Usai menunaikan solat Isyak aku merebahkan badanku di atas katil.Lemah segala badan.
"Honey..." panggil An dengan nada yang lembut.
"Hem..." sekadar itu saja yang dapat aku jawab.
Mata aku sudah terpejam rapat.
An membelai rambutku yang panjang. Perasaan geli.. mula menjadi-jadi.
Geli yg teramat. Akhirnya mata ku yang terpejam sudah terbuka secara paksaan.
Secara refleks An mencium bibirku.Terpana seketika.Lalu
ku lihat wajahnya. Senyuman comel dihiasi.Diam sejenak, hati kata sabar tak perlu marah."Honey.. " panggil An.Aku bangun berdiri. Letih tapi terpaksa demi sang Suamiku yang tercinta.Kalau Abang Ngah dah lama aku tak layan.
"Honey... mulai hari ini.." Ayatnya tergantung.Seperti mengharapkan sesuatu.
"Apa dia?" Soal aku pula. Kening ku angkat sedikit.
'Tapi awak janji ok! "
Janji pehal pula' desis hati Mira.
"Ok saya janji! " ambil bantal buat alas.Kemudian pandang mukanya.
"Janji mulai hari ini awak panggil saya 'Abang' dan saya panggil awak 'Honey'. " Mintanya. Ku teguk sedikit air liur.
'Aaa..baang?" Tergagap-gagap aku menjawab. Dia mengangguk.
Yelah... Abang.. " jawabnya.
'Tapi...' rengek ku. Sempat dia menyambung ayat ku.
No.... " no tapi! Tapi! " just call i 'Abang'.And i call u 'Honey'."
Menarik dan hembus.
'Ok... mulai hari ini saya janji saya akan panggil awak Abang. "
Terbit senyuman di bibir. Tangannya mula mencubit manja pipi gebu Mira.
Tersengih malu Emira.
*****
"Assalamualaikum..." ma! Pa!" Mira menarik kerusi makan berhadapan dengan Mama dan papanya. Senyuman masih leka di bibir.
Menceduk nasi goreng untuk An dan untuknya.
"Hamboi! Pengantin baru senyum memanjang je hari ni! Dah kena ubat bius ke di An tu? " usik papanya.
An tersenyum dan Mira berpaling ke arah An.
Kenangan semalam lintas di fikirannya. Makin diingat makin lebar senyumannya.Sambil ingat sambil mengunyah nasi goreng.
"Sudah2 lah tu Mira..." umminya mengetuk meja tersebut bagi mengejut anaknya yang dibuai cinta. Angau.
' Tersedar. ' Astaghfirullah.. mengucap didalam hati.Sampai makan pun aku terbawa-bawa.
FLASHBACK
"Abang sayang dekat wife abang. Dia mengambil tanganku lalu mengucup.Hangat.
"Mira juga sayang abang! "ku peluk badannya .Air mataku bergenang.Terima kasih Ya Allah! " kau kuniarkan jodoh yang terbaik untuk ku. Bersyukur atas semua ini.
An melepaskan isteri dari pelukannya .Muka Emira diturunkan ke bawah. An menarik muka Isterinya itu. Terkejut dek melihat Mira menangis.
"Honey...kenapa ni? Asal nangis?" Soal An lalu menyekat air mata sang isterinya itu.Mira menggeleng.
"Bolehkan Mira peluk abang?"pinta Mira.
"Boleh wife.. lama pun boleh!" Izin An.
Mira senyum dan memeluk tubuh badan An. Semakin lama dia berada di dalam pangkuan suaminya itu matanya mula mamai dan tidur dalam pelukan dari suaminya.
ENDflashback
#bububu! Alai! Cewit tak! Cewit tak! " KITA BAGI EPISOD NI SEDIH2 SIKIT.
#VOTE AND KOMEN SAYANG!
YOU ARE READING
Queen Of The Husband
RomanceKerna kau selamanya Muhammad Hanas Mikhail. baru di buat okay❤️