Part 39(Last part!!)

4.9K 274 11
                                    

1 tahun kemudian...

'Sila datang lagi!'kata Jungmi dengan suara yang mesra di depan pelanggannya.'Wah ramai jugak customer datang hari ni..'kata Jungmi seorang diri sambil mengelap meja yang telah digunakan oleh pelanggan tadi.'Jungmi..'bunyi suara ahjumma iaitu pemilik kedai makanan itu.'Nae...!'kata Jungmi sambil tersenyum dgn ahjumma tersebut.'Ahjumma terpaksa balik awal sikit sebab anak ahjumma balik hari ni.Jungmi tolong tutup kedai nanti ye.'kata ahjumma tersebut sambil memasang kotnya.'Nae, ahjumma besok Jung lambat sikit sebab ada kelas.'kata Jungmi kepada ahjumma tersebut.

Ahjumma yang berada di depan pintu keluar terus melihat ke arah Jungmi yang masih mengelap meja.'Yelah, jangan lupa buang sampah di belakang tu.'kata ahjimma.Jungmi hanya mengangguk faham. Semasa Jungmi sedang menyapu, bunyi bell berbunyi menunjukkan ada orang yang memasuki ke dalam.'Wah sejuknya...'kata orang tersebut.Jungmi terus memandang ke arah suara tersebut dan melihat dia memakai jaket hitam dan memakai mask.'Minta maaf, kedai kami sudah tutup.'kata Jungmi dgn suara yang lembut dan mesra.

'Mianhei, tapi boleh tak saya duduk di sini sekejap. Di luar tu sangat..'kata2 dia terus berhenti apabila mata dia dan Jungmi bertemu.'Sejuk.'katanya lagi.Jungmi hanya lihat dia dengan pelik dan daripada susuk tubuh dan suara orang itu menunjukkan dia tu ialah namja.'Boleh..tapi sekejap je sebab saya nak tutup kedai ni.'kata Jungmi.Namja itu terus duduk di kerusi.Jungmi terus pergi ke dapur.

Jungkook POV

'Jungmi memang tak ingat aku lagi ke??'tanya Jungkook dengan dirinya sendiri.'Patutlah, aku pakai masklah.'kata Jungkook lalu Jungmi terus keluat dari dapur dan membawa mug yang berisi air.

End of POV

'Ni je saya boleh buatkan untuk awak.'kata Jungmi sambil memberi air kepada Jungkook.(Takkanlah Jungmi tak kenal muka Jungkook tu!)'Kamsa..wow hot choc.Favourite saya ni.'kata Jungkook.Jungmi hanya tersenyum.'(Macam mana aku nak minum ni.Kalau aku buka mask nanti Jungmi perasanlah pulak.)'kata Jungkook di dalam hatinya.'Awak minumlah dulu saya nak buang sampah di belakang tu.'kata Jungmi lalu berdiri dan pergi meninggalkan Jungkook.Jungkook apa lagi, dia cepat2 minum air itu samapi habis kerana dia terlalu haus dan itu adalah air kegemarannya.Selepas dia habis meminum air tersebut dia cepat2 memasang mask nya balik.Tidak lama lepas tu, Jungmi masuk balik.'Wah, memang sejuklah malam ni.'kata Jungmi sambil tersenyum.Jungkook hanya melihatnya.Jungmi duduk di hadapan Jungkook balik dan dia lihat Jungkook dgn lama sekali.'Kenapa awak memakai mask?'tanya Jungmi.Jungkook cepat2 cari alasan.'Ooh, saya dapat flu.Saya takut nanti orang sekeliling saya terjangkit pulak.'kata Jungkook dan dia terus berpura2 bersin.'Oh..awak pakai macam tu mengingatkan saya dgn...'kata Jungmi lalu senyuman dia terus hilang dari bibirnya.

Jungkook hanya melihat reaksi mukanya.Lalu Jungmi terus tersenyum balik.'Awak tinggal di sini ke?'tanya Jungmi dan ingin mengelak soalan yg tadi.'Nae, tapi jauh sikit..'kata Jungkook lalu dia terus melihat ke arah jam tgnnya.'Saya balik dululah..and kamsa sebab biar saya tumpang di sini sekejap.'kata Jungkook lalu dia terus berdiri.'Takpe, mungkin besok lusa awak boleh tolong saya.'kata Jungmi sambil membawa Jungkok ke arah pintu keluar.'Datanglah sini lagi kalau awak ada masa lapang..'pelawa Jungmi.'Saya akan datang sini balik.'kata Jungkook.

*****

Jungmi keluar dari kedai makanan tersebut dan mengunci pintu. Dia terus mengayuh basikalnya sambil mendengar lagu.Di sekitar jalan tersebut sangat sunyi kerana jam telah menunjukkan pukul 11.30 malam.Sesudah dia sampai di rumah, lampu tertutup dan menunjukkan orang sudah tidur.'Wah ngantuknya...'kata Jungmi sambil menggeliat.Dia terus naik ke atas dan masuk ke dalam biliknya.Sewaktu dia lihat katilnya, dia terus merebahkan dirinya.'Oh, katil kesayangan.'kata Jungmi. Setelah beberapa minit dia baring lalu dia terus duduk dan terfikir sesuatu.'Namja tadi rupa dia sebiji macam Jungkook??Tapi takkanlah mereka tu selalunya busy.'kata Jungmi.Lalu dia menggelengkan kepalanya.'Kenapa aku perlu fikir ttg dia, entah2 Jungkook sekarang ni tengah berseronok ttg konsert mereka or tenagh busy buat comeback.'kata Jungmi lalu dia sambung baring balik.'Dia tu masih ingat ke dgn janji dia buat setahun yg lepas?'tanya Jungmi dgn dirinya sendiri.Lalu tiba2 matanya menjadi pedih dan dia berasa matanya mengeluarkan air.

'Bagus aku tidur daripada fikirkan namja yg tak pernah berfikir ttg aku lagipun dia tu mungkin telah berjumpa dgn yeoja yg lebih cantik drpd aku.'kata Jungmi lalu dia terus mengelap air matanya.

*****

'Jungmi!'bunyi jeritan dari luar lalu Jungmi terkejut drpd tidurnya dan dalam keadaan mamai.'Apalagilah minah ni...'kata Jungmi lalu dia bergegas keluar.'Apahal ni Minji?'tanya Jungmi dari luar pintunya dan dia lihat Soyoung pun keluar dari biliknya.Minji cepat2 berlari seperti org marathon.'Cuba kau baca news hari ni.'kata Minji sambil memegang news lalu Jungmi mengambil dan membacanya dgn kuat.'Jeon Jungkook and Kim Taera are now together.'kata Jungmi lalu mukanya berubah.Soyoung terus merampas news tu dan membacanya sampai habis.Lalu dia melihat muka Jungmi lagi.'Jungmi?'tanya Soyoung sambil memegang bahunya.'Takde apalah, lagipun kami memang takde apa2 lagi.'kata Jungmi lalu dia terus masuk ke dalam biliknya.

*****

'Terima kasih sila datang lagi.'kata Jungmi.Lalu ada org yg masuk ke dalam balik.'Selamat datang...oh, awak dtg lagi?'tanya Jungmi. 'Kan awak cakap saya boleh dtg bila2. Kenapa? Saya dah tak boleh dtg lagi ke?'tanya Jumgkook masih dalam keadaan memakai mask.'Boleh..'kata Jungmi.'Tapi Jungmi saya tak dapat lama sebab ada hal. Boleh tak awak tunggu saya di sini sebelum kedai ni tutup?'tanya Jungkook.'Boleh, tapi macam mana boleh tahu nama saya?'tanya Jungmi balik.Jungkook baru teringat yg Jungmi belum memberitahu namanya lagi pada malam tersebut. 'Name tag awak.'kata Jungkook lalu menunjuk ke arah nama Jungmi.'Ooh!'kata Jungmi.'Awak belum beritahu nama awak lagi.' kata Jungmi.'Err, mian tapi terpaksa cepat ni.Malam nanti saya beritahu eh.'kata Jungkook lalu cepat2 keluar dan meninggalkan Jungmi dalam keadaan seribu tanda tanya.

*****

Kedai sudah ditutup oleh Jungmi tetapi dia masih menunggu namja yg tidak dikenalinya.'Mungkin dia takkan datang kot.'kata Jungmi sambil melihat ke arah jam tgnnya.Tanpa berfikir utk kedua kalinya, dia terus berjalan kerana berfikir yg namja tersebut takkan datg.'Jungmi!'terdengar suara naja yg memanggilnya lalu Jungmi pun melihat ke belakang dan terkejut.'Kau buat apa di sini?'tanya Jungmi.'Saya dtg nak jumpa awaklah.'kata Jungkook lalu mendekati ke arah Jungmi.Tetapi Jungmi menjauhkan dirinya.'Nanti org nampak kita di sini.'kata Jungmi.'Saya dah tak kisah lagi kalau org nampak kita di sini.'kata Jungkook.'Asalkan saya dapat berjumpa dgn awak.'kata Jungkook lagi lalu dia terus memeluk Jungmi dgn erat.

Jungmi ingin memeluknya juga tetapi dia terpaksa meleraikan pelukkan tersebut.'Kau sekarang ni dah bersama dgn Taera.'kata Jungmi.'Itu hanya khabar angin.'kata Jungkook.'Kenapa kau tak nak dgn dia? Taera dah jadi idol macam kau dan aku ni cumalah org biasa yg masih belajar di universiti dan terpaksa bekerja part time utk dptkan duit!Taera tu dah famous macam kau, aku tak dapat nak menandingi dia sekarang.Aku hanyalah budak biasa!'jerit Jungmi sambil menangis.

'Aku tak kisah ttg diri aku lagi.Yang penting aku nak tunaikan janji aku dgn kau. Dan aku ingin menumpukan ttg kisah kita.'kata Jungkook.Jungmi masih menangis.'Besok saya akan sebarkan di seluruh media dan beritahu yg tiada sesiapa yg akan menghalang kita lagi.'kata Jungkook sambil memeluk Jungmi dgn erat.

Keesokkan harinya, Jungkook menyebar berita tersebut dan seluruh fans BTS sangat terkejut, tetapi mereka tetap merestui hubungan mereka walaupun terdapat beberapa ratus org yg masih belum terima kenyataannya.Tetapi Jungmi dan Jungkook tetap akan mempertahankan hubungannya.

THE END!!!
WOW tak sangka... dapat habis. Anyways kalau ada ayat merapu ke apa jgn pelik tau.
Cuba korang teka apa yg akan terjadi kepada mereka berdua pada 2 tahun akan dtg?

First Love [Jungkook BTS]Where stories live. Discover now