cinta dalam diam..

142 8 0
                                    

"Hmm, Ya Allah aku dah jatuh hati dengan seseorang dalam diam.."
Manusia yang mempunyai "cinta dalam diam" sering kali berakhir dengan kecewa kerana memendam perasaan suka dalam diam..Last-last orang yang kita suka, suka orang lain..Then,mesti kita akan cakap "menyesal aku tak bagitau dia !". ..
Sayangku sekalian, cinta itu fitrah tetapi jangan pula dicemari dengan fitnah ! Biarlah kita kecewa dalam sesuatu perkara sedangkan kita mendapat pahala daripada kekecewaan kita..if couple before married HARAM, so better diam ! Simpankan perasaan itu rapat di dalam hati..Memohon dan mengadu pada Allah agar kita terlindung daripada perbuatan yang boleh mendekatkan diri kita kepada zina!
Eh kenapa pulak??"wei! kalo kau bagitau perasaan kau,
Then lelaki/ perempuan tu suka kau juga~couple..kau tahu haram wei haram.."
Tapi kitorang couple Islamic " .." hmm, ooh macam minum arak dimulakan dengan bismillah yea?
Kepala siku kau siapa ajar ?! ..couple islamik ke,couple Hindustan ke tetap haram kalau belum bernikah, if dah bernikah suke hati kaulah sebab dah halal..

Sayangku sekalian, jangan khuatir dengan perkara yang Allah dah tetapkan. Setiap manusia diciptakan berpasang-pasangan. Lepas tu jangan lupa surah An-Nur ayat 26.. " lelaki yang baik untuk perempuan yang baik,lelaki yang keji untuk perempuan yang keji "<3

islam itu indahWhere stories live. Discover now