11 | Koleksi Cerpen Seram

168 27 2
                                    

*Tak tahu ada yang masih ingat ke tak, saya tak habis lagi salin cerpen yang saya tulis waktu 10 tahun dulu.

Cerpen 5 | Budak Lelaki Di Kelas Malam

"Cg. nak umumkan hari ini bermulan6a kelas malam." Murid-murid perempuan yang mendengar pengumuman itu terus bersorak kegembiraan. Hanya Natasya sahaja yg tidak.

Alia kawan baik Natasya bertanya kepadanya "Kenapa muram je...tak suka ke jelas malam?"

Natasya menjawab "bukan tak suka tapi...

Hamizah datang menyampuk "Hai! Jom pergi kop nak tak?" Natasya berkata "ye lah! Jom pergi Alia."

Konon-kononnya nak cari alasan untuk keluar dari pertanyaan Alia. Alia hanya ikut.

Kring...! Loceng berbunyi menunjukkan sudah tamat waktu rehat. Mereka bertiga terus pergi masuk ke kelas.

"Good Morning class?"

"Good Morning teacher Ding."

"Ok hari ini kita ada seorang murid baru. Silakan masuk."

Seorang murid lelaki masuk ke kelas itu. Wajahnya yg sungguh kacak membuatkan Fariesya tertarik.

"Ok sila memperkenalkan diri."

"Baiklah Cg.Ding. hai nana saya Shafiq. Hobi saya suka bersendirian. Cita-cita saya nak menjadi seorang doktor. Makanan kegemaran saya daging men... Eh bukan. Daging goreng. Minuman kegemaran dar... Eh bukan air sirap je."

(Help what is dis 😭)

"Saya harap awak semua dapat beri kerjasama"

Natasya berasa hairan. Pada waktu rehat, Natasya termenung. Shafiq bertanya kepada Fariesya.

"Kenapa dengan Natasya tu?"

"Entahlah lagipun dia tu musuh saya."

Shafiq pergi bertanya pula kepada Natasya. "Kenapa ni Natasya?"

"Oh Shafiq. Tak ada apelah cuma...."

"Ha Natasya!"

Natasya berkata "ish shafiq ni buat terkejut je org nak cakap dia dah potong"

"Sorilah Natasya."

"Panggil je tasha"

Shafiq berkata "ok saya panggil Tasha."

Fariesya cemburu melihat mereka berdua-duaan.

Pada kelas malam itu, Shafiq tidak hadir. Shafiqah bertanya "kenapa mamat handsome tu tak hadir aaa?"

Azira berkata "tak tahu agaknya."

Natasya bertanya "cg boleh saya pergi ke tandas?"

"Boleh."

Natasya berkata kepada Alia. "Alia jom teman saya." Ok!

Bila sampai di tandas, ada seorang budak lelaki sedang membasuh tangan. Natasha berkata "eh awak ni lelaki bukan perempuan."

Alia pula berkata "ye lahka tasha, takut ke?" Mereka tertawa. Budak lelaki itu menoleh ke arah mereka.

Mereka terkejut kerana budak itu ialah shafiq. Tiba-tiba!

Kilat guruh salin berganti. Tiupan angin sungguh kuat. Hujan turun dengan lebat. Tiba-tiba!

Lampu terpadam. Mereka menjerit. Tiba-tiba!

Lampu terbuka semula. Mereka dapati yg shafiq sudah tiada. Mereka berlari menuju ke kelas mereka.

Cg. Ayu berkata "kamu semua tak apa apa?"

Natasya berkata "kami tak apa apa cg. Cuma kami ternampak shafiq di tandas tadi, lepastu lampu terpadam, vila lampu terbuka semula, shafiq dah tiada!

Cg. Ayu berkata "betul ke ni? Jangan main 2x. Malam jumaat ni..."

Alia pula berkata "betul cg. Kami nampak sendiri, dia pakai baju sekolah."

Bye bye bye bye... (bayangkan tulisan ni makin lama makin kecik.)

Suara bergelombang. Mereka keluar untuk melihat siapa yg bersuara tadi. Natasya berlari keluar dengan muka yg cemas.

Alia nenarik tangan Natasya lalu bertanya "kenapa ni Tasya, cuba cerita. Awak tak jawab lagikan jawapan saya petang tadi "

Natasya berkata "memang tapi..."

"Tapi apa!" Suara Alia pantas berkata. Natasya berkata lagi.

"Sebenarnya saya pernah nampak shafiq dekat kubur. masa tu saya nak pergi ke kedai tapi nampak dia tengah berdiri. Lepas tu sampai di kedai saya ternampak dia membaca sesuatu. Selepas dia baca dia terus balik. Saya pun bacalah apa yg dia baca tadi."

Alia bertanya. "Apa dia tulis?"

Natasya menjawab "dia tulis jangan pergi kelas malam jika pergi kamu akan nampak sesuatu yg bahaya!"

AAAAAA!

Kedengaran suara cg. Ayu bertempik. Mereka cemas lalu keluar untuk siasat. Alangkah terkejutnya mereka nampak shafiq berdiri diatas koridor di tingkat 4.

Murid lain berka5a "Shafiq! Shafiq! Jangan terjun! Bahaya!" Shafiq tidak hiraukan.

Natasha berkata kepada murid lain dan cg ayu. "Dia bukan shafiq! Dia hantu!"

Cg. Ayu menjerit berkata kepada tasha. "Jangan tuduh sebarangan tasha! Mana buktinya!?"

(Sempat pulak eh gaduh)

Natasha berkata "saya tiada bukti tapi saya nampak"

Cg ayu bertanya "nampak apa!"

"Semasa pergi ke kedai saya nampak shafiq sedang membaca sesuatu didinding. Saya pun bacalah. Dia tulis jangan pergi ke kelas malam. Kalau pergi kamu akan nampak sesuatu yg bahaya!

Cg atu bertanya "apa benda yg bahaya tu?"

"Saya tak tahu cg."

Dengan tidak disangka-sangka hujan merah turun dengan lebat  tasha bersangka hujan merah itu ialah benda bahaya seperti yg ditulis di kertas yg dia baca.

Shafiq terjun dari tingkat 4 membuatkan murid 2x lain bertempik. Dengan sekelip mata murid 2x lain ditelan bumi.

Alia dan cg ayu berterbangan diterbangkan oleh angin lalu hilang. Tasha berasa takut.

Tiba-tiba!

Bunyi seseorang berkata "dendam sudah terbalas!"

Tiba 2x!

Semuanya sudah kembali kepada asal dengan tenang. Natasya mati dibaling pisau 2x tajam.

Rupa 2x nya. Cg atu dan murid 2x lain telah membunuh shafiq 2 tahun lepas kerana kedengkian. Natasha juga begitu...

TAMAT.

Help. 😭 I might use the ideas for next disturbing story i guess. Ada 2 cerpen lagi. Tengokla bila-bila kalau rajin salin lagi hahaha.

The Invisible LoveWhere stories live. Discover now