Bab8

23K 463 5
                                    

Pagi itu Tengku imran agak sibuk menguruskan kerjanya.dia akan menghadiri sesi temubual pada petang ini dengan sebuah majalah terkemuka di malaysia.sebenarnya dia malas untuk melibatkan diri dengan media sosial tetapi demi reputasi syarikat dia terpaksa.dia rimas dengan publisiti dan perhatian yang diberikan kepadanya.

Petang itu tengku imran menggayakan busana dari pereka terkenal tempatan.dia kelihatan sangat bergaya.sebagai usahawan muda yang terkenal dia sangat digilai ramai wanita.

Editor majalah itu juga turut turun pada sesi photoshoot tengku imran.bukan senang hwndak berurusan debgan usahawan terkenal malaysia itu.sudahlah muda.editor yang bernama marina itu sangat meminati tengku imran.dia mengikuti perkembangan tengku imran dalam diam.marina sudah lama menunggu hari ini.dia mengenakan skirt pendek paras lutut dikenakan baju kemeja sendat yang melekap di tubuhnya.dia ingin menarik perhatian tengku imran.

Semasa photoshoot berjalan semua pekerja berpuas hati dengan hasil kerja tengku imran.tengku imran bukan sahaja bergaya malah sangat fotogenik.selesai photoshoot dia ditemubual sendiri oleh ketua editor iaitu marina,mengenai kerjayanya dan hal hal yang berkaitan projek  barunya yang menjadi berita semasa di malaysia.

Sewaktu ditemubual marina sengaja duduk dengan gaya menggoda.dia sengaja menarik perhatian tengku imran.dia senyum menggoda sambil merenung dalam ke dalam mata tengku imran.

Tengku imran hanya memerhati keletah wanita dihadapannya itu.dia tahu marina sengaja menarik perhatiannya .baginya marina boleh tahan.dari segi pemakaian dan dia nampak seperti wanita bekerjaya.wanita seperti ini yang ingin dia jadikan teman untuk tatapan media massa.marina juga boleh digunakann untuk menutup gosio liar dirinya.dia mengaku yang wanita di hadapannya ini tiada tandingnya dengan cempaka.cempaka menang dari segala segi dan  dia  mengaku dia mula jatuh hati kepada cempaka.tetapi cempaka hanya layak berada di rumah melayan kehendaknya.dia inginkan seseorang yang bekerjaya menjadi pendampingnya ke majlis majlis besar dan marina wanita yang sangat tepat untuk didampingi.sifat pentingkan penampilan maruah dan pangkat masih kuat  mengalir dalam diri tengku imran.

Dia mula mengambil langkah untuk mencairkan marina.dia tersenyum dan mula merenung dalam ke mata wanita itu.

"So do you have a free time this lunch hour beautiful lady.i want to take you for some date."ujar tengku imran tanpa berselindung.

Dia tidak suka memutar kata ,dia akan dapatkan apa yang di mahukan dengan cara straight forward.cara itu lebih senang.hatinya tidak tertarik kepada wanita ini tetapi penampilan wanita ini kena dengan kerjayanya.bagi tengku imran tidak salah dia ingin mendampingi wanita ini.cempaka tidak berhak menghalangnya.

marina agak terkejut dengan pelawaan tengku imran namun hatinya melonjak gembira.siapa yang tidak gembira diperlawa oleh usahawan terkenal seperti tengku imran.

"Its my pleasure tengku,siapa yang berani menolak pelawaan tengku imran."dia bermain kata.

Tengku imran tersenyum senang.

"So should we go now"ucap tengku imran seiring bangun dan menghulurkan tanganya untuk mempelawa marina.

Marina segera bangun dan menyambut huluran tengku imran.baginya dia telah berjaya memikat hati tengku imran tanpa sedar tengku imran hanya mempergunakannya sebagai menutup segala gosip liar mengenai dirinya.dia perlukan marina wanita bekerjaya untuk menaikkan martabat dirinya.jika tengkj imran digosipkan dengan marina pasti syarikatnya makin menjadi tumpuan.

Mereka berjalan beriringan dan marina berasa sangat bangga saat ramai mata tertumpu kepadanya.siapa yang tidak bangga digandingkan dengan usahawan muda yang kacak lagi bergaya.

Tengku imran hanya tersenyum sinis.wanita di sebelahnya ini banyak manfaatnya.dia pasti apa yang dirancangnya akan berlaku

Cempaka yang ditinggalkan di apartment mula bosan dengan hidupnya.dia tidak tahu apa lagi yang mahu dilakukan di apartment ini.dia melangkah ke luar balkoni bilik utama dan menikmati pemandangan malam .angin yang lembut menampar pipinya mendamaikan.dia menarik nafas dalam saat ada tangan yang melingkar di pinggangnya.

CEMPAKA (UNEDITED )Where stories live. Discover now