Boleh Berkenalan?

783 34 0
                                    

Watak:

En.Dracula
•Nama sebenar Han.
•Seorang yang peramah dan suka gelak.

Cik Vampire
•Nama sebenar Nisa
•Seorang yang pemalu dan pendiam.

Suatu hari,Han keluar bersiar dengan kawan-kawannya.lalu dia ternampak Nisa yang sedang membaca novel ditaman.Han terus kearah Nisa secara senyap-senyup dengan tujuan untuk terkejutkan Nisa.Han semakin hampir kearah Nisa dan Han terkejutkannya."Baaaaaaaaaa"jerit Han.Dengan terkejut Nisa terus melatah"oiiii mak kau hantu"..

"Awak cakap mak saya hantu,sampai hati awak"kata Han dan Nisa membalas"Sorrylah,awak tu yang terkejutkan saya kenapa?".Han hanya senyum dan ketawa.Han duduk disebelah Nisa dan bersiul,lalu Han menjenguk novel yang dibaca oleh Nisa."Cik Vampire & En Dracula"itulah tajuk novel itu.Han bertanya kepada Nisa"Best ke novel tu".Dan Nisa menjawab"Kalau tak best saya tak baca".Han tersengih dan ketawa.

"Awak ni senyap je kenapa,awak ni pemalu ke.Pakwe awak mane"kata Han."Saya single lah awak,siapalah nak saya"jawab Nisa."Saya nak awak"jawab Han lagi.Nisa memandang Han dan senyum.

"Kenapa awak senyum,Nisa?"kata Han."Tak ada apa-apa awak"jawab Nisa.Han hanya tersengih pelik dengan perlakuan Nisa itu dan Han mengajak Nisa berkenalan."Boleh berkenalan?Kita boleh jadi kawan rapat"kata Han."Boleh je sayang"jawab Nisa."Sayang?ke aku yang salah dengar"bisik hatiku.Han hanya senyum kearah muka Nisa yang comel ayu itu.

Hari semakin gelap,lalu mereka berdua pulang bersama-sama.Sempat juga Han minta nombor telefon.Katanya nak chating.Nisa hanya senyum dan ketawa kecil.Sebelum pulang Han berkata"jaga diri sayang untuk saya".Nisa tersenyum sehingga pipinya merah dan Han pulang dengan gembira.

Malamnya itu,Han menelefon Nisa.Nisa mengangkat panggilan Han dengan hati yang gembira.Mereka berbual-bual pasal sekolah,pasal diri mereka dan lain-lain lagi.Sehingga larut malam mereka berbual-bual..."Saya ngntuklah awak,selamat malam awak"kata Nisa."Selamat malam juga,sweet dream"balas Han..Han tidur dengan hati yang gembira.

Keesokan paginya........

HAI PEMBACA.HARAP KORANG HAPPY BACA CERITA NI.SAMBUNGANNYA AKAN SAYA BUAT.TRIMAS SEMUA.FOLLOWLAH SAYA.Han_Niesa.

Cik Vampire & En DraculaWhere stories live. Discover now