Felix POV
Resten av helgen undvek Oscar mig, och jag kunde inte klandra honom. Fast om jag ska vara ärlig så hoppades en del av mig att han skulle prata med mig, göra någonting. Det var nästan så att jag saknade honom lite.
Okej, en annan del av mig ville bara sjunka genom jorden varje gång jag såg honom. Den delen önskade att han skulle glömma allt, eller att jag inte hade kysst honom alls. Men jag vägrade visa mig svag eller osäker inför honom. Jag måste hålla uppe min fasad, lika mycket för mig själv som för någon annan.
Nästa vecka förflöt även den utan något särskilt kul, kanske med undantag för när vi åkte in till Visby en dag. Fast då behövde jag sitta bredvid Oscar på bussen, vilket inte var så kul.
Egentligen hände ingenting förrän på fredagen.
Jag skrattade åt något Andreas sa och gick sen mot stugan. Jag var skittrött. Det skulle bli skönt att få sova.
Inne i stugan mötte jag Oscar som låg och läste i sängen. Jag brydde mig inte så mycket utan gick in och borstade tänderna. När jag kom ut låg han kvar på samma sätt.
"Om mr. Hetero skulle vara så god att flytta på sig, så att jag kan krypa ner i sängen utan att råka röra er på olämpliga vis?"
Ironin i min röst gick inte att ta miste på, och Oscar himlade med ögonen. "Mr. Hetero" var något jag hade kallat honom de senaste dagarna, och han verkade inte gilla det något vidare.
"Kan du inte bara sluta?"
"Vaddå?" undrade jag oskyldigt.
Oscar blängde på mig.
"Sluta kalla mig mr. Hetero!"
Han la sig åter i sängen efter att jag hade lagt mig innanför.
"Du var ju så himla angelägen om att tala om att du inte är bög ju!"
"Men det betyder väl inte att jag vill bli kallad hetero heller!"
Jag flinade bara. Det var kul att reta honom, speciellt när han reagerade som han gjorde. Det var kul att vinna över honom i en argumentation. Därför sa jag något som jag visste skulle reta upp honom extra mycket.
"Du kanske är lite gay ändå? Hur många flickvänner har du egentligen haft, Enestad?"
Hans kinder blev röda.
"Det har väl inte du med att göra!"
"Inga alltså! Men säg mig, Oscar, varför inte det? Jag tror du gillar mig istället!"
Han suckade.
"Hur ego får man bli?"
Men sedan ändrades hans ansiktsuttryck, och han fick en fundersam rynka i pannan som om han tänkte efter.
"Fråga mig inte ens varför jag gör dethär."
Plötsligt crashade hans läppar mot mina. Mitt hjärta gjorde en volt i bröstet. Kysste han mig!?
Han drog ifrån och stirrade på mig. Jag kunde inte hindra flinet som lekte på mina läppar.
"Inte så straight, tydligen."
Oscar verkade inte fatta vad jag sa först, men han hämtade sig snabbt.
"Jag är inte gay, men jag har tänkt på det du sa. Jag kan väl ha kul, vi kan ha kul... Jag menar, alltså nu på klassresan. Alla vill väl ha det skönt?"
Han rodnade djupt och tittade bort. För mig kändes det ofattbart. Gick han med på mitt förslag? Inte för att jag hade något emot det. Det skulle bryta den stela stämningen mellan oss, och inte minst skulle jag få ligga med Oscar..
Istället för att svara böjde jag mig fram och pressade mina läppar mot hans hals. Han vinklade upp sitt huvud så att jag kunde komma åt och kyssa honom längre upp mot käken. Just när mina läppar passerade över hans käkben, alldeles innan jag kysste huden bakom hans öra, flydde ett tyst stön hans läppar. Jag stannade kvar och kysste hans weak-spot mer intensivt. Han undslapp sig fler stön, och jag var tvungen att avbryta kyssen eftersom jag flinade så mycket.
"Som sagt, inte så straight."
_______________________________________
Haha dör nästan själv av att skriva sånt här, och det är ändå inte det värsta. Nästa kapitel kommer kanske bli lite dirty, så känsliga läsare kanske inte ska läsa längre... Nej skojja bara, det kommer väl vara ungefär som alla andra foscar-stories.
Puss puss:-*
YOU ARE READING
Varför du? | foscar
FanfictionJag kände hur hjärtat sjönk i bröstet. Det kunde inte vara sant. Varför Felix av alla? Jag stönade tyst och lät huvudet vila i händerna. Detta skulle bli den sämsta klassresan ever. En foscar-berättelse.