Aku tahu kau sangat menyayangiku..

403 25 0
                                    

Keadaan Han di hospital agak kurang stabil kerana kekurangan darah.Namun bagaimanapun,Han tetap tabah dan terus hidup untuk Nisa.

Han menunggu kedatangan Nisa."Nisa,sayang kat mana sekarang ni.Tak melawat saya ke"bisik hati Han.

Han memandang keluar tingkap dan memikirkan nasib yang akan menimpanya.Han menangis dan tertidur.

Tiba-tiba Han dikejutkan oleh seseorang yang mencium pipinya.Han melihat wajah Nisa yang gembira sambil menangis setelah melihat keadaan Han yang semakin stabil.

"Sayang,awak datang juga.Saya ingat awak tak sayang saya dah."kata Han."Kenapa awak cakap macam tu,saya masih sayang awak lagi.Walaupun awak sakit saya akan jaga awak"balas Nisa.

Han menangis menandakan dia sangat terharu dan dari situ juga,Han benar-benar tahu yang Nisa sangat menyayanginya.

Nisa menyuapkan bubur yang dibawa dari rumahnya."Awak,makan sikit ye.Biar cepat sembuh"kata Nisa.Han hanya membuka mulutnya dan menikmati suapan kasih sayang dari Nisa.

Sebulan sudah berlalu,Han dikeluarkan dari hospital.Nisa membawa Han ke sebuah tasik yang paling disukainya.

"Awak tau tak.Bila saya sedih atau saya nak berfikir,saya selalu kesini untuk menenangkan hati saya."kata Nisa sambil melihat tasik itu.Han hanya melihat tasik itu dengan rupa yang gembira kerana dia masih lagi dapat bersama-sama dengan Nisa.

Hari semakin gelap,Nisa menghantarnya ke rumah.Nisa sempat juga memberikan kek sempena hari lahirnya yang sudah lepas."Terima kasih atas kek ini dan terima kasih juga kerana awak jaga saya bila sakit.Saya tak akan melupakan awak"kata Han.

"Saya juga ingin berterima kasih kerana awak masih ada untuk saya.Saya juga ingin berterima kasih kerana awak sudi terima saya sebagai teman hidup awak"balas Nisa.Han hanya senyum dan masuk kerumah.Nisa pulang dengan gembira...

"Keesokan paginya....

Cik Vampire & En DraculaWhere stories live. Discover now