O&RL 1

263 22 0
                                    

Aku asyik dengan lagu yang terpasang di Ipod aku sampai aku tak perasan yang aku dah sampai rumah.Kaki aku terhenti apabila aku terhidu something yang tidak menyenangkan.Aku melangkah setapak ke hadapan maybe bau tu datang dari luar ke

"Bau apa ni?Semacam ja...aku rasa...aku tak masak apa pagi tadi.." aku berjalan perlahan-lahan ke dapur untuk melihat jika ada pencuri ke...(apa kaitan bau tu dengan pencuri?)
Setibanya kat dapur,aku ternampak seorang namja sedang masak or whatever yang dia buat.

"Hoi!Kau sapa and apa kau buat dalam rumah aku huh?!" aku panggil pemilik badan tu.Namja tu pusing dan kami buat eye contact.Mata aku bagai nak terkeluar bila namja tu ialah Jimin.
'Tak mungkin...dah setahun dia pindah...mimpi ke?'
aku tampar pipi dan gosok mata aku kalau-kalau tu bayangan aku macam yang kat sekolah tadi.Betul sangkaan aku.Jimin hilang.Aku tergelak kecil lagi.
"Aku fikir dia akan balik kat aku ke?Stop it Ji Yun!Dia dah tinggalkan kau!!"
Tiba-tiba ada tangan memegang bahu aku dan menyebabkan aku terperanjat dan aku terhenti dengan drama yang dibuat-buat tadi.Aku genggam tangan aku,sedia untuk menumbuk siapa sahaja yang berada di belakang aku ni.

1...
2...
3...

Aku melepaskan tumbukan aku sambil memejam rapat mata aku.
"Hoi!Kau nak bunuh aku ke apa?" satu suara kedengaran.Suara yang sama aku dengar masa kat sekolah.Aku buka mata aku perlahan-lahan dan lihat siapa lelaki tu.

"Jimin..." satu perkataan yang keluar dari mulut aku masa tu
"Kau tak rindu aku ke?" Dia tanya sambil mengangkat sebelah keningnya.Tanpa berkata apa-apa,aku terus memeluk erat tubuh Jimin yang lihat aku dengan muka pelik.
"Pabo!Kau tinggal aku sorang-sorang macam ni...macam mana aku tak rindu kau?!" aku cakap dalam pelukan itu.Jimin hanya tersenyum kecil.
"Kau ni memang tak berubah dari dulu kan?Tak pandai luahkan apa yang dalam hati lansung" dia berkata-kata yang menyebabkan aku rasa selesa.Pelukan itu tidak terputus sehinggalah Jimin menarik aku daripada pelukan yang hangat itu.Muka dia serius sangat dan mata dia tengok aku dengan penuh harapan.Aku tak tahu apa patut aku buat sebenarnya.Pertama kali dalam hidup aku,aku rasa perasaan yang pelik ini.

Online and Real LoveWhere stories live. Discover now