Part 1

160 12 6
                                    

JB menjadi murung sejak kematian teman wanitanya, Suzy 2 tahun lepas.Dia menganggap kematian Suzy disebabkan dia.

2 Tahun lepas..Ketika malam itu,Hujan..Mereka didalam kereta menuju pulang ke rumah ibu Suzy..

JB:Apa kau buat dengan Taecyeon tadi?!Kau dah tahu kan aku tak suka kau rapat dengan mana mana lelaki termasuk classmate kau!Dengar tak?!

Suzy:Tak..Apa masalah awak?Awak tahukan saya dengan Taecyeon tu kawan rapat dari kecik lagi..Kenapa marah marah ni?

JB:Aku tak kesah kau kawan rapat dengan dia ke ape ke..But aku dah bagi amaran yang aku marah bila nampak kau keluar rapat-rapat,mesra-mesra dengan lelaki lain kan?!Nape kau selalu tak nak dengar cakap aku?

Suzy:Tak..JB ape kena dengan awak malam ni?Selalu awak tak marah marah macam ni tau..Kalau cemburu pon tak payah lah marah marah macam ni..Cakap elok elok macam selalu tak boleh?

JB:Aishh....*naik tangan nak pukul*

Suzy:Ape?Awak nak tampar saya? *mengalir air mata* Tampar la!Tampar!Awak dah lain dari JB dulu yang saya kenal!Yang saya mula jatuh cinta!Saya benci awak JB! *nangis*

JB:*tampar*

Tiba tiba,kereta JB hilang kawalan.Dan mereka jatuh ke dalam gaung..

Apabila JB sedar,dia sedang berlumuran darah..Dia ternampak Suzy di sebelah dia..JB boleh nampak kesan tangisan Suzy..Dan tiba tiba air mata JB jatuh membasahi..
Suzy tersedar dan memandang JB..Dia memegang tangan JB dan cium tangan itu..

Suzy:Goodbye My Love..

Dan tiba-tiba,degupan jantung Suzy berhenti.JB menangis teresak esak..Mengesali pertengkaran mereka di dalam kereta tadi..Dia mula teringat memori indahnya dengan Suzy.

Waktu mereka makan sama-sama,

Main sama-sama,

Belajar sama-sama,

Bergurau sama-sama,

JB kesal sangat..Dia tidak berhenti henti menangis..Dia sangat merindui Suzy walaupun baru sekejap tadi Suzy masih ada lagi di dunia ini..

2 Tahun kemudian,

JB:*pandang tempat duduk Suzy*

Cikgu:JB..JB..JB!

JB:Ye cikgu?

Cikgu:Lepas kelas jumpa cikgu di bilik guru ye..

JB:Nae...

(Lepas kelas)

Cikgu:JB..Awak ni sejak kematian Suzy tu..Awak dah berubah..Pelajaran awak merosot..Kokurikulum awak jatuh..Awak makin comot..Where is the old JB?

JB:JB tu di sini cikgu..Saya cuba menjadi diri saya cikgu..This is the thruth of me..

Cikgu:No..JB yang sebenarnya,dah hilang..JB yang kat depan cikgu ni..JB lain..JB yang murung..JB yang cikgu kenal..Dia takkan berputus asa.JB yang cikgu kenal dulu rajin...Selalu pergi perpustakaan,belajar

JB:*tunduk*

JB teringat memori dia belajar bersama sama dengan Suzy di perpustakaan.

Cikgu:*tepuk bahu JB* JB..Cikgu tahu betapa besarnya rindu awak dekat Suzy..Cikgu pon macam tu..Kehilangan teman wanita..Tapi Cikgu ingat pesanan teman wanita cikgu tu..

"Awak.Nantikan waktu saya dah takde kat dunia ni.Dah tak dapat jumpa awak..Cakap dengan awak..Tengok muka awak..Dengar suara awak..Saya nak awak jalani hidup awak seperti biasa..Walaupun saya takde kat depan mata awak.Tapi..Saya masih ada dalam hati awak"

The Nightmare [HIATUS]Where stories live. Discover now