الجـ²ـزء
#_part_5ملخص البارت السابق :⎼
» فارس بيحاور والده عن فكرة أن والده يتجور...
» محمد بيعمل مشاكل مع حماده .. وحماده بيشرط شرط عليه ومحمد بيرفض...
» كريم بيلخص لسهيله الماده وبيرسلها لوالدها علي تساب
» مي بتوافق علي فارســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
البـارت 5
في يوم جديد علي الساعة 9 صباحا محمد بينفذ مخططه بعد ما بيكون شاهد فديو سمير بالامس وخطط أنه يستعين ببلطجيه .. وبالفعل بيأجر بلطجية في المنطقة وبيذهب لشقة حمادة .. لسوء حظ محمد .. حماده بيكون معاه في شقتة مجموعة من أصدقائه لكي يعرفهم علي أقاربه الشباب الذي مرو لكي يسلمو عليه ويقضو معه ذالك اليوم .. محمد بيدخل العمارة هو ومن معه وبيذهب علي شقة حمادة وبيخبط خبط شديد .. بيسمع صوت من الداخل...
: افتح يا سمير نشوف المتخلف اللي بيخبط كدا
يفُتح الباب ومحمد يجد المنظر لا يبشر بالخير لان عدد من بالداخل أكثر من معه باضعاف .. بيهجم ومن معه بالاسلحه وكان عددهم جميعا 6 ومن بالداخل اكثر من 15 .. بينهض حماده ومن معه باكواب الشاي ومنهم من دخل الي الداخل لكي يحضر اي شيئ .. بيدخل محمد وبيهوش بالشومه الذي يحملها .. تتعالا اصواتهم بعد ان اخذ محمد ضربه علي وجهه .. وتتعالا اكثر مع صوت تهشم زجاج النافذه ودخول رجاله بالضرب .. واصوت اكواب الشاي علي رئوسهم .. ومن الداخل يخرج احدهم ومعه سكينه والاخر بخشبة من السرير .. ويدخل اخر يحضر عصا .. ولا يعلو صوت علي صوت الضرب والاهات من الطرفين...
وبعد فتره طويله من الصراع حماده ومن معه يهشم محمد ومن معه ويجعل الدماء تسيل من كل جزء من اجسادهم .. حماده بيجلب له سمير كرسي وبيجلس بالقرب من محمد وبيضع رجل علي رجل ويقول له باستفزاز...: جبت اخرك وفي الاخر مش هيتحذف وهنشره .. عارف ليه...
محمد لم يرد
حماده : عارف مش هتقدر ترد مش خوف مني لا عشان المرأه في حرم الرجال خجولَ .. تتعالي أصوت ضحكاتهم ويضم حماده يده اليمني ويؤشر لهم بالهدوء ويكمل حديثه .. اقولـلك ليه مش هحذفه .. لانك مش راجل لو راجل كنت استحملت ومقلبتش رقاصه...
الكل يضحك وسمير يقول في وسط الحديث .. اخ لو كان متحزم .. ده كفايه عليه هزت وسط تجنن....
ـــــــــــ 𝓶𝓪𝓱𝓶𝓸𝓾𝓭 𝓶𝓸𝓱𝓪𝓶𝓮𝓭 ـــــــــــ
نذهب لفارس الذي بدأ في مخطط وبيتصل علي صديقه المقرب يشوف سمسار يجهزه ليه شقه بس ميتركش اي معلومات غير رقم تليفون ويكون مش مسجل باسمه .. بيتصل علي رانيا عشان يعرف إيه اخبار الكلية...
فارس بعد فتح رانيا : الووو .. إيه الاخبار يا حبيبتي
رانيا : تمام يا حبيبي
أنت تقرأ
حبيبتي علي المريخ [ قيد النشر ]
Romance• بعد إنهاء المكالمه سهيله بتذهب الي مكان تواجد فارس عند الاستدج وبتصفعه صفعه قويه علي وجهه تحت نظرات تعجب من الجميع... • وقال بنبره مخيفه وساخره : الان انت ملكي يا سهيله ملكي لوحدى هه هه ههههه... • رواية حبيبتي علي المريخ روايه رومانسيه وخياليه وفي...