O N E

2.3K 72 10
                                    

                            Ahreum POV

"Cik Muda. Turunlah makan."suara Eunmi ajjuhma kedengaran. Aku hanya mendiamkan diri di dalam bilik aku. Aku tak mampu nak hadapi semua ni. Air mata menitis satu persatu namun aku pastikan yang suara esakanku ini tidak kedengaran.

"Eunmi ajjuhma. Saya taknak makan."jawabku. Aku dapat dengar dengan jelas Eunmi ajjuhma mengeluh.

"Cik Muda. Tak baik untuk kesihatan. Marilah turun makan. Sekejap lagi Tuan dan Puan turun. Mesti diorang marah kalau Cik Muda tak turun makan bersama diorang."kata Eunmi ajjuhma. Aku mengeluh. Air mata dilap dengan sapu tangan yang berada di dalam dakapan aku sejak pagi tadi. Aku bingkas bangun dan menuju ke pintu bilikku. Tombol pintu dipulas perlahan. Kelihatan wajah Eunmin ajjuhma yang tidak lekang dengan senyumannya.

                              Author POV

"Omma dan appa nak kamu sambung belajar di luar negara. Boleh tak Ahreum?"kata Lee. Ahreum mengangguk perlahan. Omma dan appanya tersenyum gembira kerana anak mereka setuju dengan cadangan mereka.

"Aikk , kamu biasanya bantah dengan cadangan kami tapi kenapa kamu setuju pulak kali ni?"soal appanya penuh persoalan.

"Sa--saya nak lupakan Myungsoo."jawab Ahreum lemah. Omma dan appanya terkejut mendengar apa yang keluar di bibir kecil Ahreum.

"Kenapa tiba-tiba? Bukan kamu sukakan dia?"soal Puan Lee penuh kehairanan.

"Saya rasa apa yang omma dan appa cakap sebelum ni memang betul. Myungsoo tu lelaki yang tak boleh dipercayai. Memang patut saya putus dengan dia daripada awal lagi."jawab Ahreum. Dia menghirup sup misonya dengan perlahan.

"Jadi , kamu tak kisah lah kalau omma dan appa yang pilihkan kamu lelaki yang boleh dijadikan suami kamu nanti?"soal Puan Lee. Ahreum mengangguk.

"Kami sebenarnya nak bagitahu kamu sesuatu."kata Tuan Lee. Dia memandang ke arah Eunmi ajjuhma dan pembantu rumah yang lain. Mereka semua berlalu keluar meninggalkan tiga beranak itu.

"Kamu , dah dijodohkan dengan anak keluarga Oh sejak kecil lagi Ahreum."kata ommanya.

"Mworago?"soal Ahreum bagaikan tidak percaya dengan apa yang didengari olehnya.

"Ya betul tu. Perkara ni dah di wasiatkan dalam surat wasiat yang mendiang atuk kamu tinggalkan kepada appa dulu. Apabila kamu berdua dilahirkan dan pada hari ke-7 kelahiran kamu berdua , kamu harus di tunangkan dengan anak lelaki tunggal keluarga Oh."Tuan Lee berkata.

"Sa--saya tak faham. Maksudnya , saya ni dah jadi tunang orang? Mana buktinya?"soal Ahreum lagi.

"Buktinya ialah rantai yang kamu pakai tu. Rantai 'S' tu merupakan rantai hadiah daripada keluarga Oh kepada kamu. Dan , tunang kamu pun mempunyai rantai yang sama dengan kamu."jawab Puan Lee.

"S for?"Ahreum memandang kedua-dua ibu bapanya.

"Sehun. S untuk Sehun. Tu nama tunang kamu. Kamu dijadualkan untuk berjumpa dengan dia hari Ahad ni. Di Restoran Echo."ujarnya Tuan Lee.

                                   SKIP

                              Sehun POV

"What?"aku berkata.

"Tunang? Sejak kecil? Amanat daripada mendiang atuk? Rantai ni sebagai bukti yang saya dah ada tunang?"soalku lagi.

"Yup. Kamu akan berjumpa dengan tunang kamu Ahreum pada hari Ahad ni di Restoran Echo."kata omma.

"Kamu tak kisahkan? Lagipun kamu tak ada girlfriend pun kan?"soal omma.

"Nae."jawabku.

"Kami ada gambar tunang kamu tapi kami takkan tunjuk gambar dia kepada kamu sama sekali! Sebab kami nak kamu tengok dia dengan mata kamu sendiri."kata appa.

"Arraseo. Saya faham."jawabku lemah. Aku melangkahkan jejakku menuju ke bilikku yang berada di tingkat dua.

                               The Day
                           Author POV

Ahreum dan kedua-dua ibu bapanya menunggu kehadiran keluarga Oh dengan penuh sabar di Restoran Echo. Ahreum pada masa tu hatinya tidak tenteram. Dia mengenggam rantai yang tergantung di lehernya dengan erat. Hatinya begitu berdebar untuk berjumpa dengan Sehun merangkap tunangnya. Mampu ke Sehun menerima dirinya yang agak plain tu? Well , taklah plain sangat tapi hmmmm dia begitu tidak pasti yang dia ni taste Sehun. Beberapa minit kemudian , keluarga Oh muncul. Ahreum memandang ke arah lelaki yang berdiri di sebelah perempuan yang dia anggap sebagai Puan Oh. Rambut yang di warnakan blonde dengan rambut dinaikkan ke atas serta berpakaian kot yang perghhh memang hensem giler !

 Rambut yang di warnakan blonde dengan rambut dinaikkan ke atas serta berpakaian kot yang perghhh memang hensem giler !

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Annyeonghaseyo Tuan dan Puan Oh. Lama dah tak jumpa."kata Puan Lee.

"Ya. Lama tak dah kita tak jumpa. Makin lama awak makin ayu Ahyeon."kata Puan Oh. Ahreum mendiamkan diri sejak tadi lagi. Sehun yang perasan Ahreum mendiamkan diri memandang ke arahnya.

                             Sehun POV
"Oh! Ni mesti anak awak kan? Dah besar panjang dah dia sekarang ni."omma berkata kepada gadis yang berada di sebelah Puan Lee.

"Sehun. Ni lah tunang kamu. Lee Ahreum. Ahreum , kenalkan ni Sehun , tunang kamu."kata appa. Ahreum memandang aku dan dia tersenyum malu.

"A--annyeonghaseyo. Lee Ahreum imnida."Ahreum berkata

Tunang yang cute dan pemalu huh? Seems nice to me tbh. Aku senyum sinis kepadanya sebelum memperkenalkan diri aku.

"Oh Sehun imnida. Please take a good care of me."kataku. Tangannya dicapai dan didekatkan dengan bibirku. Aku mengucupnya perlahan. Ahreum agak terkejut dengan kelakuan aku tapi dia masih mendiamkan diri.

______________________________________________

So camner ? How was my story ? (>﹏<) Ni first time tulis story online. Selalunya saya tulis kat dalam laptop takpun dalam buku so saya rasa agak kekok nak tulis dalam phone and publish it (~>__<~)

Harap semua akan suka dengan ff saya yang ni ehh ? Saya nak buat wattpad tapi sebab saya ni jenis tak pandai bergaul dengan orang sangat XD

Harap awak semua rasa best masa baca chapter ni okay ? Ehehehe

Alia.

【 Completed 】 Arranged Marriage to CEO Oh Sehun (Malay ver)Where stories live. Discover now