Setelah masuk setahun bersama Damian's , Damian's kerap menangis menyebabkan Shawn selalu sangat mengusik dia . Mana nya setiap hari aku tak membebel macam mak mak .
"Hah ! Biasa dia ni , nak usik-usik wayar laptop aku pula kau . Macam dah tak kerja lain ke nak main hah Damian's Alfareezel !" Marah Shawn
Damian's mula membuat muka nya yang manja . Damian's melepaskan tangisan nya ke arah aku
"Nak cari perhatian mommy dia lah tu eyy karang..." Shawn menjeling
Damian's menarik seluar ku
"Eh kenapa anak mommy nangis ? Siapa yang buat ? Daddy buat ya sayang ? Alololo si manja mommy ni nangis ya , sayang . Mana daddy , sampai hati daddy marah-marah kita pula ya"
Aku mengambil senduk di almari atas lalu aku menuju ke ruang kerja Shawn .
Aku berdehem sedikit ke arah nya yang kekal leka dengan kerjanya
"Ehem hubby..." Aku menunjuk senduk ke arah nya
"Eh amorè... Hehe ya sayang meh sini bagi Damian's dekat hubby biar hubby jaga si kecil yang nakal ni ya . Lai lai meh , come to daddy"
Aku memberi Damian's kepada Shawn untuk dia jaga . Aku ni dah lah sibuk tengah masak dekat dapur , boleh pula ada budak ni kacau . Sibuk ajeee !
Aku terus beredar dari tempat kerja Shawn . Kau jangan ingat aku tak tahu heh Shawn , aku ada CCTV dalam bilik tu memang kena kau jap lagi kena terajang dengan aku .
"Wah kau budak , Kamain lagi kau pujuk mommy kau suruh serang aku ya... Biasa dia ni... Babap karang tau lah kau"
Mata Damian's mula banjir sedikit . Shawn terus cepat cepat memujuk Damian's supaya dia tidak menangis . Shawn takut jika dia di denda dengan isteri nya sendiri .
-
Sebulan kemudian , Shawn membawa aku dan Damian's bercuti di Sepanyol . Dah lama juga lah aku tak jejak sini , kolej pun tak habis lagi tiba-tiba dah ada anak .
Aku menyedut udara segar di pantai ini sangat damai dan tenang . Cantik pula keindahnya . Shawn mendekati aku lalu memeluk ku di arah belakang
"Baa !"
"Eh ya Allahurabbi ! Ish awak ni kan hubby ! Suka sangat buat saya terkejut" aku membuat muka merajuk
"Eleh marah ke atau tengah tahan malu tu amorè ?" Shawn tergelak kecil
"Ish saya ni tengah tengok pantai boleh pula awak buat iklan dengan saya"
Shawn tersenyum lebar lalu menyentuh tangan ku dan di cium .
"I just want to say , you are the angel I have ever met . In my life , I have never met an angel as sincere as you . Beautiful , sweet and strong"
"The angel that I have cared for since childhood has now become mine . I feel very happy and satisfied when you become my wife . I promise , I will take care of you until the end of my life , Dhia"
Aku tersenyum manis dan aku memeluk Shawn dengan teruja
"Yeah , I also feel grateful that I got you . I don't want you to leave me, I really love you , Shawn . And I want to thank you for taking care of me since I was little"
"and I also want to apologize if I became a disobedient wife for you"
Shawn memeluk kuat dengan kuat sehingga aku tak boleh nak melepaskan diri aku sendiri . Aku tahu dia sayangkan aku . Kini , tiada lagi penghalangan buat kami sekeluarga .
Kesemua kenangan pahit itu aku telah cuba untuk melupakan nya . Cincin yang Danish pakaikan dekat aku dulu , telah di bakar oleh Shawn . Dan kini , aku hidup bahagia bersama orang yang tersayang .
'𝐴𝑘𝑢 𝑎𝑘𝑎𝑛 𝑏𝑒𝑟𝑠𝑢𝑚𝑝𝑎ℎ 𝑎𝑘𝑎𝑛 𝑠𝑒𝑡𝑖𝑎 𝑏𝑒𝑟𝑠𝑎𝑚𝑎𝑚𝑢 𝑠𝑒ℎ𝑖𝑛𝑔𝑔𝑎 𝑎𝑘ℎ𝑖𝑟 , 𝐷ℎ𝑖𝑎...' -𝑆ℎ𝑎𝑤𝑛
YOU ARE READING
S.Marcus Lee : She Is My Wife (COMPLETE)
RomanceSeorang jejaka yang bernama Shawn lebih di kenali Shawn Marcus Lee adalah seorang anak angkat pertama kepada keluarga Tuan Mikail Andre . Sejak kematian Puan Haidar Jasmine Esther , Shawn telah di anggap seperti anak kandung kepada keluarga tersebut...