╰CHAP-21╮

754 80 35
                                    

> AUTHOR POV <

Jungkook pun bangun dari tunduk nya.pandangan jungkook tiba² kabur.ia mengosok mata nya berulang kali.tidak berapa lama pandangan nya sudah jelas.jungkook membesar kan mata nya kerna melihat benda yang ia pegang itu ialah rantai

"RANTAI NI BUKAN..RANTAI...MACAM KENAL JE RANTAI NI"kata jungkook yang sedang mengerut kan kening.cuba mengigati rantai itu."RANTAI TAEHYUNG KOT"kata jungkook lalu jungkook pun menerus kan langkah nya yang terhenti

Ke arah bilik mereka dan segera meletak kan beg sahabat nya di atas katil.jungkook pun duduk di atas katil sambil memerhati rantai yang ada di tangan nya itu."MANE DAH DORANG NI.LAMBAT BETUL.JALAN LAGI KE"kata jungkook sendiri.kerna hairan taehyung jimin yoongi lambat naik ke apartment .

baekhyun pun memasuki apartment mereka.baekhyun bergegas masuk ke bilik ia tertawa kecil ketika melihat sahabat nya sudah tidur di buai mimpi.baekhyun pun bergegas mengambil tuala dan ingin melangkah pergi ke bilik mandi.

Tetapi langkah kaki nya terhenti kerna terdengar sesuatu"BAEKHYUN..BAEKHYUN.."panggil seseorang dengan nada agak berbisik.baekhyun menelan air liur nya."HAHAHA"gelak chanyeol degan kuat nya kerna puas mengena kan baekhyun.

"PABO"kata baekhyun sambil membaling tuala yang ia pegang ke arah chanyeol."HA..BARU PULANG"kata sehun yang terjaga dari tidur nya akibat gelak tawa chanyeol.baekhyun hanya tersenyum kecil ke arah sehun.

♚♔♚♔♚♔♚♔♚♚♔♚♔♚♚♔♚♔

"JIMIN"gumam yoongi kerna hairan dengan kelakuan jimin.jimin pun berdiri dan memandang tepat pada yoongi dan taehyung.dengan senyuman evil dan mata yang putih menjadi merah.

"KAU AMBIL HAK MILIK KU."kata jimin seakan bersuara yeoja.taehyung dan yoongi tahu yeoja itu berada di dalam badan jimin."APA MAKSUD KAU"kata taehyung kerna ia tidak faham dengan kata² itu.

"KAU AMBIL .."  "YAK TAEHYUNG RANTAI NI KE YANG KAU CARI TU?"tanya jungkook yang tiba² saja datang sambil memegang rantai itu.dan memotong percakapan yeoja itu yang berada di dalam badan jimin.

"YUP.DARI MANE KAU DAPAT?"tanya taehyung.baru saja taehyung ingin mengambil rantai itu dari tangan jungkook"ARG!!"tiba² jimin menjerit dengan ganas nya jimin ingin mengambil rantai itu yang berada di tangan jungkook.

hingga rantai itu jatuh.jungkook yang ingin mengambil rantai itu.tiba² jimin mencekik jungkook dengan kuat."JIMIN!"jerit jungkook kerna merasa agak sesak nafas kerna cekikan jimin yang di rasuk itu.

Taehyung pun bergegas menarik badan jimin dengan kuat supaya menjauh dari jungkook.tiba² jimin melepas kan cekikkan nya.lalu jungkook segera memegang leher nya hingga terbatuk batuk kerna agak sesak nafas dengan perbuatan jimin .

Yoongi yang segera mengambil rantai itu.dan menggenggam nya dengan erat."KAMU SEMUA AKAN MATI!"jerit jimin yang sedang meronta ronta kerna di tahan oleh taehyung."LEBIH BAIK KITA BAWA DIA NAIK"kata yoongi

Taehyung mengangguk kecil lalu yoongi menyimpan rantai itu di dalam poket seluar nya.dan segera menolong taehyung membawa jimin ke atas.manakala jungkook merasa agak pitam kerna perbuatan jimin.perlahan lahan ikut naik ke atas apartment mereka.

Sampai saja mereka di depan pintu apartment.tiba² "ARG!! LEPAS KAN AKU.AKU BUNUH KAMU SEMUA!"jerit jimin masih meronta ronta.tidak mahu masuk ke dalam.sehun chanyeol dan baekhyun yang ber sebelahan dengan apartment bts turut terdengar jeritan jimin itu.

Mereka bertiga pun bergegas keluar dari apartment mereka."JIMIN"tegur baekhyun ketika melihat jimin seperti orang gila sedang meronta ronta."KENAPA DENGAN DIA?"tanya sehun "MOLLA"kata jungkook yang masih memegang leher nya.

[THE CHAINS MURDER]/malay fanficWhere stories live. Discover now