-012-

107 11 0
                                    

Setiap hari yeri, woo bin dan krystal melawat jin selepas habis sekolah. Classmate mereka juga melawat keadaan jin. Jiyeon juga berulang alik dari UK melawat abangnya.

Hampir 3 minggu Jin tidak sedarkan diri daripada koma. Yeri semakin hari semakin risau tentang jin. Yeri memenangi pertandingan itu demi jin.

"Jin awak nak tau tak. Saya menang dalam pertandingan menyanyi tu. Saya buat lagu tu khas untuk awak. Dan saya menang. Kalau awak sedar nanti saya menyanyi untuk awak tau." Yeri berkata pada jin yang sedang terbaring. Meskipun jin koma tetapi doktor berkata yang jin boleh mendegar.

Seminggu selepas itu, jiyeon, woo bin, krystal dan yeri. Melawat jin bersama-sama. "Yeri, saya dan krystal nak pergi makan dulu." Krsytal memandang woo bin.

Apasal ajak aku pulak?

Yeri mengangguk. "Jiyeon mana?" Yeri mencari di dalam bilik. "Pergi tandas." Yeri mengangguk lagi. "Kajja." Woo bin menarik tangan krystal dan berjalan menuju ke kafeteria.

"Ish kalau yer pun tak payahlah tarik-tarik." Krystal menarik tangannya semula. Woo bin dan krystal berjalan menuju ke cafe.

"So, nak makan apa?"
"Jangan berbuat baik depan aku boleh tak?"
"Aku baik dari dulu lah." Woo bin duduk di meja cafe itu. Krystal mencebik. Dia mengorder tteobeokkinya dan woo bin. Woo bin pula membeli air. Mereka makan dengan keadaan senyap.

"Woo bin oppa dengan krystal unnie mana?" Yeri berpaling memandang jiyeon yang baru memasuki bilik jin. "Diorang pergi makan." Yeri mengambil novel dan membaca. Selang beberapa minit, yeri merasai tangan jin bergerak. Dia menutup novel dan memanggil doktor, jiyeon, krystal dan woo bin.

Jin membuka mata perlahan-lahan.

Erghh kat mana ni?

Jin melihat semua sedang berada di situ. Semua memandang jin dengan gembira. Doktor memeriksa keadaan jin. "Dia okay." Doktor itu tersenyum.

"Anyeong jin." Woo bin dan krystal melambai pada jin.
"Oppa!" Jiyeon senyum pada jin.
"Hai jin." Yeri berkata pula. Jin memandang mereka dengan dahi berkerut. "Korang siapa?"

-tbc-

Noted.
Huhu esok sekolah wei. pastu lepas pt3 final exam. Hoho. Hope maybe saya tak buat untuk hari sekolah. Maybe lah. Hehe.

I'll Wait. ⓒ (edit)Where stories live. Discover now