deel 3

564 26 4
                                    

Pov Raoul
Matthy zet de tas die hij droeg in het zand en gaat zitten. Het valt me nu pas op dat hij nog steeds zijn trui aan heeft. "Heb je nou nog ja trui aan?" Zeg ik. Hij knikt. "Heb je het nog steeds zo koud?" Vraag ik. "Nee nu heb ik het warm, maar ik had net thuis geen zin meer om mijn trui uit te doen en misschien komt hij van pas" zegt hij en ik grinnik. Ik haal mijn shirt over mijn hoofd. Matthy ligt aan de ene kant met zijn handdoek naast me en aan de andere kant ligt Lieke en naast Lieke ligt Koen. Ik pak de onderkant van zijn trui vast en haal hem omhoog. Matthy houd zijn handen in de lucht. Zodra de trui over zijn hoofd is doet hij zelf zijn shirt uit.

Ik zie Matthy een beetje verlegen wegkijken en met zijn hand figuurtjes maken in het zand. Hij heeft zijn knieën opgetrokken. Ik ga met mijn armen onder zijn knieën en mijn andere arm heb ik om zijn rug geslagen. Ik til hem op in een soort baby houding. "Pap, wat ga je doen?" Vraagt Matthy geschrokken. Ik grinnik. "Wacht maar af" zeg ik. Ik loop de zee in. "Pap, je waagt het" zegt hij lachend. Ik loop verder de zee in tot de rand van mijn zwembroek in het water komt. Ik ga schuin staan en jonas hem een soort van het water in. Zodra hij boven komt, wrijft hij in zijn ogen en hoest een beetje. Ik haal mijn hand door zijn natte haren. Het zit nu alle kanten op, maar ja, wat maakt het uit. We zijn hier niet om een modeshow te gaan lopen. "Zwemmen?" Vraagt Matthy dan maar. Ik grinnik en knik. Lieke en Koen liggen nog op hun handdoeken.

Pov Matthy
Ik zwem naar papa. Hij zwemt op zijn buik. Ik pak hem bij zijn schouders vast en ga op zijn rug liggen. Ik sluit mijn ogen en geniet van de felle zon. "Lig je lekker?" Vraagt Raoul. "Mhm" zeg ik. Ineens draait papa om. Ik open mijn ogen en schrik. Papa lacht me uit. "Bedankt" zeg ik droog. Hij lacht en trekt me naar zich toe in een knuffel. Papa zit op zijn knieën in het water, dus ik ga daar op zitten en sla mijn benen om hem heen. Ik voel een kusje in mijn haar. Ik kijk omhoog en ga een beetje omhoog en geen hem een kusje op zijn baard. "Ieuw die vieze oude mannen baard van jou smaakt naar zeewater" grap ik. "Hey dat is niet lief" zegt hij lachend en tilt me op. Hij gooit me alweer in het water. Ik sta op. Papa steekt zijn hand uit en ik pak hem vast. Hij neemt me mee en we gaan samen het water uit.

"Willen jullie een ijsje?" Vraagt Raoul. Ik knik. Koen ook. "Wat voor ijsje?" Vraagt Lieke. "Calippo cola" zegt Koen. "En jij Mat?" Vraagt Lieke. "Dezelfde als Koen" zeg ik. "Oké dan lopen wij even" zegt Raoul. Hij loopt samen met Lieke naar het strand tentje iets verderop. Ik draai me om en ga op mijn buik liggen.

"Koen?" Zeg ik zachtjes. Hij kijkt vanaf zijn telefoon mijn kant op. "Ja?" Vraagt hij. "Wat doe je eigenlijk de hele tijd op je telefoon?" Vraag ik geïnteresseerd. "Hoezo wil je dat weten?" Vraagt hij. Ik haal mijn schouders op. "Gewoon benieuwd" zeg ik. "Gaat je niks aan" zegt hij. Ik zucht. Ik toon alleen interesse. Misschien hebben we wel dezelfde hobby's ofzo.

Het is iets later en Lieke en Raoul komen terug. Ik krijg een ijsje van Lieke en bedank haar. Ik eet hem rustig op. Ik ben eigenlijk bijna de mannelijke kopie van mijn moeder. Blond haar, klein mondje etc. Het enige wat ik van mijn vader heb is mijn oogkleur (ik heb dus echt 80 foto's bekeken om te kijken welke oogkleur Raoul heeft, maar ja het is echt heel onduidelijk, dus voor nu heeft hij blauwe ogen.)

Eigenlijk mis ik mijn moeder wel in mijn leven. Ze begreep me. Ze hielp me en een moeder is toch anders dan een vader. Maar toen ze gingen scheiden was ze weggegaan en later had ze een appje gestuurd dat ze geen contact meer wou. Ik was er kapot van en heb denk ik voor een uur bij papa op schoot gehuild. Het klinkt kinderachtig en misschien is dat wel zo. Maar het gaf een fijn gevoel. Het gevoel dat papa nog wel om me gaf.

785 woorden
Zo zeg je dat je voorlopig nog niet deel 1 online zet en nu staat deel 3 al online😂🙈

Stiefbroertje//bankzitters Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu