Kapitel 3 Meddelandet

22 0 0
                                    

Ronja och Rosella såg sig om och fick syn på en kvinna som stod drygt två meter ifrån dem. Hon var iklädd en ganska lång klänning med svart kjol och röd överdel. Över det hade hon en svart kappa med huvan uppfälld, och svarta skor.

-Vem är du? Frågade Rosella försiktigt.

Kvinnan svarade inte, hon tittade forskande på dem.

-Vem är du? Frågade Rosella igen, lite mer bestämt den här gången.

Kvinnan svarade fortfarande inte, istället tog hon tag i huvan och tog av sig den. Hon hade mörkt brunt långt hår och hennes ögon var bruna.

-Jag är inte här för att slåss. Sa hon. Jag kommer med ett meddelande till Drottning Marissa från hennes majestät Drottning Nebula. Kan ni ta mig till henne?

 Ronja och Rosella tittade på varandra och nickade.

-Den här vägen. Sa Rosella kort. 

Hon och Ronja vissa kvinnan vägen till tronsalen.

-Hon är där inne. Sa Rosella och pekade.

Kvinnan nickade och gick in.

Marissa satt på tronen, hon tittade misstänksamt på kvinnan när hon kom in i rummet. Kvinnan tittade på henne. Hon tog av sig huvan igen, och Marissa ryckte till.

-Lillyan?! Sa hon förvånat. Vad gör du här? Fortsatte hon misstänksamt.

Lillyan neg.

-Jag har ett meddelande från Drottning Nebula. Svarade hon och räckte ett ihoprullat papper till Marissa. Marissa tog emot pappret och rullade upp det. Det stod hennes namn överst på pappret. 

Drottning Marissa.

Jag, Drottning Nebula av Wiktoria utmanar härmed er, Drottning Marissa av Paladia i en duell. Möt mig i Mörka skogen om två dagar vid gryningen, jag vätar på er.

Anta utmaningen så ska jag skona ert folk. Eller så blir det synd om dem.

//Drottning Nebula.

Marissas ögon fylldes av ilska medan hon läste meddelandet. Hon tittade på Lillyian.

-Om det är en duell Drottning Nebula vill ha, är de det hon ska få.

-Så ni antar utmaningen? Sa Lillyan.

-Ja. Hälsa henne och säg att jag inte är rädd för henne. Sa Marissa bestämt.

Lillyan neg igen och sedan var hon borta.


Vampyrernas återkommstWhere stories live. Discover now