T W E N T Y

547 24 4
                                    

Author POV

"Omma macam mana eomeonim?"soal Ahreum. Puan Oh memandang Ahreum dengan wajah yang sayu.

"Omma kamu Ahreum , eomeonim tak tahu nak kata apa. Dia okay. Tapi , dia terkena strok dan trauma. Ini semua sebab Myungsoo tu. Dia datang secara mengejut dengan pistol ditangan masa kitorang tengah makan kat sebuah restoran bersama. Appa kamu takde apa-apa. Tapi omma kamu , eomeonim kesian tengok dia Ahreum."kata Puan Oh. Dia begitu sedih apabila memikirkan nasib sahabat baiknya merangkap besannya itu. Mana taknya , Puan Lee macam dah tinggal nyawa-nyawa ikan jer. Dahlah tak sempat nak tengok wajah cucu dia. Nak jumpa anak dia pun tak sempat.

"Semua ni takkan terjadi sekiranya saya tak jatuh cinta dengan Myungsoo dulu."kata Ahreum dalam esakannya. Mana taknya , takde anak yang tak sayang ibu bapa diorang. Tipulah kalau tak sayang , sekejam manapun seorang anak , mesti akan ada perasaan sayang tu walaupun sikit.

"Dah , Ahreum , sayang , ia bukan salah awak. Oppa faham perasaan awak. Dah , berhenti nangis. Dah tak comel dah."kata Sehun yang berada disebelah Ahreum. Sena berada didalam dakapan Puan Oh. Mereka keluar meninggalkan Ahreum dan Sehun. Nak bagi Ahreum tenangkan fikiran dulu. Sehun memeluk Ahreum erat bagi menenangkannya. Ubun-ubunnya dikucup perlahan. Sehun tidak henti-henti mengucapkan ayat-ayat yang cheesy dan sweet dengan harapan ia dapat menghentikan air mata Ahreum.

"Oppa , semuanya salah saya. Omma takkan jadi camtu kalau bukan sebab saya. Myungsoo kejam!"jerit Ahreum. Kali ni , air matanya menitis laju bagaikan air terjun Niagara.

"Shushh , it's okay baby. Everything will be okay. You still have me , Sena and others by your side."kata Sehun.

------

Kai POV

"Okaylah , kitorang balik dulu ya Sehun , Ahreum , Encik Oh dan Puan Oh. Terima kasih untuk segalanya. Jaga diri Ahreum."kata Suho hyung. Sepanjang hari meluangkan masa dikediaman Sehun , tepat jam 10 malam kitorang bertolak balik.

Sebenarnya , aku nak lepak kat rumah Sehun ni lama sikit , maklumlah , rumah dia ni memang giler cool !!! Dengan kolam renang , arkid , bilik karaoke dan sebagainya. Tak dilupakan jugak ada banyak makanan lmao.

"Baru nak lepak lama sikit. Grrr , tak syok ah macam ni."omelku. Namun , aku dapat rasakan yang mereka semua dengar. Dengan serta merta , kepalaku yang berharga ni diketuk oleh dua orang sang manusia yang begitu kejam - Sehun dan Suho hyung. Aku mengadu kesakitan. Giler kau tak sakit , aku rasa bila-bila masa jer boleh pecah kepala aku ni ughhh.

"Jangan harap aku bagi kau tinggal kat sini lama-lama. Kang tak pasal-pasal isteri aku kena serangan seksual. Byuntae."kata Sehun. Aku mencebikkan bibirku. Eiii dey! Kau pikir aku ni byuntae sangat ke ? Puhlease lah , aku bukan camtu.

Selesai pergaduhan mini kitorang tu , kitorang bertolak balik ke rumah penginapan milik Suho hyung. Huhu , selamat tinggal peti sejuk yang penuh makanan , jumpa lagi nanti.

Author POV

"Apa yang awak nak cakap Myungsoo?"soal Ahreum penuh ghairah. Dia menanti dengan penuh sabar. Hari ni , dirumahnya , bersama dengan Sehun dan mentuanya , mereka akan saksikan kebenaran yang bakal dikeluarkan oleh bibir Myungsoo.

"Saya.. nak minta maaf. Selama ni , saya dah salah sangka dengan keluarga awak Ahreum."katanya Myungsoo. Dia tidak memandang wajah Ahreum dan yang lain kerana malu.

"Ceritakan semuanya Myungsoo. Daripada mula."arah Sehun. Myungsoo menarik nafas sebelum menceritakan hal yang sebenar.

"Sebenarnya , majlis yang dihadiri oleh ibu bapa awak dan Sehun , semuanya majlis yang dirancang oleh saya. Saya buat semua ni sebab , saya nak bunuh orang tua awak. Pekerja diorang , banyak yang terbunuh sebab saya. Keluarga awak Ahreum , setiap hari saya hantar surat ugutan. Macam-macam saya buat untuk musnahkan keluarga awak. Masa majlis tu berjalan , saya muncul daripada belakang tempat duduk orang tua awak dan saya acukan pistol dekat kepala omma awak. Masa tu , dendam dan marah mula menguasai saya. Masa tu juga , appa awak ditembak oleh orang suruhan saya dan omma awak serta keluarga Sehun jadi saksi bagi kejadian tersebut. Omma awak terkejut sehingga dia pengsan. Saya tak tahu nak buat apa jadi saya lari daripada tempat tu dan tanpa disedari saya , Taemin ada disitu dan saksikan segalanya. Taemin lah yang bagitahu Sehun dan yang lain tentang kejadian tembak menembak tu. Masa saya jum dengan Sehun dan EXO dan bila diorang ceritakan kisah sebenar , saya menyesal sangat tapi , semuanya dah terlambat. Nasi dah jadi bubur. Ahreum , Sehun , sebelum saya masuk penjara , saya nak minta maaf dengan korang. Tolong maafkan saya. Saya janji yang saya takkan ganggu hidup korang lagi."kata Myungsoo dengan panjang lebarnya.

"Awak , buat macam tu dekat keluarga saya , senang-senang jer minta maaf ya Myungsoo? Awak tahu tak , yang saya , rasa pedih dan sakit bila tahu keadaan diorang. Appa dah sedar tetapi tak dapat nak berfikir dengan elok lagi sebab kepala dia masih sakit dan omma , omma , dia trauma sehinggakan strok! Semuanya salah awak Myungsoo!"jerit Ahreum dalam tangisannya. Sehun terpaksa memegang Ahreum untuk mengelakkannya daripada mencederakan Myungsoo.

"Ahreum , sayang , jangan biarkan kemarahan kuasai diri awak."pujuk Sehun dengan lembutnya. Ahreum tenang beberapa saat kemudian.

"Myungsoo , aku rasa lebih baik kau balik dulu. Kau pun tahu Ahreum tengah stress , jangan buat dia marah."kata Sehun. Myungsoo mengangguk dan berlalu pergi.

------

"Taemin!"panggil Ahreum sebaik sahaja dia terpandang kelibat Taemin di lapangan terbang USA.

"Ahreum. Sehun."kata Taemin. Dia tersenyum sebelum dia memeluk mereka berdua.

"Macam mana omma dan appa saya?"soal Ahreum.

"Diorang masih sama. Cuma , omma awak Ahreum , keadaan dia makin teruk."kata Taemin. Ahreum kaku.

"Maksud kau Taemin? Apa yang tak kena dengan eomeonim?"soal Sehun. Ahreum kali ni , dipeluk olehnya erat. Tidak dihiraukan pun mata yang memandang mereka penuh kehairanan.

"Ahreum , omma awak , dia masih lagi tak boleh bergerak. Doktor cakap , tubuh badan dia dah tak boleh berfungsi 100% akibat kejutan secara mengejut , secara tak langsung bagi serangan jantung yang mengejut kepada dia. Dia juga mengalami kekurangan darah yang banyak."ujar Taemin perlahan. Air mata Ahreum pada saat itu hendak sahaja menitis.

"Sehun , boleh kita balik Seoul?"soal Ahreum dengan harapan yang tinggi. Sehun terdiam , dia mengangguk beberapa saat kemudian.

"Sena.."omel Sehun.

"Sehun , kalau pasal anak kau tu , aku dengan members EXO yang lain boleh jagakan."kata Taemin pula.

"Ani. Gwaenchana , aku nak bawa Sena jumpa dengan halmeoni dia."kata Sehun pula.

SKIP

"Omma..."ujar Ahreum perlahan sebaik sahaja dia memasuki wad ommanya itu.

"Cik ni , Lee Ahreum?"soal jururawat yang bertugas. Dia sedang membersihkan katil Puan Lee. Ahreum mengangguk tanda ya. Sehun memegang tangan Ahreum erat.

"Nae. Kenapa dengan omma saya?"soal Ahreum. Suaranya terketar-ketar dek menahan air matanya daripada jatuh membasahi pipinya.

"Saya minta maaf Cik Ahreum tetapi , Puan Lee belum sedarkan diri lagi. Dah berminggu-minggu dia macam ni. Kesian saya tengok. Terutamanya dekat Tuan Lee. Dia tak sanggup nak tengok. Dia hanya mampu melihat daripada luar bilik sahaja."kata jururawat tu.

"Maafkan saya , tapi , boleh tinggalkan kami sekeluarga untuk seketika?"soal Sehun dengan penuh sopan. Dia mendukung Sena dalam dakapannya. Jururawat itu tersenyum dan berlalu keluar.

"Oppa.. semua ni , macam dejavu. Dulu , mendiang nenek saya pun macam ni. Sekarang ni , omma pulak. Lepas tu , saya kam?"kata Ahreum. Sehun terkejut mendengar kata-kata Ahreum.

"Ahreum!"Sehun berkata. Suaranya dengan serta merta menjadi tinggi. Ahreum terkejut. Ini pertama kali baginya untuk melihat Sehun marah sebegini. Sehun meletakkan Sena ke dalam stroller. Dia memegang bahu Ahreum erat.

"Look , here Oh Ahreum. You're not going to be like them. Trust me okay? You will never leave me because I love you."kata Sehun. Dia memandang tepat ke dalam anak mata Ahreum.

"Sehun.. jeongmal mianhae. Sa--saya tak patut cakap camtu. I'm sorry oppa."kata Ahreum. Dia memeluk Sehun dengan erat. Sehun merehatkan kepalanya di bahu Ahreum.

"Shhh , gwaenchana. Saya yang patut minta maaf. Okay? Kita akan lalui ni bersama. Tu janji saya."kata Sehun.

______________________________________________

Crappy ending and sad chapter. Lmao. Hehe at least saya cuba kan? So ummmm apa pendapat korang dengan chapter kali ni? Rasa sedih tak? Saya ni tak pandai sangat buat ayat-ayat sedih. Nak mintak tolong si Alia takleh sebab hari ni dia ada kem bagi Pra-U kat sekolah dia -_-
Seminggu lak tu. Adoiii...

Apa-apapun , enjoy !

Next is chapter "TWENTY ONE"
- Goodbye.

【 Completed 】 Arranged Marriage to CEO Oh Sehun (Malay ver)Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang