Kapitel 17

3.6K 91 35
                                    

Förra kapitlet:

* Imorgon. Jag & Zac. Bio. Mina nya, alldeles för sexiga, kläder. PERFEKT! *

----------------------------------------

Söndagsmorgon.
Fan va jag är taggad
Jag vågar varit vaken  i typ 5 timmar nu och klockan är inte ens 10. Wille & Clara sover fortfarande. Antar att jag är lite för spänd för att sova. Så istället för att störa dom gick jag ner till tv rummet, satte på Gossip Girl.
Nu tänkte jag laga frukost så jag är klar vid 11. Om dom inte vaknat då får jag la väcka dom. Jomen det får bli pannkakor med Nutella. Standard.
När jag nästan är klar med alla pannkakorna hör jag någon trött kliva ner för trappan. Wille.

- Gomorgon, säger jag skrattande åt hans morgonfrisyr

- Gomoooo....rron, gäspar han fram

Jag fnissar lite.

Jag kollar på Wille. Han är ändå sjuukt stilig, fastän han nyss vaknat. Jag ser ut som ett tro..o..
Nu fick jag en perfekt idé!!

- William!!! Jag kom nyss på nåt asbra!!

- Mhm? Att du kanske bör vända pannkakan innan den bränns, skrattar han

Jag vänder mig snabbt mot pannkakan som ligger o ryker och vänder snabbt på den.

- Kan du... Eller asså. Om vi... Om du och jag... Eller när Zac..., stressar jag ur mig

- Sofia. Ta det lugnt. Va pratar du om?

- Assåå.... För att få Zac avis så kan jag ju hålla på med andra killar och visa vilken perfekt flickvän jag är...

- Aha? svarar han som ett stort frågetecken

- Skulle du kunna tänka dig va en av 'de killarna', eller 'den killen'?

- Ehhhh.... Visst? Eller... Vad behöver jag göra? frågar han lite skeptiskt

- Men typ kyssa mig, mysa me mig mig och ta på mig osv. Lossas som vi e perfekta paret, duvet...

Han reser sig upp och ställer sig framför mig.

- Typ såhär? Säger han och lägger hans händer på mina höfter, drar min kropp närmare hans och kysser mig passionerat på läpparna.

Han trycker bort mig lite långsamt och drar sig ur kyssen. Vi kollar varann i ögonen, med våra ansikten nära varann.

- *HOST*

Vi båda vänder blickarna mot ingången där Clara står. Vi kollar på varann igen, sedan tillbaks på Clara. Och faller båda ut i gapskratt.

- HAHAHAHAHAHAHAHA, skrattar jag och Wille samtidigt som vi rodnar av pinsamhet.

Clara bara står där och kollar på oss med konstig blick, och fattar ingenting.

När vi sansat oss, så berättar vi för Clara vad det va som egentligen hände. Efter det satt hon också och skrattade men tyckte idén va jättebra.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

- 4 TIMMAR SENARE (17.00) -

Jag sitter ner på min stol vid sminkbordet medan Clara sminkar mig och fixar mitt hår. Wille sitter bara på min säng med sin mobil och väntar på att jag ska bli färdig. Clara är bra på att sminka folk, bättre än mig iallafall. Hon gör extra mycket contour så att mitt ansikte ska få en snyggare form och håret bara lockar hon. När Clara backar lite försiktigt förstår jag att det är en huset till att hon är färdig. Jag ser fantastisk ut. Jag känner mig nästan som Beyonce fast med sämre sångröst. Jag reser mig upp och går in i min WIC och tar på mig några utav mina nyinköpta kläder.
Jag valde skinnklänningen med ett par svarta skor och fashion hatt med mina solglasögon, tillsammans med mina knallröda läppar.

Jag går ut ur garderoben.

~ WILLIAM'S PERSPEKTIV ~

Jag hör klackar närma sig och lyfter blicken från mobilen. Sofia.
Känningen satt så fint över hennes höfter. Jag kunde inte slits blicken från henne. Hon var så vacker. Som vanligt. Hon snurrade ett varv för att visa upp henne. Wow.

Det ringer på dörren. Sofia är på väg ner för att öppna, jag följer efter.

- Sofia! Nej. Vänta, säger jag och tar ett tag om hennes arm.

Hon stannar till, vänder sig om och kollar djupt in i mina ögon.
Jag kysser henne snabbt på munnen innan jag släpper henne, tar mina skor & min jacka och går ut genom dörren och förbi Zac som kollar konstigt på mig.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

JAG ÄR HEMSKT LEDSEN FÖR DÅLIGT SKRIVANDE. JAG ÄR RÄDD FÖR ATT JAG KANSKE KOMMER TA BORT MIN BOK ELLER BARA SLUTA HÄR FÖR JAG KOMMER INGEN VART!! 😅

Puss & Kram ❤️
//LiinaFiina

Kär i brorsans bästakompisWhere stories live. Discover now