Bab 4-Kenal

1.9K 96 4
                                    

"Ainnur kenalkan ni kawan abg Ilman namanya Fakhrullah"kata abg Ilman kepada ku.
Aku sekadar menundukkan kepada tanda hormat ku kepada abg Fakhrullah.Namun mata ku sentiasa terencap pada lantai.

'Astaghfirullah.Ya Allah aku ni.Ya Allah kau kuatkanlah imanku'kata Fakhrullah kepada dirinya.Aku tersedar dari merenung gadis di depanku apabila Ilman mengenalkan aku kepada gadis tu.

"Fakhrullah,ni anak buah ana namanya Ainnur.Untuk pengetahuan Ainnur dia ni penolong ketua pelajar di sekolah ni.Jadi kalau ada yang buli Ainnur semasa Abg Ilman tiada,Ainnur boleh minta tolong kepada Abg Fakhrullah."pesan Abg Ilman kepada ku.Selepas itu Abg Ilman meminta diri kepada Abg Fakhrullah untuk membawa ku ke bilik pentadbiran untuk mengetahui di mana kelas ku.

Aku tiba dikelas ku.Nama kelas ku ialah Rabiyatul Adawiyah iaitu srikandi Syurga yang amat aku kagumi.Bagiku Rabiyatul Adawiyah ialah seorang wanita yang mempunyai perasaan cinta yang sangat kuat kepada Allah sehinggakan beliau tidak berkahwin di akhir hayatnya.Aku ingin mencontohi nya yang sangat mendahulukan cinta kepada Sang Pencipta.

Sekolah Agama ini mengasingkan pelajar lelaki dan perempuan.
"Assalamualaikum Antum smua.Ni Ustazah ada pengumuman.Hari ini kamu akan mendapat sahabat baru di kelas kamu"kata Ustazah Ayu kepada anak muridnya.
"Wa'alaiksalam Ustazah Ayu"anak murid Ustazah Ayu nenjawab salam Ustazah Ayu.
"Mari sini Ainnur perkenalkan diri kamu"kata Ustazah Ayu kepada ku.

#InnshaAllah
#adaMasaSambung

Cinta Halal KuWhere stories live. Discover now