-019-

85 6 0
                                    

Seoul hospital.

Dia mula berjalan menuju ke wad yang berada di tingkat 6. Wad untuk berumur 15-20 tahun. Dia berjalan dengan muka yang ceria. Setibanya di depan wad. Dia mula menolak pintu wad itu.

"Anyeong jin." Suara yang ceria terus bertukar perlahan.

Kosong?

"Amm chakkaman." Yeri menahan nurse yang lalu disitu. "Mana pesakit dalam wad ni?" Yeri menunjukkan wad yang berada dibelakangnya. "Maybe pesakit dekat taman. Selalunya pesakit akan datang ke taman."

"Ouh okay. Thanks." Yeri memberikan senyuman pada nurse itu. Dia mula pergi ke taman untuk mencari jin.

"Hmmph." Dia menghirup udara segar yang berada di taman itu sambil menutup matanya. Dia mula membuka mata. Dia memandang sekeliling.

Bestnya.

"Boo!" Jin terkejut dengan suara yang menyapa di telinganya. Dia mula memandang ke belakang. Yeri tersengih.

"Ish terkejut saya." Jin memandang yeri dengan tidak berpuas hati. "Hehe. Mian." Yeri mula duduk di sebelah jin. "Pagi yang paling best untuk saya harini." Jin mula memandang matahari disebelah kiri. Yeri mengangkat kening.

"Wae?"
"Sebab pagi-pagi awak dah jumpa saya." Jin tersenyum dan mula memegang tangan yeri. Yeri juga tersenyum.

"Awak tak lapar ke?" Yeri memulakan perbualan. "Lapar? Laparlah juga. Tapi tak nak makanan dalam hospital. Tak sedap." Jin memuncungkan bibirnya.

"Gedik!" Yeri mencubit pipi jin. Jin tersenyum. "Anyeong unnie, oppa." Dia mula berdiri di depan jin dan yeri.

"Hai jiyeon!"
"Hai unnie." Yeri berpelukan dengan jiyeon.

"Bogoshipeo."
"Nado."

"Eh eh. Dah lah tu berdrama." Jin memandang mereka. Jiyeon mencebik. "Bila jiyeon sampai?" Jin mula bertanya pada jiyeon.

Pelik bila sampai pun aku tak tahu.

"Semalam. Omma bagi 3 hari duduk sini." Jiyeon mengangkat kening. "Jiyeon dah makan? Nak makan dengan kami tak? Sebab kami nak pergi cafe."

"Unnie tak payah susah-susah. Ni ada." Jiyeon mula mengangkat raga yang dipegangnya.

"Jeng jeng jeng." Jiyeon membuka raga itu yang ditutup dengan kain.

"Wah jajjangmyeon." Jin mula besuara. Dia menjilat bibir. "Unnie nak tahu. Kalau oppa masuk hospital dia memang tak leh makan selain benda ni. Bagi dia jajjangmyeon ni penting kalau dekat hospital."

"Ehh tipu." Jin mencubit tangan jiyeon. "Yaah oppa sakit!" Jiyeon menggosok tangannya. "Eleh ingat orang tak dengar ke time oppa cakap dengan omma?"

"Eh dah dah. Jin, tadi kata laparkan jom makan." Yeri meleraikan pergaduhan mereka.

...
"Emm mashitta." Krystal menikmati donut itu dengan selera. Woo bin hanya tersenyum macam budak-budak.

"Krys omma ada bawak makanan." Mrs. Jung menjerit dari arah tangga. Krystal terkejut dia mula menggelabah. "Woo bin tolong amik kotak ni letak kat bawah katil." Krystal menutup donut itu dan memberi pada woo bin.

"Hah nah ni makanan soo jung." Mrs. Jung meletakkan di atas katil bersebelahan dengan krystal. "Gomawo omma." Krystal tersenyum. Woo bin hanya jadi pemerhati.

"Chakkaman." Mrs. Jung mendekati krystal. "Wae?" Mrs. Jung membelek-belek muka krystal.

"Kenapa dengan mulut kamu tu.?" Krystal terkejut.

Adeeh apa aku nak jawab?

"Emm sebenarnya..."
"Tadi saya bagi susu yang saya bawa tadi. Itu yang bibir dia macam tu." Woo bin memotong kata-kata krystal. "Ouh okay. Ahjumma percaya."

"Omma keluar dulu. Woo bin kamu suapkan makanan tu untuk dia." Woo bin mengangguk. Dia menarik kerusi di meja belajar krystal dan duduk di sisi krystal.

"Tak apalah aku boleh makan sendiri." Krystal merampas sudu dari tangan woo bin. Dia memegang sudu itu dan memandang lama. Dia mula meletakkan sudu ditangannya di dalam dulang di atas ribanya.

"Wae?" Woo bin memandang pelik. Krystal memandang woo bin.

"Nak donut tadi."
"Andwae." Woo bin menggeleng. "Alaa yang ni tak ada selera. Nak donut tadi." Krystal merayu pada woo bin.

"Makan ni dulu nanti awak makan donut tu."
"Shireo."
"Atau saya buang donut tu. Nak? Or saya makan."Woo bin mengangkat kening.

Aishhh.

Krystal menjeling woo bin. "Yelah yelah." Krystal mengambil sudu di dalam dulang tetapi di tahan oleh woo bin. "Saya suapkan untuk awak."

-tbc-

I'll Wait. ⓒ (edit)Where stories live. Discover now