SM 4

1.1K 101 2
                                    

  "Aniyo .." Yeol tak mampu nak membantah kerana biasiswa penting untuk dye melanjutkan pelajaran di kolej ..

  Mingyu pon tak dapat nak mengelak ... kerana terpaksa mereka relakan dengan cadangan gila Pengetua ..

  "Pengetua nak kami buat ape ?" Tanya Yeol acuh tak acuh .. sebenarnya semangatnya sudah ilang sejak pengetua memberitahu merek terpaksa bekerjasama ..

  " Lagi 2 bulan sekolah kita akan adakan ujibakat untuk mencari penyanyi .. Pihak syarikat yang bakal datang ialah pengarah syarikat dari PLEDIS ENTERTAIMENT dan STARSHIP ENTERTAIMENT ..." pengetua berkata dengan teruja ...

  " Pledis Ent kan syarikat Nuest dengan After School ..  Starship bukan ke syarikat Sistar ?!" Ternyata Yeol terkejut dan tergamam ..

  "Yes that true ... jadi saya satukan awak berdua sebab saya nak awak berdua buat persembahan pembukaan dan penutup ... kalau kamu nak ikut serta pertandingan itu pon bole .." Kata pengetua lagi .. ye dye yang teruja lebih ...

  "Saya mungkin akan ikut serta .. tapi bukan dengan malaun nie ... ergh .." Kata Yeol membantah awal² ... giler nak ujibakat dengan Mingyu .. mahu hancur ..

  "Aku pon taknak lah .. eii .." baru Mingyu beesuara .. kalau tak suara Yeol je lah yang akan kedengaran ...

  "Saya tak peduli tau awak berdua bergaduh atau tidak sebulu ... tapi saya tahu persembahan awak berdua tiada cacat cela ... saya taknak tengok walaupun sedikit ... atau masa tu jugak saya batalkan biasiswa awak .. saya harap awak berdua tak main².." ugutan Pengetua berjaya membuat mereka berdua kecut perut .. biasiswa itu seperti nyawa mereka sendiri .. tapi apabila ditemukan dengan musuh sejak azali, agak rumit .. 

  "Kalau takde pape awak berdua masuk kelas .." tanpa berlengah Mingyu dan Yeol tunduk hormat 90° dan segera keluar dari pejabat ..

  "Eiii .. kenapalah banyak² manusia dalam sekolah nie pengetua pilih kau ?! Erghh .." Yeol merungut setelah keluar dari pejabat .. rungutan yang ditahan² sewaktu didalam ..

  "KAu nie kan banyak bunyi betul .. 2 bulan je kan .. pastu habis .." marah Mingyu .. penat mendengar rungutan Yeol ..

  "KAu tau tak 2 bulan !!!! 60 hari !!!! And yang paling sakit aty aq 2 bulan tapi persembahannya 2 kali jeee !!! Then, aku nak menghadap muka kau 2 bulan semata² 2 persembahan .." rungutan Yeol tidak boleh berhenti ...

"Kau nie membebel je lah .. bising tau .." Mingyu pon sudah hilang sabar ... kesalnya dengan keputusan pengetua, dan dye terpaksa menghadap Yeol yang kuat merungut..

  "Kau nie ... cuba pikir cara un .... *tak abis cakap*"

  Sebenarnya Mingyu dapat idea ... apabila Yeol mula merungut lagi sekali, Mingyu segera "kiss" bibir Yeol dan melarikan diri sambil berdekit² ketawa ..

  "YAHHHH KIM MINGYU !!!!!! YAHHH PABOYA !!!!" Yeol mula menjerit .... sambil dikejarnya Mingyu .. ahhh first kiss Yeol ...

  Akhirnya Mingyu masuk kelas dengan senyuman sampai ke telinga manakala Yeol mukanya masam mencuka ...

  Semasa Yeol lalu ditempat Mingyu untuk ke tempatnya, Mingyu sempat wink padanya .. tanpa berfikir panjang, Yeol terus menyepak meja Mingyu .. takdelah kuat mana tapi bunyi nye je lahh kuat ..

  Yang lain sudah blur memandang kearah Yeol .. Minhyuk yang sedang khusyuk membaca juga terhinjut bahunya terkejut apabila mejanya juga turut bergegar ..

   Yeol hanya memberikan jelingan maut pada Mingyu .  Matanya seperti haiwan liar mahu menikam makanannya ..

-tbc-

  Annyeong readers .. sorry lateeee ... hehe .. btw enjoy ahh ~ dont forget to voteee ...

SCHOOL MATEWhere stories live. Discover now