Dedektif Jameson, adli tıp görevlisinin en son kurban üzerinde titizlikle otopsi yapmasını büyük bir beklentiyle izledi. Otopsi raporunun önemi onun için kaybolmadı; yakalanması zor katilin maskesini düşürmenin anahtarını potansiyel olarak içeriyor olabilirdi.
Bitmek bilmeyen ıstıraplı bir bekleyişin ardından, adli tabip sonunda otopsi odasından çıktı, elinde tuttuğu pano muhtemelen büyük vahiyler taşıyordu.
"Bay Jameson," dedi adli tıp uzmanı, "şüphelerimiz doğrulandı. Bu kurban üzerindeki yaralar, önceki cinayetlerde gözlemlenenlerle uyumlu. Kuşkusuz saldırgan, kendine özgü MO'suna tutarlı bir şekilde bağlı kalıyor."
Huzursuzlukla iç içe geçmiş bir rahatlama duygusu Jameson'u kapladı. Modelin sürekliliği, ona doğru yolda olduğuna dair güvence verdi, ancak yine de ek ipuçlarına olan ihtiyaç acildi.
"Bana söyleyebileceğin başka bir şey var mı?" daha fazla içgörü elde etmeyi umarak adli tıp görevlisine yalvardı.
Onaylayıcıbir baş hareketiyle adli tıp uzmanı devam etti, "Gerçekten de, önceki kurbanlara kıyasla açılan yaraların ciddiyeti ve derinliğinde kayda değer bir artış var. Bu, katilin artan çaresizliği ve şiddeti anlamına geliyor olabilir. Eylemleri giderek daha düzensiz hale geliyor."
Jameson bu ima karşısında midesinin bulandığını hissetti. Katilin artan ön görülemezliği, yakalanmasının aciliyetini daha da kritik hale getirdi. Katil bir can daha almadan önce dedektif onu alt etmek zorundaydı.
"Başka kayda değer bir şey var mı?" diye sordu Jameson, dahada rahatsız edici bilgiler için kendini hazırlayarak.
Adli tabip, "Aslında evet. Bir anormallik keşfettik. Kurbanın ağzında bir kağıt parçası çıktı."
Bu cümle, Jameson'ın hemen dikkatini çekti. "İçinde ne vardı?" diye sordu, merak uyandırdı.
Adli tabip devam etti, "Bir defterden ya da günlükten yırtılmış gibi görünüyor. Karalanmış bazı yazılar var, ama oldukça soluk ve deşifre etmesi zor."
Jameson'ın aklı spekülasyonlarla uğuldadı. Bu beklenmedik bulgu potansiyel olarak aradığı çığır açıcı ipucu olabilirdi. Potansiyel olarak değerli iç görüler sağlayabileceğini umarak notu incelemeye hevesliydi.
"İnceleyebilir miyim?" diyesordu adli tıp uzmanına, ilgisi zar zor kontrol altında tutuluyordu.
Adli tabip, başıyla onaylayarak gizemli kağıdı uzattı. Jameson yazılı kelimeleri okurken nabzı hızlandı. Bu, katilden gelen tehditkar bir mesaj, kolluk kuvvetlerine yönelik bir provokasyon ve niyetinin tüyler ürpertici bir beyanıydı. Şöyle yazıyordu: "Çektirdiğim acı ve ıstırap ölçekleri beni tatmin edene kadar katliamımda ısrar edeceğim."
Durumun ciddiyeti hakim olurken Jameson'ın içini bir ürperti kapladı. Bu tehlikeli kedi fare oyununda sürekli bir adım önde olan zeki ve tehlikeli bir düşmanla karşı karşıyaydı.
Ancak bu, kararlılığını sarsmadı. Katili adalete teslim etmeye, onu haklı olarak ait olduğu yere, parmaklıkların ardına hapsedilmiş olarak görmeye kararlıydı. Bu yeni bulunan ipucunun onu bu amaca bir adım daha yaklaştırdığına inanıyordu.
(MO, "çalışma yöntemi" anlamına gelen Latince bir terim olan "modus operandi" anlamına gelir. Cezai soruşturmalar bağlamında MO, bir suçlunun bir suçu gerçekleştirme biçimini ifade eder. Suçlunun suçu işlemek için kullandığı belirli teknikleri, araçları ve davranış kalıplarını içerir. Araştırmacılar, bir suçlunun MO'sunu inceleyerek genellikle failin zihniyeti, güdüleri ve alışkanlıkları hakkında fikir edinebilir ve bu da onların suçluyu tespit edip yakalamalarına yardımcı olabilir.)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Şeytan'ın İzi
Mystery / ThrillerThe Devil's Trail kötü şöhretli bir seri katil tarafından işlenen bir dizi vahşi cinayetin soruşturulmasını konu alan bir psikolojik gerilim hikayesidir. Hikaye, hem katilin hem de davadaki baş dedektifin bakış açısından anlatılıyor ve katilin çarpı...