش هتحس بارق خالص

ك : لو قٔدرت هاجي هاجي .. ويلا أسيبك تكمل نوم سلام

م : ماشي سلام...

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

علي الساعه الثامنه صباحا في المستشفي كانت سهيله حالتها في تحسن عن يوم الذي مضي .. وبعد فتره من الوقت بتفتح سهيله عينيها ببطئ .. وكانت الرؤيه امامها ضبابيه .. كانت تغلق وتفتح لكي ترئ بوضوح لاكن كانت تجد صعوبه في فتح وغلق عينها .. وكانت عندما تحرك صبعيها أو قدميها تعشر بالم فيهم .. حاولت أن تتحدث لاكن لم تستطيع فأصدرة صوت أنين...

الممرضه نهضة بسرعه من مكانها الي الاسلكي .. عندما سمعت صوت انين سهيله .. واخبرت الإداره أن ترسل طبيب للعنايه المريضه فاقت...

سهيله كان صوت أنينها يعلو .. وبعد لحظات كانت تري بوضوح .. وإنطلق منها صوت صريخ .. اععععععع .. وتقطيع في الاسلاك وعضعضه في السرير .. حاولت الممرضه ان تسيطر عليها لاكن دفشتها علي الارض...

بعد بضع دقائق كان الطبيب النفسي في طريقه الي غرفت العنايه مسرعا .. فكان حسني جالس امام العنايه فسأل الدكتور .. خير يا دكتر في حاجه ولا إيه...
د : خير إن شاء الله .. قال تلك الكلمات وذهب للداخلـ...

في الداخل .. الدكتور حاول تهدئة سهيله لاكن لم تهدئ والوضع كان يذداد سوء .. فإتصل علي الإداره .. واخبرهم أن يحضرو عدد من الممرضين لسيطره علي الحاله...

وبالفعل بعد لحظات كان الطاقم الطبي في الداخل وسيطرو علي سهيله .. وأعطاها الدكتور جرعه مهدئه...

حبيبتي علي المريخ [ قيد النشر ] حيث تعيش القصص. اكتشف الآن