bab 29

480 7 0
                                    

"Ain!!!!!!!!!!!...tolong!!!!" Aku menjerit kesakitan yang teramat di bahagian perut sejak pagi tadi..makin lama makin sakit. Air mata tak tertahan. Hanya wajah Aeril yang muncul di fikiran. "Abang.... sakit...." aku tidak dapat menahan kesakitan lagi. Aku memanggil Ain berkali -kali tetapi tidak menyahut. Keadaan ku sudah lemah. Aku memaut katil untuk bangun tetapi tak berdaya.

"Sha!!! Shaa! Kau kenapa?? Shaa!!!!" Ain menjerit kuat. "Sakit....." aku menangis lagi."Shaa! Darah......jom kita ke hopital" Aku terkejut melihat kesan darah di lantai. Mata semakin kabur dan gelap..

________

"Doktor, macam mana dengan kawan saya?" Ain bertanya. Melihat susuk tubuh Qalisya yang terbaring lemaah membuatkan Ain sebak. "Keadaan dia sudah stabil. Sebenarnya dia pregnant. Kandungannya sekarang ni agak lemah" jelas Doktor. Ain mengangguk dan menuju ke arah Qalisha.

Ain mencapai telefon Qalisya. Dicari nombor Aeril. "Hello assalamualaikum Tengku!.. Qalisha kat hospital sekarang" Ain menjelaskan. "Hah??? What happend" suara Aeril cemas di hujung talian. Ain hanya menyuruh Aeril datang ke hospital. Lebih baik doktor sendiri yang menjelaskan kepada Aeril.

____________

Aeril bergegas pulang dari outstation kerana risaukan Qalisha. Semua kerja rela ditangguhkan demi isteri tersayang. "Doktor, doktor kenapa.isteri saya belum sedar??" Aeril memegang tangan Qalisha yang terbaring lemah.. "sabar encik. Keadaan isteri encik masih lemah dan perlukan rehat yang banyak. Kandungannya sudah makin membaik. "Doktor yang bernama Ashraf itu menenangkan Aeril.

"Apa puncanya doktor??" Tanya Aeril. "Mungkin isteri encik terlalu aktif ataupun tidak menjaga waktu makan . Dan ada kemungkinan isteri encik ada buat kerja yang memenatkan macam berlari ke,angkat barang berat ke. Sebab kandungan dia masih awal lagi. " doktor itu meminta diri untuk keluar.

"Apa yang dah terjadi Ain??" Aeril memandang Ain lama. Membuatkan Ain agak tersentak untuk menjawab soalan Aeril. "Emm. Sebenarnya , ni salah saya. Saya ambil telefon Qalisha lepastu saya lari dan Qalisha kejar saya" Ain menunduk. "Ish. BAru 2hari tinggal dah tak dapat nak jaga diri macam mana ni!" Aeril seperti mengamuk. "Maafkan saya Tengku.saya keluar dulu" Ain meninggalkan ward dengan mata berair. Silap dia kerana tidak menjaga Qalisha dengan baik.

___________

"Abang... auuchh!" Aku memegang perut. Sakit teramat. "jangan gerak banyak sangat boleh?? Jaga diri elok2 . Dah pesan kan??" Kata-kata Aeril agak kasar. "Sakit.." aku memengang perut. Terasa macam dihiris-hiris. "Tau pun sakit. You pregnat! Tapi you hampir2 nak bunuh anak " Aeril tiba-tiba meninggikan suara. Aku tersentak. Air mata berlinangan keluar. Kenapa Aeril seperti ini??. "Bang..." aku memegang tanganya tetapi Aeril terus menarik dan meninggalkan aku sendirian.

"Qalishaaa...menantu mama" aku memeluk mama lama. "Aeril marah kan?? Mama dengar semua sayaang.. bukan salah kamu. Dah takdir" Aku mengangguk. Sedih teramat. Aku tidak tahu kenapa keadaan boleh seperti ini. "Sayang.. maafkan Aeril ye. Aeril tu kalau dia stress dengan kerja dia akan jadi baran. Sabar ye sayang. " mama menjelaskan. Aku hanya mendiamkan diri. Sedih dengan tindakan Aeril tadi.

"Assalamualaikum... eh akak ada" mama bersalama dengan besannya. "Maaa...." aku memeluk mama. Sebak. Rindu mama sangat2. Air mata masih lagi berlinangan. "Sayang rehat ye. Mama dengan mertua kamu nak cakap benda kat luar. Kejap lagi kami datang balik". Aku mengangguk. ABang.. bukan saya sengaja pun. Kenapa cakap saya nak bunuh anak. Aku menjerit dalam hati. Kenapa Aeril seperti itu. Kata sayang tapi... hmm. Aku memejamkan mata. Penat menangis dengan keadaan yang cukup lemah dah sekarang ni.

DIA,MY HUSBANDWhere stories live. Discover now