Chapter 4 - Get Fever !

1.5K 87 8
                                    

Kim Taehyung

Angin pagi yang wangi lagi segar,Suasana retro yang nyaman,Kawasan luas yang harmoni namun seorang jejaka yang masuk tidur tidak menghiraukan keadaannya.
Masih lagi dalam alam fantasi dan alam di mana sahaja akan menjadi.

Jeon Jungkook

Tiada Angin,Tiada Cahaya,Tiada Suasana,Tiada keluasan tetapi penuh dengan Dinding,Kegelapan,Terang punca hanya Cahaya mentol dan kesempitan serta Udara yang beracun.Namun,Aku bangun pada awal pagi untuk memulakan cabaran hidup yang penuh dugaan ini.

*****
Jungkook menuju ke arah dapur untuk menyiapkan sarapan pagi.Jungkook menyediakan Pancake Madu beserta dengan Jus Buah yang Sihat dan Sedap.Jungkook menyajikan makanan itu dengan cantik dan sempurna.Selepas siap persediaan di dapur dia menaiki tangga dengan langkah demi langkah lalu terus menuju ke bilik Taehyung.Jungkook melihat baju Taehyung yang bersepah di atas lantai terus mengutipnya dan disidaikan di atas lengannya untuk dibasuh.Dia mengejut Taehyung yang masih lagi tidur dengan gaya tak senonohnya.

"Awak,Awak bangun"Jungkook menggoyangkan lengan Taehyung

Taehyung tidak membalas atau memberikan gerak balas.Jungkook masih mengejutnya dengan penuh kesabaran.Tiba-tiba dengan tidak sengaja tangan Jungkook tersentuh dahi Taehyung.Badan Taehyung sangat panas.Jungkook yang mula risau terus ke bawah untuk mengambil CoolFever di dalam peti untuk di letakkan di atas dahi Taehyung.Baju yang diampai tadi diletakkan di dalam baldi.

Jungkook segera ke atas dan mengelap badan Taehyung.Tuala yang basah itu diletakkan di atas dahi Taehyung.Kemudian dia menyelimutkan Taehyung sampai paras dada.Sebelum Jungkook hendak keluar,Pergelangan tangannya digaut oleh Taehyung.

"Kau nak pergi mana?"Tanya Taehyung dengan nada yang lemah
"Turun bawah lah"Jawab Jungkook

"Aku nak makan bubur...Bubur tu mesti ade daging Sayur Carrot,Sedap,Masin sikit dan Sos dia manis"Balas V

"Bubur?...Japlah,Bagi saya pergi kedai nak beli bahan bahan jap"Jawab Jungkook

Taehyung hanya menganggukkan kepalanya.

Jungkook terus mencapai wangnya serta hoodienya lalu ke kedai berdekatan.

"Demam pun nak makan macam macam Nasib baiklah kau Husband aku kalau kau kawan aku tadi dah lama dah aku sumbat je ape yang aku masak tadi"Rungut Jungkook sambil kakinya tangkas menyepak batu di tepi jalan.

Sampai sahaja di kedai,Jungkook terus mencapai bahan bahan masakan dan terus membayar barangannya.Jungkook berjalan dengan pantas ke rumahnya.Sampai di Rumah Jungkook terus mencapai Phonenya yang tak seberapa itu dan mengoogle resepi Bubur dan Sos yang paling sedap.Jungkook sangat Professional dalam bidang masakan.Jadi dia mahukan yang terbaik daripada yang terbaik.

*****

Selepas siap masakannya,Dia membawa bubur dan Jus Buah ke dalam bilik Taehyung.Taehyung rakus menekan Iphonenya.Jungkook meletakkan Dulang makanan itu di atas meja bersebelahan dengan katil Taehyung.Dia mengajar bubur itu dan menyuap Taehyung.

"Aku boleh makan sendiri"Bantah Taehyung

"Awak kan sakit biarlah saya buat"Lawan Jungkook dan terus menyuapkan Taehyung Bubur sesudu demi sesudu.

Selepas mangkuk dan gelas itu dilicinkan Jungkook segera turun ke bawah dan mengambil buku mata pelajarannya untuk mengulang kaji.Namun,Dia lemah dalam AddMath dan bercadang untuk memanggil Jin datang Ke rumahnya.Jungkook naik ke atas buat entah ke berapa kali untuk meminta izin dengan Taehyung.Namun Taehyung tidak membenarkan dan menyuruh dia mengulang kaji di dalam biliknya.Jungkook hanya mengikut sahaja.Jungkook mengambil masa rehat nya dengan bermain Phone sambil matanya mengerling ke arah Taehyung yang masih leka dengan Phonenya yang 6 kali ganda lebih hebat dan canggih daripada Phone Jungkook yang tidak seberapa itu.

Jungkook mengeluh berat apabila otaknya terpaksa memerah lebih kuat untuk mendapat jawapan KBAT.Taehyung yang perasan akan keadaan Jungkook terus berjalan perlahan lahan ke arah Jungkook.

"Soalan senang macam ni pun Tokleh jawab ke?"Perli Taehyung

"Memang Tokleh Jawab,Soalan ni haa susah sangat!Siapalah yang buat soalan macam ni!"Rungut Jungkook

"Kau yang lembab salahkan soalan pulak"Bentak Taehyung

'Macam lah kau hebat sangat!'Kutuk Jungkook dalam hatinya

Taehyung terus mencapai pensel dan tekun membuat latihan milik Jungkook tadi.Jungkook yang melihat tindakan Taehyung hanya mampu melopong.

"See?This is Easy man!"Kata Taehyung dengan penuh Bangga

"Urmmm"Jungkook hanya mampu melontarkan riak terkejut di wajahnya.

'Ingatkan playboy ni lemah dalam akademik,Telah atitud pun tk bagus'Jungkook tersenyum seorang diri

"Kau senyum apa sorang sorang"Tanya Taehyung yang mula akan risau tentang Jungkook yang kelihatan seperti tidak waras

"Aniya!"Balas Jungkook ringkas
"Ok dah ke badan?Sihat dah demam?Boleh jalan dah ni nak keluar ke?"Jungkook melontarkan soalan bertubi tubi.

"Dah sihat sikit dah,Aku nak mandilah Jenbul!"Balas Taehyung

"Jenbul?Apa benda tu!"Jungkook kehairanan

'Jenbul!Thank You pun takde!' Rungut Jungkook dalam hati

Jungkook tanpa berlengah lengah terus mengemas barangnya dan menuju ke biliknya.

Beberapa jam dan minit serta saat kemudian,kedengaran loceng rumah berdeting.Jungkook segera berlari dan membuka pintu.Alangkah terkejutnya Jungkook apabila mendapati.......

To Be Continue..⛅⛅⛅

Marry Without Love [VKook]Where stories live. Discover now