Kapitel 7

4.1K 77 4
                                    

Förra kapitlet:

* Jag satte mig på bussen hem, tänkte länge. Vad tänkte jag på?
Jag tänkte på Zac. *

~~~~~~~~~~~~~

16:17. Clara och Ludde kommer snart hit. Jag har tagit fram chips, godis, läsk, filmer och lite annat. Jag själv satte på mig mjukiskläder, och eftersom Ludde skulle komma satte jag på mig lite finare mjukis. Jag vill ju ha ett bra rykte!

16:29. Nu kommer de snart.
Sekunden efter plingar det på dörrklockan. Clara och Ludde.

- Hej, sa jag glatt och kramade om dom båda
- Hej! sa de tillbaks

Vi satte oss på soffan i vardagsrummet. Clara kollade skeptiskt på mig och skulle precis säga något när det ringde på dörrklockan igen, jag öppnade och där stog ett helt gäng. Några från skolan, dock inte någon från min klass, och många jag inte kände eller sett förr. Utan att jag sagt ett enda ord rusade de in i mitt hus. De hade med sig öl, högtalare, alkoholdrycker och massa annat. De satte på hög musik i högtalarna, drack och började... Festa?
Det kom allt fler och fler folk och jag fattade inte vad som pågick. Jag trängde mig igenom folkmassan för att hitta Clara och Ludde och se om de visste om detta sen tidigare. Jag hittade dom dansandes mitt på, det nuvarande, 'dansgolvet'.

- Hallå, vad är det som händer? frågade jag skrikandes för att överrösta musiken.

Clara kollade lite ledset på mig, som om hon visste någon men inte kunde säga.

- Jag kommer snart Ludde, sa Clara och kysste honom löst sen drog med mig ut på altanen där musiken inte var alls lika hög.
- Förlåt... Alltså det är såhär... O asså det va inte min idé! Förlåt... sa hon och jag kunde se en tår falla för kinden.

Hade hon skuldkänslor?

- Clara! Berätta för mig, sa jag allvarligt
- Efter skolan hängde jag ju med Ludde hem... Aa... Och jag pratade om hur mysigt det skulle bli och så, och mitt i så sa han "Hade det inte varit roligare om det var flera med?". Jag svarde bara "Jo, ja. Hennes bror och någon annan kompis kanske skulle kunna vara med", men då sa han "Nej. Jag menar massor. Folkmassor. Vi skapar en fest och bjuder alla vi känner! Det skulle bli asgrymt!". Jag hade nickat till honom och sagt att jag bara ville attdet skulle vara en lugn myskväll men han gjorde ändå inte som jag sa. Förlåt... Det va verkligen inte meningen, snyftade hon fram
- Det är lugnt, ljög jag. Men varför sa du inget innan? Du kunde ju bara ringt. Jag hade i alla fall kunnat haft andra kläder, för ser du inte hur jag ser ut?
- Aa det är sant. Men det är ännu inte för sent, sa hon lite kladare och torkade bort en gammal tår.

Vi trängde oss igenom folkmassan och sprang upp till mitt rum. Hon valde klänning, skor, sminket och gav mig en fin frisyr. (Klänning - BILD)

När vi va klara skulle det bli fest. Jag drack inte, så jag nöjde mig med Coola. När klockan var 03.07 hade alla gått och jag la mig i sängen för att sova. Det va stökigt i huset och det låg saker över allt, men orkade inte göra det idag.
Mamma jobbar natt men imorgon kommer hon hem, och då kommer jag och min bror få ett rent helvete.

-------------

Förlåt för ett kort kapitel men jag ska iväg i helgen och vet inte om jag kommer hinna skriva något då och därför va det skönt att hinna publicera innan jag åker. Vi är lediga från skolan i morgon så därför åker vi idag :)

// LiinaFiina

Kär i brorsans bästakompisWhere stories live. Discover now