10. Hari perkahwinan Elle & Alif

34 1 0
                                    

Ye memang aku terpaksa melupakan sejarah aku bersama Austin dan 'move on' aku bersedia untuk hadapi apa sahaja dugaan yang datang.

Layla: "Oh my gosh kawan baik aku dah nak kahwin haih macam tak percaya je aku".

Elle: "Aku nervous lah, tak nak lah kahwin."

Layla: Kau jangan nak mengila dekat sini buka mata tu bangun kau dah nak kahwin ni."

Elle: "Alah aku main-main je cakap jangan lah marah aku."

Layla: "Takut lah aku kau tetiba cakap macam itu ingat kau cakap betul-betul."

Elle: Kau rasa macam mana dengan Austin sekarang?"

Layla: Jangan nak fikirkan sangat lah pasal dia kau dah nak kahwin so move on okay.

Elle: Yup betul and memang aku nak tinggalkan dia pun sebab dia ada tunang.

Layla: Cepat turun nanti nak akad nikah.

Elle: Okay ready!

*Akad nikah*

Alif: Aku terima nikahnya Elle Eisya binti Dato' Haji Mohamed Karim......

Elle: Alhamdullilah..

Layla: Alhamdulliah, yeahhh kau dah kahwin! Omg macam tak percaya je!!!

Elle: A'ah thanks Layla sebab banyak tolong aku selama ni.

Layla: Aku sebagai kawan baik kau mestilah aku akan selalu tolong dan sokong kau.

*****
Setelah satu bulan rumah tangga nya dengan Aliff berjalan dengan lancar semua memberi sokongan positif terhadap perkahwinan mereka berdua. Kesian Elle sudah lama tunggu cinta Austin bagaikan 'menunggu hujan dalam kemarau' tidak berguna dan mengecewakan. Lagi pun ingatan Austin belum sembuh dengan baik jadi Elle setuju untuk berkahwin dengan Aliff lagi pun apa kurang Aliff dia pilot dan umur mereka pun makin tua bukannya muda jadi elok lah kalau hal-hal seperti ini dipercepatkan.

"Elle!" Ada suara yang memanggil Elle dari belakang kedengaran seperti suara lelaki.

"Elle! Kenapa you buat macam ni dekat I?! Why you kena kahwin dengan Aliff tu apa salah I dekat you?!" Suaranya mula kuat, Austin begitu marah sekali dengan Elle kerana berkahwin dengan Aliff sedangkan dia tinggal keseorangan untuk menunggu Elle yang di tunggukan selama ini.

"You.... You... Dah sembuh?" Elle tergagap-gagap apabila melihat Austin ingat akan dirinya kembali sebab sebelum ini dia tidak ingat langsung Elle.

"Yes! I dah sembuh semua orang pun dah tahu. Please Elle give me one more chance I'll promise to never let you go again." Austin memegang tangan Elle. Suara Austin kedengaran seperti merayu kepada Elle.

"Kenapa tak ada siapa yang bagitahu I?" Air mata yang ditahannya sejak bermula perbicaraan ini akhirnya mengalir juga satu per satu membasahi pipinya.

"Elle?" Austin memanggil Elle yang termenung kerana terkejut kejadian ini memang berlaku.

"Huh? I'm so sorry Austin I need to go." Elle dilepaskan tangannya daripada pegangan Austin dan menggelap air matanya itu lalu dia pergi meninggalkan Austin begitu sahaja.
*****

"Hi sayang, kenapa macam merajuk je muka ada apa-apa ke yang I tak tahu?" Aliff menanyakan kepada isterinya itu kerana dari tadi di perhatikan seperti ada yang tak kena.

"Apa benda yang you cuba untuk sorokkan dari I?

"Benda apa sayang?" Aliff muka keliru dengan pertanyaan dari Elle itu.

"Benda yang Austin dah sembuh dari sakit dia tu..."

"You cakap apa ni?" Saja je Aliff buat-buat tidak tahu sebenarnya dia sudah tahu tapi dia tidak mahu kehilangan Elle jadi dia membuat keputusan untuk tidak memberitahu kepada Elle.

"Dah lah Aliff you tak payah nak tipu I lagi, I tak tahu apa you punya game tapi you tak sepatutnya buat I macam ni!" Elle suaranya sudah mula meninggi dan teruskan perjalanan nya itu.

"If you really wanna know why I did all of this? It just because I don't want to lose you in my life!" Jelas Austin yang membuat Elle terhenti dari jalannya itu. Namun Elle hanya terdiam dan pergi begitu sahaja.
--------

Sorry sebab lama sangat tak update sebab lupa dah jalan cerita dia macam mana HAHAHA😂 tapi lepas ni akan ada chapter lain and jangan lupa baca cerita baru saya tajuk "without you". Kalau apa-apa comment je👍🏻

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 11, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Pertama Kali Aku Melihat Dirinya.Where stories live. Discover now