SM 21

1.1K 80 4
                                    

  Yeol termenung di kafe yang ada di hospital .. walaupun dye berada di kafe , tapi dye langsung tak makan atau minum dye datang dan terus terduduk di kerusi di kafe itu ..

  Airmata Yeol perlahan² mengalir di pipi nya yang gebu .. nasib baik Yeol duduk di tempat yang agak tersembunyi ..

  Perlahan² kejadian malam itu terlintas di fikiran Yeol ..

Flashback ~

  Kereta laju mahu melanggar Mingyu .. Mingyu hanya kaku berdiri di situ .. kebetulan Xiao pon mahu pulang ..

  Dye ternampak keadaan itu lantas terus menolak Mingyu ke sisi jalan dan Xiao dilanggar dan tercampak beberapa meter dari situ ..

End flashback ~

  Semakin lama airmatanya makin lebat .. DYe bersyukur orang yang tersayang selamat , tetapi dye sedih kerana sahabat yang dye sayang telah pergi selamanya ..

  Dye tahu bukan dye saja , Minhyuk juga pasti sukar nak terima hakikat .. mereka membesar bersama .. walaupun 3 tahun berpisah akibat Xiao pergi ke luar negara , tapi mereka tetap sahabat ..

  Tiba² seseorang menepuk bahu Yeol .. Yeol pusingkan kepalanya .. siapa lagi kalau bukan Minhyuk ..

  "Minhyuk ? Wae ?" Tanya Yeol .. suaranya serak ..

  "Mingyu .. dye dah sedar .. dye cari kau .. pergi lah jumpa dye .." Minhyuk bersuara lemah ..

  Yeol tahu , Minhyuk pasti baru lepas menangis .. daei matanya yang merah pun sudah dapat dikenal pasti ..

  "Minhyuk .. mianhae .. semuanya salah aku .. kalau lah aku yang selamatkan Mingyu , pasti takkan jadi macam nie .." sayu saja suara Yeol .. dye kesal ..

  "Aniyo .. nie bukan salah sesiapa .. nie semua takdir .." Minhyuk sedaya upaya menahan airmatanya .. bukan nak cover maco , tapi dye perlu tunjukkan pada Yeol yang dye kuat ..

  Minhyuk memimpin Yeol berjalan ke wad Mingyu .. kelihatan Mingyu sedang duduk tetapi dye menunduk ..

  "Mingyu .. gwaenchana ? Appo ?" Tanya Yeol prihatin .. dye tak mahu Mingyu menyalahkan dirinya dengan apa yang berlaku ..

  "Nan gwaencahana .. Yeol , Minhyuk .. mianhae .. semuanya salah aku .. kalau aku tak cuai .." Mingyu tak sanggup nak menyambung ayatnya .

  "Nie bukan salah sesiapa . Kita terima hakikat yang Xiao dah takde .. dah tiba masa dye pergi . Kita tak boleh nak rancang apa² .." Minhyuk memberi kata semangat pada Yeol dan Mingyu .. sekaligus untuknya juga ..

  Dye yakin , semuanya ada hikmah disebaliknya .. mungkin Xiao pergi , untuk menyelamatkan Mingyu kerana Mingyu dan Yeol masih belum puas bersama ..

  Mungkin itu hikmahnya .. siapa tahu kan ? Walaupun pada awalnya Minhyuk agak marahkan Yeol dan Mingyu , tapi dye berfikiran rasional ..

--------

  Sudah sebulan Xiao pergi .. rasa bersalah makin berkurang kerana ada satu suara yang memberi kata² semangat .. Areum pon sudah diberkas di Busan bersama² kereta yang dye gunakan untuk melanggar XIao dan Mingyu ..

  Cuti sekolah pon sudah bermula .. akibat termakan pujukan Mingyu , Yeol dan Mingyu pergi bercuti a.k.a honeymoon di Pulau Nami ...

  Pulau yang terkenal dari dalam dan luar negara Korea .. Pulau dimana menyatukan 2 hati ..

  Yeol berdiri di beranda hotel mereka .. dye menghirup udara segar ..

  Mingyu pun datang dan peluk pinggang Yeol dari belakang .. disandarkan dagunya pada bahu Yeol ..

  "Yeol~ahh .. mungkin pada awal perkahwinan kita , Mingyu tak dapat bahagiakan Yeol macam pasangan lain .. Mingyu minta maaf .. walaupun saat tu , Mingyu memang dah fallen luv kat Yeol .. Mingyu ego .. tapi , Mingyu berterima kasih disebabkan pengakuan Yeol yang tengah marah lah , buat kita bersatu .." Segala memori itu terlintas difikiran Mingyu ..bila teringat kembali , agak lawak jugak ..

  "Gwaenchana Mingyu .. Yeol pun banyak berkasar dengan Mingyu .. hahaha .. Yeol harap cinta kita kekal sampai bila² ." Seraya Yeol berkata² , walaupun masih berpelukan , Mingyu memegang kedua² tangan Yeol ..

  Tiba² ~

  "Mingyu !!" Satu suara menjerit nama Mingyu dari bawah ..

  Yeol dan Mingyu memandang ke bawaa dan apa yang mengejutkan adalah , Seventeen pun ada di situ .. siap melambai lagi pasangan 2 sejoli itu ..

  Yeol terkejut .. baru dye mhu pusing ke arah Mingyu , tapi Mingyu lagi pantas .. dye segera mengetatkan pelukannya ..

  "Mingyu ?" Yeol bertanya ..

  "Mianhae .. dyorang yang nak ikut .." Tanpa riak bersalah Mingyu tersengih macam kerang terlebih wangi ..

  "Yahhh Mingyu .. mwoyahh ?!" Bulat saja mata Yeol terkejut dengan jawapan Mingyu ..

  "Aloo .. bia laa .. janji dyorang tak ganggu sesi honeymoon kita .." Mingyu mencari jalan keluar ..

  "Arra .. len kali awak buat macam nie .. saya akan ajak Minhyuk sekali .." Yeol mahu membuat Mingyu jelez sikit ..

Cupp !

  Satu ciuman di pipi kanan Yeol .. terkelu Yeol sebentar ..

  "Tu akibat buat Mingyu jelez .. lagi awak buat , saya kiss kat lips awak tu .." Mingyu memandang mata Yeol yang jelas terkejut .. sempat dikenyitkan mata ..

  "Yahh byuntaee!!" Yeol terus lari masuk ke dalam bilik mereka .. nak lari sebenarnya .. dye yakin , mukanya mesti sudah merah menyala akibat malu ..

  "Takpe .. dengan wife Mingyu gakk .." Yeol lari , Mingyu kejar .. mereka terhelak bahagia ..

   Walaupun bermula dengan kebencian , tapi akhirnya 2 hati menjadi satu .. tu lah orang tua kata , jangan terlaly benci nanti sayang ketat² ..

-END-

  Yeahhhhh !! Endinggg !!! Mauaahahahhaa !!! Author suke .. yeah !! Btw , author nk mengucapkan terima ksih kpd para readers , voters dan yang dh komenn ...I lavvvvv yahhh .. okeyyyy byeee ~~ see u all in other ff .. byebyeeeee .. muahhh ~

#kipidap
#dongibap
#duderbes
#derlejen
#SCHOOLMATEFIGHTING

SCHOOL MATEWhere stories live. Discover now