Part 26

3.7K 269 7
                                    

'Tak payah nak berdrama sangat pagi2 ni...Nanti lambat nak pergi ke sekolah.'kata Jungkook lalu berjalan dgn laju.'Ada org jeleslah tu...'perli Suwoong manakala Jungmi hanya tersenyum.'Kaja..'kata Suwoong lagi lalu dia berlari pergi kpd Jungkook diikuti dgn Jungmi.

*****

Semasa mereka bertiga masuk dalam sekolah, semua orang melihat ke arah Jungmi dgn pandangan sinis, marah dan ada juga yang menjelingnya.Jungmi menjadi pelik dan dia pun buat2 sepeti tidak ada yang berlaku.'Perempuan tulah...'seorang perempuan yg mungkin lebih tua drpdnya berbisik kpdnya.

Jungmi hanya dapat mendengar ayat tersebut dan apabila Jungmi melihat ke arahnya perempuan tu hanya diam lalu Jungmi terus pandang ke depan.Bila dia hendak mendekati kelasnya, dia mendengar sekumpulan perempuan menjerit.'Kyaa!! betul ke?? Ish, geram betul aku dgn perempuan tu..'kata perempuan tu.Minji yg melihat Jungmi di luar kelas terus berlari ke arah Jungmi.

Jungmi hairan melihat Minji kerana mukanya nampak takut.'Kenapa awak nampak macam baru nampak hantu ni?'tanya Jungmi tersenyum.'Awak jgn masuk ke kelas dulu, jom saya bawa awak ke atas bangunan.'kata Minji lalu menarik tangan Jungmi.Jungmi pun pelik melihat perangai kawannya..

*****

'Kenapa awak bawa ke sini?'tanya Jungmi yg masih keliru melihat Minji.'Jap, saya nak tunjuk awak sesuatu..'kata Minji yg masih mencari sesuatu di dalam handphonenya.Jungmi hanya menurut kata Minji, dia pun duduk di bangku.'Ni..'kata Minji dan Jungmi melihat gambar yg ditunjukkan oleh Minji lalu mata menjadi besar.'Siapa yg hantar gambar ni?'kata Jungmi melihat ke arah Minji.

'Tae Rin yg post dkt SNS semalam, saya baru je tgk pagi tadi.Heboh satu sekolah ni bila tgk mereka tgk gambar ni.'kata Minji dgn muka tegangnya.'Ni mesti Tae Rin sengaja nak buat aku kena bunuh oleh fans Jungkook ni.'kata Jungmi dgn geram lalu dia berjalan laju.'Awak nak pergi mana?'kata Minji.'Saya nak cari Tae Rin!'kata Jungmi dan cepat2 turun ke tangga meninggalkan Minji.

Jungmi mencari Tae Rin dari blok ke blok dan tidak lama kemudian dia terjumpa Jungkook dgn sekunpulan perempuan, Jungmi pun mencari tempat utk sembunyi.Dia pun bersembunyi di tepi dinding.'Oppa, betulkah awak dah ada yeoja chingu?'kata seorang fans Jungkook.Llau semua fan sekelilingnya menunggu jawapan drpdnya.Jungkook hanya hairan.Lalu penyapu yg ada di tepi Jungmi terjatuh dan menyebabkan Jungkook dan peminatnya melihat ke arah Jungmi sembunyi.

Jungmi menjadi resah dan takut, dia ingin mencari tempat untuknya loloskan diri tetapi dia ternampak Tae Rin yg tersenyum sinis.'Song Jungmi ada di sini!!'jerit Tae Rin lalu menunjuk ke arah Jungmi.Junmgi pun larikan dirinya, nasib baiklah dia tu pernah jadi atlet kalau tak masaklah kena bunuh oleh fans2 Jungkook tu...Jungkook menjadi risau terhadap Jungmi.'Aduh, harap2 Jungm dapat cari tempat yg selamat.

Jungmi berlari sekuat hatinya dan dia ditarik oleh seseorang .'Diam, kalau tak mereka semua tahu kita di sini.'kata suara yg garau.Mereka semua tidak perasan Jungmi bersembunyi di dalam stor yg gelap dan Jungmi dapat menghembus nafas lega.'Gumawo..'kata Jungmi kpd lelaki itu.Lalu lelaki tersebut membuka lampu di dalam stor itu.Dan lelaki itu ialah Suwoong.'Sama-sama..'kata Suwoong dgn senyuman yg lebar.'Awak ni patut berhati2 sikit.'kata Suwoong lagi.

Jungmi terdiam kerana terkejut melihat orang selamatkannya ialah Suwoong.'Macam mana awak tahu saya dikejar'tanyaJungmi.'Saya ternampak awak berlari tadi..'kata Suwoong lalu melihat di luar.'Saya rasa mereka dah takde, bolehlah kita keluar.'kata Suwoong lalu dia keluar dgn penuh berhati-hati.Jungmi pun keluar lalu dia membuang debu yg ada pada bajunya.

'Awak buat apa, sampai sekumpulan perempuan kejar awak?'tanya Suwoong.'Tak, tu peminat Jungkook.Mereka fikir saya ni dating dgn Jungook.'kata Jungmi.'Ooh, saya terlupa pulak yg Jungkook tu byk peminat.Jadi awak dgn Jungkook tu takde apa2 lah kan?'kata Suwoong.'Mana adalah..'kata Jungmi dgn nada yg marah.Suwoong hanya menganggukkan kepalanya.

KRING!!

'Awak patut masuk ke kelas sekarang bell dah berbunyi tu..'kata Jungmi kpd Suwoonh.'Takpe, biar saya hantar awak ke kelas.'kata Suwoong.'Eh, takpe saya boleh jalan sendiri.Awak tu budak baru, mana boleh lambat.'kata Jungmi kerana tidak ingin menyusahkan Suwoong.'Ok, tapi hati-hati sikit nanti peminat Jungkook tu kejar awak lagi.'kata Suwoong dan dia melatakkan kedua belah tgnnya ke dalam poket.'Nae..;kata Jungmi tersenyum lalu dia meninggalkan Suwoong.

*****

Di dalam kelas, cikgu Lee sdg menyemak kehadiran.Jungmi pun buat2 selamba masuk ke dalam kelas.'Cik Jungmi, kenapa awak lambat hari ni?'tanya cikgu Lee dan semua org di dalam kelas rtersebut lihat Jungmi di sudut pintu.'Saya dah sampai tadi, tapi saya perg ke tandas sekejap.Mianhei..'kata Jungmi tersenyum.

'Baik, saya terima alasan awak tu.Tapi lepas ni, kalau nak pergi ke tandas tu hantar beg dulu dan inform kepada ketua kelas.Awak boleh duduk skrg.'kata cikgu Lee.Jungmi pun mengikut arahan cikgu Lee dan apabila dia hendak duduk byk mata-mata yg memandangnya.Jungmi pun tidak tahu nak buat apa, jadi buat2 tak nampak.

Hey, sori lambat update..

Harap korang suka part ni >_<

Vote & Comment guys!!

Klau ada typo cakap, boleh saya betulkan..


First Love [Jungkook BTS]Where stories live. Discover now