Geng SEGAMAT (Part 1)

34 1 0
                                    

5

Hari tu hari ahad, kat Johor hari Ahad adalah hari berkerja, mahu tak mahu hari Ahad adalah Morning Blues bagi orang Johor.

Seperti biasa para pelatih Pen. Peg. Perubatan bersiap-siap pergi ke Hospital untuk praktikal.Pagi itu, geng Segamat yang dianggotai Helmi,Nik, Ridzuan, Pathon, Mustakim, Firdaus jasni dan Hanis begitu bersemangat apabila menjadi kumpulan paling awal turun menunggu bas untuk ke praktikal. Tak salah lagi En Ahmad memilih mereka sebagai kumpulan pertama dihantar ke Segamat di semester lepas.

"lambatnya bas ni, patutnya sekarang dah hon dah, kalau lambat sangat aku naik motor" bentak firdaus jasni yang panas apabila bas yang lama di tunggu tak tiba2.

"kau dah serang nik?"

soal mustakim kepada Nik perihal coc. Mustakim amat menyanjungi Nik dan Mustakim menjadikan Nik sebagai idolanya. Nik langsung tak selesa dengan tabiat Mustakim ini.

"Belum,aku tengah cari loot nak buat troops" balas Nik dengan nada lembut

"Bas sampai! Bas sampai!"Jerit junior sem 4 yg sangat teruja akan kehadiran bas.

Semua pelatih memandang terus ke arah bas berwarna biru gelap itu.Abang Kadir yang bertugas memandu bas pada haritu kacak dengan rambut belah tengah, gaya sama tak ubah seperti arwah Along Spoon seraya beliau mengeluarkan tangan dari tingkap bas dan menunjuk isyarat jari telunjuk yang difahamkan bas itu menuju ke arah hospital sultan ismail. Tetapi jika bas menuju ke hospital sultanah aminah abang bas selalunya akan menjerit "A" dan akan di bantu oleh En Vijay selaku pengawal keselamatan yang akan menjerit "Aminah! Aminah cepat turun nanti bas tinggal!" Punya lah semangat En Vijay yang dahulunya bekas pemandu bas KSKBJB juga.

Para pelatih PPP dan malenurse yang dari tadi sibuk melayan monday blues,bermain games di telefon pintar dan menelefon makwe mula mengelupur beratur di seberang jalan supaya dapat tempat duduk sebelah tingkap.

Helmi yang dari tadi duduk mencangkung mengadu nak buang air terus berlari ke arah bas.

"Aku dah nak pergi balik bilik buang air lah baru nak datang bas ni mampus korang lah aku kentut je lah sini dulu" kata emy yang memang bersifat seperti api ,baran dan sensitif tak kira masa tapi dengan perempuan baran helmi bertukar bangang.

Helmi kentut semahunya sambil berjalan kearah bas,tak dihiraunya sana sini. Bau masam-masam pahit kentut helmi ni memang susah untuk orang yang hidunya mendiamkan diri.mereka yang menghidu gas kentut helmi sekurangnya akan melaknat helmi dalam hati.

Matlamat AkhirHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin